مشاهده کل مجله

طرز استفاده آلوئه ورا برای مو

طرز استفاده آلوئه ورا برای مو

اگر سری به صفحات بلاگر های زیبایی بزنید، احتمالا ردی از ژل آلوئه ورا برای تقویت و درخشندگی مو ها پیدا خواهید کرد. همانطور که در مقاله نحوه مصرف خوراکی آلوئه ورا گفتیم، این گیاه فوق العاده علاوه بر خواص بسیار برای ارگان های داخلی بدن، نقش خیره کننده ای در ترمیم مو های آسیب دیده و برگرداندن درخشندگی به آن ها دارد.

در این مقاله علاوه بر بررسی خواص آلوئه ورا، این گیاه سحرآمیز برای مو، روش های استفاده از آن برای دریافت نتیجه حداکثری، موهایی درخشان و تقویت شده را بیان خواهیم کرد.


خواص آلوئه ورا برای مو

طرز مصرف آلوئه ورا برای مو

  1. آلوئه ورا به سلامت پوست سر کمک می کند.

اگر به دنبال یک ماده ضد التهاب طبیعی برای تسکین و تغذیه پوست سر هستید، ژل خالص آلوئه ورا بهترین گزینه است. ژل آلوئه ورا به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند و به ریشه مو نفوذ کرده، سپس به کاهش خارش، التهاب یا تحریک پوست سر کمک می کند. خواص قوی ترمیم کننده آلوئه ورا همچنین به درمان و بهبود هرگونه لکه خشکی که ممکن است روی پوست سر ظاهر شود کمک می کند.

  1. تمیزی و آبرسانی همزمان

ما معمولا آلوئه ورا را به دلیل خواص آبرسانی آن می شناسیم اما این گیاه خواص آنتی باکتریایی طبیعی دارد که می تواند به عنوان یک پاک کننده ملایم بدون از بین بردن چربی طبیعی، پوست کف سر (شوره سر) را پاکسازی کند. استفاده از شامپو های حاوی آلوئه ورا به همین علت برای افرادی که پوست سر حساسی دارند مناسب است.

  1. تثبیت رنگ مو

اشعه فرابنفش خورشیدی به غیر از تاثیرات مخربی که روی پوست می گذارد، می تواند باعث از بین رفتن بخش عمده ای از رنگدانه ها، خشکی و شکنندگی مو شود. ژل آلوئه ورا با وجود خواص آنتی اکسیدانی که دارد، از شدت آسیب هایی که اشعه ماورا بنفش روی پوست و مو ها میگذارد، می کاهد.

  1. آلوئه ورا برای پرپشتی مو

بسیاری از منابع پزشکی اذعان دارند که آلوئه ورا به طور طبیعی به تقویت رشد مو ها کمک می کند. ویتامین C، E و املاح آنتی اکسیدانی به همراه ژلی که بیش از 90 درصد آن از آب است، فضای خوبی برای رشد به موها می دهد. همچنین اگر دلیل آلوپسی موی سر، التهاب در لایه بالایی پوست باشد، استفاده از آلوئه ورا کمک کننده برای پرپشتی مو است.

مضرات آلوئه ورا برای مو

برای برخی از افراد حتی استفاده از ژل گیاهی و خالص آلوئه ورا نیز می تواند با نگرانی هایی همراه باشد. تاکنون مهم ترین مضرات یا عوارض جانبی استفاده از آلوئه ورا، صرفا حساسیت هایی است که ممکن است پوست بدن افراد مختلف به این گیاه نشان دهند. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، مقدار کمی آلوئه ورا را روی قسمت داخلی مچ دست خود بمالید و چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا پوست شما به آلوئه ورا حساسیت دارد یا خیر.

6 طرز تهیه ژل آلوورا برای مو + ویدئو


  1. شامپو آلوئه ورا طبیعی

با استفاده از چاقو، سر و ته برگ آلوئه ورا را می بریم. سپس نواحی دارای تیغ را جدا کرده و در انتها با نصف کردن برگ آلوئه ورا، ژل آن را با قاشق می تراشیم. ژل به دست آمده را درون صافی ریخته و تفاله را از مایع آلوئه جدا می کنیم و در نهایت مقداری روغن زیتون، روغن درخت چای یا هر روغن مفید دیگر را به محلول اضافه می کنیم. استفاده از این مایع در ابتدای حمام باعث تفویت مو ها و تمیزی بیشتر کف سر می شود.


  1. تقویت و ترمیم مو با ژل آلوئه

ترمیم مو با آلوئه ورا

یک برگ آلوئه ورا را به روش مرسوم پاک کنید و سپس آن را به قطعات مربعی برش دهید. هر بار قبل حمام دو عدد از این تکه ها را در خود بفشارید تا ژل آن به صورت مایع بیرون بریزد و آن را روی موهای خود ماساژ دهید. برای حفظ رطوبت، چند قطره روغن کرچک را در انتها روی موهای خود بمالید. بگذارید این مواد به مدت 30 دقیقه قبل از دوش گرفتن روی سر شما بماند.


  1. آلوئه ورا برای گره مو

آلوئه ورا برای گره مو

اگر مو های وز و یا فرفری دارید و می خواهید به بهترین نحو از آن ها مراقبت کنید، این دستورالعمل برای شماست. به طریقی که گفته شد آب و ژل آلوئه ورا را از هم جدا کنید و در ظرف اسپری بریزید. موهای خود را به چهار قسمت تقسیم و سعی کنید با پاشیدن اسپری روی آن حالت لغزنده ای به موهای خود دهید. با استفاده از برس موی سر به آرامی موها را شانه کنید تا نرمی را به خود جذب کنند. آلوئه ورا را به مدت 30 دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس آن را بشویید و به طور معمول حالت دهید.


  1. ماسک موی آلوئه ورا و زیتون

خواص آلوئه ورا و روغن زیتون برای مو

برای ساخت ماسک موی طبیعی آلوئه ورا، همانند گذشته ژل آلوئه ورا را از پوست روی آن جدا می کنیم و درون مخلوط کن می ریزیم. روغن گیاهی مرغوب (ترجیحا روغن زیتون) را به مخلوط اضافه می کنیم و سپس یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را داخل مخلوط ریخته و همه را مخلوط می کنیم. مخلوط بدست آمده را به مدت 30 دقیقه روی مو ها ماساژ می دهیم و سپس می شوییم.


  1. ماسک مو آلوئه ورا و روغن نارگیل

ماس مو آلوئه ورا و روغن نارگیل

ترکیب روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا به عنوان ماسک، هم می تواند به درخشندگی بیشتر موهای شما بیانجامد و هم ساقه مو را نرم و تقویت کند. علاوه بر این نباید از خواص عالی روغن نارگیل برای جلوگیری از موخوره چشم پوشی کرد. علاوه بر این موارد، روغن نارگیل حاوی ویتامین A، B12 و فولیک اسید فراوان است که برای تقویت ریشه مو فوق العاده است.

برای هر مرتبه ماسک مو، به دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق روغن نارگیل نیاز دارید. مواد را مخلوط و سپس روی موهای خود ماساژ دهید.


  1. ترکیب آلوورا و روغن بادام تلخ برای مو

ترکیب آلوورا و روغن بادام تلخ برای مو

ترکیب منحصر به فرد آلوئه ورا و روغن بادام تلخ برای کمک به سلامت پوست کف سر و حفاظت از ساقه مو در برابر اکسیداتیو کاملا موثر است. روغن بادام تلخ خالص، سرشار از ویتامین E است که در از بین بردن بیماری های قارچی و باکتریایی کف سر نقش اساسی ایفا می کند. ترکیب ژل آلوئه با روغن بادام را به مدت 30 دقیق قبل از حمام روی سر خود بگذارید.


شامپو آلوئه ورا + روغن دانه جوجوبا فوراور

شامپو آلوئه ورا فوراور

یکی از محصولات طبیعی شرکت فوراور که به خصوص برای افرادی با موهای حساس مفید می باشد، شامپو آلوئه جوجوبا فوراور است. ترکیب ژل خالص آلوئه ورا، روغن جوجوبا، روغن گل سرخ، مقادیر بالای ویتامین A و C و رایحه دلنشین گل های لاوندر (استخودوس) در کنار هم با فرمولاسیون جدید، شامپو جدید جوجوبا فوراور را تشکیل می دهند.

این شامپو برای انواع مو ها و حتی کودکان قابل استفاده است و ویژگی بدون سولفات بودن آن بی همتاست.

شما عزیزان می توانید برای مراقبت حداکثری از موهای خود در برابر آسیب های محیطی و تقویت آن، از این شامپو بدون سولفات استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه