مشاهده کل مجله

رفع ترک های پوستی ناشی از چاقی،لاغری و بارداری

رفع ترک های پوستی ناشی از چاقی،لاغری و بارداری

رفع ترک های پوستی ناشی از چاقی،لاغری و بارداری

ترک های پوستی از جمله عوارضی است که افراد در اثر تغییر وزن و یا حاملگی دچار آن می شوند. این ترک ها به صورت نوار های موازی در روی پوست بوده و بعضی از آن ها ممکن است سفید تر از پوست باشد. این ترک ها گاها با درد و خارش همراه هستند اما بعضی از افراد این علائم را نداشته  فقط با لمس آن برآمدگی یا فرورفتگی هایی را حس می کنند.

راهکار های رفع ترک پوستی

ترک های پوستی در قسمت هایی که دچار کشیدگی می شوند ایجاد می شود. چرا که پوست و عضلات آن ناحیه بر اثر کشیدگی زیاد ممکن است دچار تخریب شوند. به طور مثال در اطراف ران، شکم، بازو و باسن ترک های زیادی ایجاد می شود.

چه عواملی موجب ایجاد ترک های پوستی می شود؟

  • جنسیت زنانه
  • افرادی که دارای پوست روشن هستند.
  • سابقه ی  خانوادگی ترک پوستی
  • بارداری
  • تغییر در وزن
  • مصرف دارو های کورتیکواستروئیدی

چرا ترک های پوستی اتفاق می افتد؟

ترک های پوستی در اثر افزایش کورتیزول و کشیده شدن پوست در سیستم بدن ایجاد می شود. کورتیزول همان هورمونی است که از غده ی فوق کلیوی ترشح می شود.

رفع ترک پوست ناشی از بارداری

 

دلیل ترک پوستی در اثر افزایش کورتیزول کاهش خاصیت ارتجاعی پوست است. دلایل زیر موجب پدیدار شدن ترک پوست بر روی بدن می شود:

  • از آن جایی که در دوران بارداری پوست به روش های مختلف جهت ایجاد مکان برای جنین کشیده می شود از این رو این کشش ها موجب ایجاد ترک بر روی پوست می شوند.
  • ترک های پوستی در اثر کاهش یا افزایش وزن به دلیل تغییر در بافت های بدن ایجاد می شود.
  • قرص و لوسیون به همراه کرم های کورتیکواستروئیدی مورد استفاده توسط فرد موجب کاهش قابلیت کشسانی پوست و در نتیجه ایجاد ترک می شود.
  • اختلال در غده ی فوق کلیوی و در نتیجه افزایش ترشح کورتیزول در بدن موجب نمایان شدن این ترک ها بر روی پوست خواهد شد.

راهکار های از بین بردن ترک های پوست

برای از بین بردن ترک های پوستی روش های مختلفی وجود دارد. شما با استفاده از روش های زیر می توانید تا حد زیادی ترک های پوستی را از بین ببرید:

لیزر پالسی

این روش در از بین بردن ترک های پوستی قرمز رنگ مورد استفاده قرار می گیرد که با استفاده از جرقه های نوری بدون درد با استفاده از انرژی نوری ترک های قرمز رنگ را از بین می برند.

جراحی زیبایی

روش جراحی زیبایی برای از بین بردن ترک های پوستی چندان مناسب نیست. این روش علاوه بر هزینه ی بالایی که دارد بسیار دردناک بوده و امکان بر جای ماندن جای زخم بر روی پوست وجود دارد.

درمان ترک پوست با لیزر

میکرودرم ابریژن

در این روش با استفاده از کریستال های کوچک که بر روی سطح پوست کشیده می شود ترک های پوستی را از بین می برند.

آلوئه ورا

این روش یک روش گیاهی در از بین بردن ترک های پوست است. گیاه آلوئه ورا دارای خواص درمانی بی نظیری است و محصولات آلوئه ورای فوراور می توانند شما را در از بین بردن ترک های پوستی و داشتن پوست صاف و شفاف یاری دهند.

بهترین راهکار برای رفع ترک های پوستی با محصولات فوراور ایران

فوراور ایران برای از بین بردن ترک های پوستی محصولات گیاهی بی نظیر تولید کرده است که شما با استفاده از آن ها می توانید ترک های جدید و کهنه را از بین بردن و حتی از بهترین راه پیشگیری از ترک پوستی پس از چاقی،لاغری و زایمان استفاده نمایید. اگر ترک شما تازه است و یا به دنبال راهی برای پیشگیری از ایجاد  ترک  هستید می توانید محصولات فوق العاده ی زیر را استفاده نمایید:

کرم ژل آلوئه ورای فوراور: همان طور که گفته شد آلوئه ورا برای از بین بردن ترک های پوستی عالی است. این کرم تولید شده از ژل آلوئه ورای فوراور بوده و خاصیت مرطوب کنندگی دارد. همچنین این کرم از محصولات فوراور برای مو بوده و می توانید برای بهبود مشکلات مربوط به پوست و مو نیز از آن استفاده نمایید. فقط کافیست از این کرم به طور مرتب استفاده نمایید تا تاثیر فوق العاده ی آن در از بین بردن ترک های پوستی را ببینید.

کرم پروپولیس فوراور: ترکیب دو محصول بی نظیر برای پوست شامل عسل و آلوئه ورا است. این دو ترکیب برای درمان مشکلات پوستی از جمله درمان جای زخم نیز بسیار موثر است. حتی اگر دچار ترک پوست پس از زایمان شده اید با استفاده از این کرم و خواص بی نظیری که دارد می توانید پوست خود را از ترک و یا جای بخیه پاکسازی کنید.

کرم آلوئه ورای فوراور

لیپس فوراور: آلوئه ورا به همراه جوجوبا دو ترکیب اصلی در این کرم است. آلوئه ورای موجود در این کرم در عمق پوست نفوذ کرده و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند. همین موضوع نیز سبب از بین بردن ترک و زخم های پوستی شده و پوست شما را درخشان و شفاف خواهد کرد.

عسل خالص فوراور: همه ی ما خواص بی نظیر عسل را می دانیم . عسل خالص فوراور از بهترین مزارع زنبور عسل تولید شده و صد در صد طبیعی است. خواص بی شمار آن برای پوست موجب می شود تا تمامی مشکلات پوست شما را درمان کند.

تمامی محصولات گفته شده را می توانید بلافاصله پس از نمایان شدن ترک بر روی پوست استفاده نمایید. اما در صورتی که ترک های پوستی قدیمی بوده و مدت زمان زیادی بر روی پوست شما قرار دارند می توانید از کرم ها و مکمل های فوراور که در ادامه به شما معرفی می کنیم استفاده نمایید:

صابون آووکادو: ویتامین های A,B,C,E موجود  در این صابون به همراه خاصیت ضد آنتی اکسیدانی بی نظیر آن با نفوذ در اعماق پوست علاوه بر تغذیه ی پوست و مو موجب بهبود مشکلات پوستی خواهند شد. ترکیب اصلی این صابون روغن طبیعی و خالص آووکادو است.

کرم ترمیم پوست آرتری فاکتور:این کرم فوق العاده از محصولات مراقبت از پوست فوراور بوده و از پوست شما نهایت محافظت را خواهد کرد. ویتامین های موجود در این کرم به سلامت پوست کمک کرده و کمک به رفع سلول های مرده ی پوست از روی زخم شما می کند.

سرم ضد چروک آلفا ای فاکتور: این سرم احیا کننده ی پوست شماست . ترکیبات غنی سرم آلفا ای فاکتور فوراور و همچنین ویتامین های موجود در آن خاصیت آنتی اکسیدانی را به وجود آورده و با رادیکال های آزاد مبارزه خواهد کرد. روغن نارگیل موجود در آن کمک به ترمیم پوست شما می کند.

سرم آلفا ای فکتور فوراور

مکمل کلاژنی اینفینیت: یکی از راهکار های اصلی رفع ترک پوستی تزریق کلاژن بر پوست است. مکمل کلاژنی فوراور از طریق کلاژن سازی در پوست موجب شفافیت و درمان ترک پوستی شده و پوست را ترمیم می کند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه