مشاهده کل مجله

ژل آلوئه ورا برای بواسیر: درمان هموروئید با آلوورا!

ژل آلوئه ورا برای بواسیر: درمان هموروئید با آلوورا!

حتی اگر این بیماری را تا به حال تجربه نکرده باشید، با شنیدن نام شقاق، همورویید یا اصطلاح همگانی تر آن، بواسیر، احساس ناراحتی کنید. درمان خانگی بواسیر گاهی اوقات از استفاده مکرر انواع دارو ها نیز بهتر جواب می دهد. در این مقاله به بررسی خواص آلوئه ورا و تاثیرات ژل این گیاه برای بیماری بواسیر می پردازیم.


بواسیر (هموروئید) چیست؟

بواسیر یا هموروئید

هموروئید به تنهایی نام یک بیماری نیست بلکه به قسمت انتهای روده و کیسه های نرمی که وظیفه کنترل مدفوع و تخلیه باد معده را بر عهده دارند، گفته می شود. هنگامی که هموروئید تغییر شکل دهد یا متورم شود، بواسیر در داخل راست روده (بواسیر داخلی) و یا زیر پوست اطراف مقعد (بواسیر خارجی) تشکیل می شود که یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی و البته بسیار دردناک است.

علائم و نشانه های بواسیر

التهاب بواسیر اغلب به حدی دردناک است که نمی توان آن را نادیده گرفت؛ البته انواع مختلفی از شدت درد و خارش ناحیه بواسیر وجود دارد که هم می تواند باعث ایجاد خونریزی شود و هم بدون خونریزی باشد. برخی از علائم بیماری بواسیر عبارتند از:

  • وجود لکه های خون قرمز روشن
  • خارش در اطراف مقعد
  • به صورت مکرر احساس نیاز به دسشویی دارید.
  • ایجاد توده و درد اطراف مقعد

عمده ترین دلایل ایجاد بیماری بواسیر

دلیل رشد و ایجاد این بیماری دردناک معمولا 2 مورد است:

  1. التهاب در بافت هموروئید
  2. دفع سخت مدفوع که معمولا با بیماری مانند یبوست در ارتباط است.

در هر دو مورد می توان ردپایی از رژیم غذای نامناسب و عدم مصرف مواد غذایی مانند سبزیجات و میوه ها را پیدا کرد.


خواص آلوئه ورا برای بواسیر

خواص آلوئه ورا برای بواسیر

استفاده موضعی برای کاهش درد

ژل خالص آلوئه ورا به دلیل وجود acemannano (پلی ساکاریدی در برگ آلوئه ورا که دارای خواص ضد ویروسی است.)، برای کاهش درد و تسکین خارش بواسیر بسیار موثر است. استفاده موضعی از ژل آلوورا به عنوان یک تسکین دهنده، طراوت بخش و التیام بخش برای این بیماری عمل می کند.

نحوه درست کردن آلوئه ورا برای کاهش درد بواسیر:

برای استفاده از آلوئه ورا برای بواسیر، می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

  1. نخست، یک برگ آلوئه ورا باربادنسیس میلر را از گیاه جدا کرده و آن را با دقت بالا شستشو دهید.
  2. سپس، برگ آلوئه ورا را با چاقو از میان ببرید و ژل شفاف داخل آن را به دقت استخراج کنید.
  3. ژل آلوئه ورا را روی ناحیه مبتلا به بواسیر بمالید و به آرامی ماساژ دهید.
  4. می‌توانید از ژل آلوئه ورا به صورت مرتب در طول روز استفاده کنید، تا به کاهش علائم بواسیر کمک کند.

نوشیدنی آلوئه ورا به عنوان ضدالتهابی قوی

آب یا نوشیدنی که از طریق آلوئه ورا خالص ساخته شود، دارای اثرات ضد التهابی روی کل ارگانسیم گوارشی به ویژه مقعد و بافت هموروئید می باشد. به هنگام استخراج آب آلوئه ورا باید دقت کنید که ماده زرد رنگی که از آن خارج می شود را جدا کنید و ژل ها را به خوبی شستشو دهید.

اگر به دنبال نوشیدنی خالصی از آلوئه ورا هستید، فوراور آلوئه ورا ژل به عنوان بهترین و خالص ترین نوشیدنی آلوئه ورا است.

خاصیت ملین آلوئه ورا

خاصیت ملینی که آلوئه ورا دارد، به دفع راحت تر مدفوع کمک می کند و همچنین می تواند باکتری های مفید روده را تغذیه کند. همانطور که در مقاله خواص آلوئه ورا برای یبوست به آن اشاره کردیم، تحقیقات زیادی روی مزایای مصرف آلوئه ورا برای تسهیل مدفوع انجام شده که نشان می دهد استفاده از نوشیدنی و خود ژل آلوئه ورا، برای بهبود این بیماری بسیار موثر است.

همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد، یکی از مواردی که به ایجاد بواسیر منجر می شود، بیماری یبوست و قضای حاجت سخت است که با مصرف آلوئه ورا و مواد ملین، از بروز این بیماری پیشگیری خواهد شد.

نقش آلوئه ورا در پاکسازی کبد

معمولا هموروئید و بواسیر، با مشکلات کبدی نیز همراه است. آب آلوئه ورا به عنوان یک تصفیه کننده خون و کبد، کمک زیادی به جلوگیری از بروز این بیماری می کند. مصرف آلوئه ورا گرفتگی کبدی را برطرف و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد و همچنین محرک ترشح صفرا است.


در نهایت توجه شما را به پاسخ هوش مصنوعی ChatGPT در مورد این نکته دعوت می کنیم:

آلوئه ورا برای هموروئید

پرسش: آیا آلوئه ورا برای بواسیر خوبه؟

پاسخ هوش مصنوعی:

آلوئه ورا می‌تواند برای کاهش التهاب و خارش بواسیر مفید باشد، اما برای درمان کامل بواسیر، ممکن است نیاز به استفاده از داروهای دیگر، تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی و در موارد شدیدتر، عمل جراحی باشد.

در کل، ژل آلوئه ورا به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی، ضدعفونی کننده و آرامبخشی می‌تواند به کاهش خارش و التهاب بواسیر کمک کند. برای استفاده از آلوئه ورا برای بواسیر، می‌توانید ژل را روی ناحیه مبتلا به بواسیر بمالید و به آرامی ماساژ دهید. همچنین، برخی محصولات آلوئه ورا در قالب کرم، لوسیون یا قرص نیز در دسترس هستند که ممکن است به کاهش علائم بواسیر کمک کنند.

مهم است که قبل از استفاده از هر گونه محصول آلوئه ورا یا هر داروی دیگری، با پزشک مشورت کنید. همچنین، اگر علائم شما بهبود نمی‌یابد، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه