مشاهده کل مجله

طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا برای دیابت

طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا برای دیابت

نوع 1، 2 یا نوع 3؟ به هر حال دیابت یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در جهان است که می توان در کنار روش های درمانی معمول، از گیاهان طبیعی با خواص تایید شده علمی برای کنترل و بهبود آن نیز استفاده کرد. مصرف خوراکی آلوئه ورا برای دیابت نیز یکی از روش هایی است که در این مقاله سعی داریم به تحقیقات علمی پیرامون اثرگذاری و نحوه مصرف آن بپردازیم.

گیاه هزار درمان آلوئه ورا

گیاه هزار درمان آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی شبیه به کاکتوس است که در آب و هوای گرم و خشک رویش می کند. ژل داخل این گیاه هزاران سال است که برای بهبود انواع بیماری ها مانند مشکلات پوستی و سوختگی ها استفاده می شود. برای مطالعه بیشتر در مورد خواص آلوئه ورا نژاد باربادنسیس میلر می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

می‌توانید آب آلوئه‌ورا را به‌صورت ساده تهیه و به عنوان مکمل سلامتی استفاده کنید، اما باید توجه کنید بسیاری از نوشیدنی های آلوئه ورا برای طعم‌دارتر کردن آن از افزودنی ها و شکر استفاده می کنند؛ بنابراین مهم است که لیست مواد تشکیل دهنده هر نوشیدنی که می خرید را بررسی کنید. نوشیدنی آلوئه ورا فوراور با داشتن بیش از 97 درصد ژل خالص آلوئه یکی از سالم ترین نوشیدنی های آلوئه وراست که می توانید از فروشگاه فوراور ایران آن را تهیه کنید.

ژل آلوئه ورا حاوی ویتامین A، E و C است که به جلوگیری از آسیب سلولی و کاهش التهاب کمک می کنند. آلوئه ورا همچنین حاوی آنزیم هایی است که برخی از آن ها برای کاهش التهاب داخلی و موضعی بدن مفید هستند. برای مشاهده لیست کامل ارزش غذایی آب ژل آلوئه ورا می توانید مقاله طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا را مطالعه کنید.

آیا آلوئه ورا به کاهش و مدیریت دیابت کمک می کند؟

آلوئه ورا و دیابت

برخی مطالعاتی که در ادامه به آنها می پردازیم نشان دهنده نتایج مثبتی در مورد استفاده از آلوئه ورا برای کنترل و بهبود دیابت هستند:

  • استفاده از آلوئه ورا ممکن است به کاهش قند خون کمک کند.

طبق مطالعه ای که در سال 2015 میلادی صورت گرفت، نتایج نشان داد ژل آلوئه ورا می تواند به کاهش قند خون، ارتقاء سطح کلسترول خوب خون، کاهش چربی و کاهش مقاومت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن مبتلا به دیابت کمک کند.

در سال 2016 هشت کارآزمایی، مجموع 470 نفر را مورد مطالعه قرار داد. کارآزمایی‌ها نشان داد که آلوئه‌ورا به طور قابل‌توجهی قند خون ناشتا را بهبود می‌بخشد. در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، آلوئه ورا ممکن است با بهبود اندکی در قند خون ناشتا، به بهبود و کنترل گلوکز خون کمک کند. (در این آزمایش از مکمل های حاوی آلوئه ورا استفاده شده است.)

در یک آزمایش کنترل تصادفی در سال 2015، 72 نفر با علائم پیش دیابت کپسول آلوئه ورا (300 میلی گرم، 500 میلی گرم یا دارونما) مصرف کردند. کسانی که کپسول آلوئه ورا مصرف کردند، کاهش قند خون ناشتا را پس از 4 هفته، یا کاهش تری گلیسیرید (سطح چربی خون) پس از 8 هفته، بسته به دوز مصرفی نشان دادند. محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف مکمل های آلوئه ورا به طور بالقوه می تواند به مدیریت قند خون در افراد مبتلا به دیابت در عرض 4 هفته و حتی به سطح چربی خون بعد از 8 هفته کمک کند.

  • استفاده از آلوئه ورا برای کاهش کلسترول

در سال 2006 آلوئه ورا را روی موش های دیابتی استفاده کردند تا ببینند آیا ژل این گیاه سطح قند خون و کلسترول را بهبود می بخشد یا خیر. موش ها عصاره ژل آلوئه ورا را با دوز 300 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به مدت 21 روز دریافت کردند و نتیجه کاهش قابل توجه قند خون ناشتا، کلسترول و تری گلیسیرید بود.

  • کاهش قند خون ناشتا

بر اساس مطالعه دیگری از وبسایت pubmed، آلوئه ورا به طور قابل توجهی سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به پیش دیابت کاهش داد و در عین حال قند خون ناشتا را در اکثر (نه همه) افراد دیابتی کاهش داد.

  • کاهش هموگولوبین A1C

چهار مطالعه با مجموع 197 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 به این نتیجه رسید که آلوئه ورا به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1c را کاهش می دهد. هموگلوبین A1c یک آزمایش خون است که میانگین سطح قند خون را در دو تا سه ماه گذشته تخمین می زند و نسبت به قند خون ناشتا نشانگر بهتری برای کنترل کلی قند خون است.

  • مصرف خوراکی آلوئه ورا می تواند از پیش دیابت جلوگیری کند.

اگر پیش دیابت دارید، ژل آلوئه ورا احتمالا کمک زیادی به شما می کند. مطالعه بزرگ دیگری به بررسی چندین رابطه بین آلوئه ورا و دیابت پرداخت. نتیجه این آزمایشات به این صورت بود که آلوئه ورا ممکن است به بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت مرزی (پیش دیابت) کمک کند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بیانجامد.

  • کاهش سطح تری گلیسیرید خون

مصرف منظم ژل آلوئه ورا می تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید در خون کمک کند. تری گلیسیرید نوعی چربی مضر در جریان خون است که افزایش آن می تواند موجب گرفتگی عروق و سکته قلبی شود. مقاومت به انسولین و ابتلا به بیماری دیابت می تواند سطح تری گلیسیرید خون شما را افزایش دهد.

مضرات استفاده از آلوئه ورا برای دیابت

  • اگر از قبل برای کنترل و کاهش قند خون، داروهای مخصوص استفاده می کنید، با خوردن آلوئه ورا همراه با آن داروها ممکن است دچار هیپوگلیسمی (قند خون پایین) شوید. به همین دلیل، باید از مصرف آلوئه ورا به همراه داروهای دیابت که می تواند باعث تشدید کاهش قند خون شوند، مانند انسولین خودداری کنید.
  • لاتکس موجود در انواع آلوئه ورا اثر ملین و روان کننده دارد و می تواند باعث کاهش اثرات داروهای برای کلسترول و فشار خون شود.

طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا برای دیابت

طریق مصرف خوراکی آلوئه ورا

مطالعه ای نشان داد مصرف روزانه دو بار (هر وعده یک قاشق غذاخوری) آب خالص آلوئه ورا برای دیابت مفید است. توجه کنید که آب آلوئه ورا خالص بوده و بدون هیچ افزودنی یا قندی باشد. حتما پیش از شروع استفاده از نوشیدنی های آلوئه ورا ترکیبات آن ها را با پزشک خود در میان بگذارید و از آن ها مشورت بگیرید.

البته که دوز مشخصی از مصرف آلوئه ورا در روز وجود ندارد و بهتر است در ابتدا با نوشیدن یک وعده در روز (ترجیحا صبح ناشتا)، واکنش بدن خود را به آن بسنجید.

بر اساس بسیاری از مطالعات که به برخی از آنها نیز اشاره کردیم، محققان به این نتیجه رسیده اند که آلوئه ورا می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت کمک کند. برای شروع مصرف نوشیدنی و مکمل های آلوئه ورا بهتر است در ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه