هیپوگلیسمی (کاهش قند خون)

هیپوگلیسمی (کاهش قند خون) | Forever Hypoglycemia

هیپوگلیسمی سندرمی است که از قند خون پایین ناشی می شود. شدت و علائم هیپوگلیسمی در افراد مختلف متفاوت است. آزمایش خون می تواند قند خون پایین را تشخیص دهد و وقتی سطح قند خون (گلوکز) به حد طبیعی برگردد، علائم برطرف می شود.

کد کالا: 1070

کد محصول = ۱۰۷۰


هیپوگلیسمی چیست؟

هیپوگلیسمی یا کاهش قند خون چیست

هیپوگلیسمی سندرمی است که از قند خون پایین ناشی می شود. شدت و علائم هیپوگلیسمی در افراد مختلف متفاوت است. آزمایش خون می تواند قند خون پایین را تشخیص دهد و وقتی سطح قند خون (گلوکز) به حد طبیعی برگردد، علائم برطرف می شود.


علائم و نشانه های هیپوگلیسمی چیست؟

محدوده طبیعی گلوکز در جریان خون 70 تا 100 میلی گرم در دسی لیتر است. (زمان ناشتایی یا بعد از  8 ساعت غذا نخوردن) پاسخ بیوشیمیایی بدن به هیپوگلیسمی معمولاً از کبد آغاز میشود، کبد بعد از پایین آمدن سطح قند خون، ذخیره خود را آزاد می کند و به تعادل سطح قند خون کمک میکند. همچنین در تلاش برای جلوگیری از افت بیشتر گلوکز، میزان انسولین تولید شده نیز کاهش می یابد.

در حالی که سیستم عملکردی افراد در بازه های مختلف قند خون متفاوت است، معمولاً هنگامی که سطح گلوکز خون از 50 میلی گرم در دسی لیتر خون کمتر باشد، بیشتر علائم نشان دهنده کاهش قند خون است. اولین مجموعه علائم پاسخ سیستم عصبی به کاهش قند خون است. افراد مبتلا به هیپوگلیسمی ممکن است هر یک از این علائم و نشانه ها را تجربه کنند:

  • عصبی بودن
  • تعریق بیش از حد
  • گرسنگی های شدید
  • گیجی مزمن
  • لرزیدن
  • احساس ضعف و تپش قلب
  • اغلب در حرف زدن مشکل دارند.
  • تغییر در شخصیت و رفتار

افرادی که تحت درمان دیابت قرار میگیرند و این بیماری را تجربه می کنند ممکن است علائم را به راحتی افراد بدون دیابت تجربه نکنند. از این پدیده به عنوان عدم آگاهی از افت قند خون یاد می شود. این پدیده ممکن است خطرناک باشد زیرا قند خون ممکن است قبل از درک علائم به سطح بسیار کم و پایینی برسد.


چرا هیپوگلیسمی خطرناک است؟

چرا هیپوگلیسمی خطرناک است؟

وقتی سطح گلوکز در گردش خون کاهش می یابد، مغز در واقع افت قند خون را احساس می کند. مغز سپس پیام هایی را ارسال می کند که باعث ایجاد یک سری حوادث از جمله تغییر در پاسخ هورمون ها و سیستم عصبی که با هدف افزایش سطح گلوکز خون واکنش نشان میدهد، میشود. ترشح انسولین کاهش می یابد و هورمون هایی که باعث افزایش سطح گلوکز خون می شوند مانند گلوکاگون، کورتیزول و هورمون رشد افزایش می یابد. همانطور که قبلا ذکر شد، ذخیره گلیکوژن کبد می تواند به سرعت به گلوکز تبدیل شود.

از بین تمام اعضای بدن، مغز تقریباً منحصراً به قند (گلوکز) وابسته است. به ندرت، در صورت ضرورت مغز از کتون (ketones) به عنوان منبع سوخت استفاده می کند اما این مورد ترجیح داده نمی شود. مغز نمی تواند گلوکز خود را بسازد و از نظر تأمین آن به بقیه بدن وابسته است. اگر به دلایلی، سطح گلوکز در خون کاهش یابد (یا اگر نیاز مغز افزایش یابد و تقاضا برآورده نشود) می تواند بر عملکرد مغز تأثیر مخربی بگذارد.


بهبود هیپوگلیسمی با محصولات فوراور

کمپانی فوراور با استفاده از محصولات طبیعی خود برای بهبود این بیماری، پکیج محصولات زیر را ارائه میدهد:


شما عزیزان میتوانید برای تهیه و مشاهده قیمت هر محصول این پکیج روی اسم هر محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول آن شوید. علاوه بر این، نحوه مصرف هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

هیپوگلیسمی (کاهش قند خون)