RSS پست‎های وبلاگ "1401" "شهریور"

طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا

آلوئه ورا جزو ارزشمند ترین گیاهانی است که استفاده از ژل آن چه به صورت خوراکی چه موضعی از سالیان دور رواج داشته است. در این مقاله به بررسی روش های مصرف ژل آلوئه ورا با تمام جزئیات پرداختیم.

خواص آلوئه ورا برای ریه

هر لحظه که به طور غیر ارادی در حال تنفس هستیم، ریه سالم ما در حال دم و بازدم است. سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا و بسیاری از بیماری های ویروسی به طور مشخص سلامت ریه ها را هدف می گیرند و استعمال دخانیات نیز عامل اصلی آسیب زدن به ریه هاست. شاید خیلی از خواص آلوئه ورا برای ریه ها ندانید اما مطالعات انجام شده نشان می دهد استفاده مستمر از ژل خالص آلوئه ورا، می تواند مانند دارو برای ریه ها عمل کند. در این مقاله به بررسی خواص آلوئه ورا برای سلامت ریه ها می پردازیم؛ با فوراور ایران همراه باشید.

معجزه ای به نام آلوئه ورا!

معجزه ای به نام آلوئه ورا

شاید کمتر کسی باشد که از خواص بی نظیر گیاه هزار درمان آلوئه ورا چیزی نداند اما جالب است بدانید که مصرف ژل آلوئه ورا برای ریه هم بسیار مفید می باشد. از خواص ضد التهابی انواع آلوئه ورا تا نقش مهمی که این گیاه در درمان و پیشگیری از بیماری آسم داشته؛ گذر زمان معجزات این گیاه را اثبات کرده است.

خواص آلوئه ورا برای سرطان ریه

خواص آلوئه ورا برای سطان ریه

در مقاله علمی معتبری که وبسایت sciencedirect آن را منتشر کرده است، تحت عنوان "عصاره ژل آلوئه ورا: ارزیابی میزان ایمنی در موش های صحرایی برای جلوگیری از فعالیت ضد سرطانی سلول های سینه و ریه." نتیجه این آزمایشات حاکی از کاربرد احتمالی آلوئه ورا جهت درمان سلول های بدخیم سرطانی است اما باز هم برای نتیجه گیری قاطع تر میبایست آزمایشات انسانی نیز انجام شود.

خواص آلوئه ورا برای آسم

آلوئه ورا و آسم

ژل خالص آلوئه ورا می تواند به طریق موثری و کاملا طبیعی علائم بیماری آسم را کاهش دهد. (مشاهده پکیج فوراور برای بهبود بیماری آسم)

بیماری آسم بصورت مزمن لوله های تنفسی در ریه ها را تحت تاثیر قرار می دهد و با ملتهب سازی و باریک کردن این مجرا های تنفسی، جریان دم و بازدم هوا را سخت می کند. خواص تعدیل کننده ژل آلوئه ورا در مکانیسم ایمنی واکنش های بیوشیمیایی را هماهنگ کرده و این امر باعث کاهش یا از بین بردن التهاب در مجاری و عادی سازی تنفس می شود.

برای تسکین فوری این التهاب، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا خالص را در آب جوش مخلوط کرده و بخار آن را استنشاق کنید. اثرات ترکیبی آنزیم هایی مانند برادی کیناز، اثرات ضد التهابی، تحریک کننده سیستم ایمنی و ترمیمی بر بافت داخلی ملتهب دارند. این عمل مخاط و التهاب موجود در راه هوایی را کاهش داده و از بین می برد.

برای افرادی که دچار بیماری آسم مزمن هستند، پیشنهاد می شود روزانه 3 مرتبه به میزان 25 میلی لیتر از نوشیدنی ژل آلوئه ورا استفاده کنند.

خواص آلوئه ورا برای بهبود بیماری های ویروسی

خواص آلوئه ورا برای بیماری های ویروسی

بیماری های ویروسی جزو شایع ترین علل مرگ و میر بخصوص در سنین کهنسالی هستند. از بیماری هایی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و یا به تازگی ویروس کرونا، اکثر ویروس ها فعالیت تنفسی و ریه ها را به خود درگیر می کنند. این تحقیق در سال 2018 اثرات امیدوارکننده ای از قدرت ضد ویروسی ژل آلوئه ورا برای بهبود این نوع بیماری ها نشان داد.

مصرف خوراکی گیاه آلوئه ورا

مصرف خوراکی گیاه آلوئه ورا

با توجه به خواص بیشماری که مصرف خوراکی و موضعی ژل آلوئه ورا برای ما دارد، بهتر است مصرف این گیاه را بخصوص برای بهبود بیماری های درونی بدن در رژیم غذایی ماهانه خود قرار دهیم. البته به هنگام مصرف خوراکی گیاه آلوئه ورا باید برخی از احتیاط ها را رعایت کنید:

  • توصیه می شود صرفا از نژاد باربادنسیس میلر که تحقیقات زیادی بر مفید بودن آن انجام شده، استفاده خوراکی کنید.
  • ترجیحا از پوست روی آلوئه ورا را نخورید اما در کل ضرر خاصی ندارد.
  • لایه لاتکس مانند بین ژل و پوست آلوئه ورا باید با دقت جدا شود چرا که حاوی آلوئین است که مصرف آن می تواند باعث سوزش معده و اسهال شود.
  • نوشیدنی آلوئه ورا فوراور بالاترین درصد خلوص ژل را در خود دارد و می توانید با اتکا به 40 سال سابقه آن را تهیه و مصرف نمایید.

برای مصرف خوراکی گیاه آلوئه ورا موارد زیر را انجام دهید:

  1. برگ آلوئه ورا را کاملا آبکشی کنید.
  2. نوک برگ آلوئه را با قیچی یا چاقو ببرید.
  3. برگ را به قسمت های کوچک برش دهید. ممکن است مقداری ماده زردرنگ شیره مانند را ببینید که بیرون می ریزد. این همان آلوئینی است که در مورد آن صحبت کردیم.
  4. برگ ها را به مدت 10 تا 20 دقیقه در آب خیس کنید تا این ماده خارج شود.
  5. سپس با چاقو تیز از روی لایه بالایی شروع به جدا کردن ژل از سطح آن بکنید.
  6. بعد از جدا کردن ژل ها باز هم آن را داخل آب بریزید تا مطمئن شوید آلوئین از آن خارج شود.
  7. بعد از آبکشی نهایی ژل خالص آلوئه ورا شما برای هر نوع استفاده ای آماده است.

تهیه اسموتی با این ژل آلوئه ورا هم خوشمزه است هم پر خاصیت!

¼ لیوان ژل آلوئه ورا را با ½ فنجان انبه و آناناس به همراه نصف فنجان اسفناج پخته شده و آب نارگیل ترکیب کنید و به صورت اسموتی و با یخ خنک مصرف کنید.