مشاهده کل مجله

طرز استفاده از آلوئه ورا برای چاقی صورت

طرز استفاده از آلوئه ورا برای چاقی صورت

لاغری تضمینی، لاغری تنها در دو هفته و ... جملاتی آشنا در تبلیغات قرص ها و رژیم های لاغری هستند که بارها در تبلیغات تلویزیونی و تراکت ها دیده یا شنیده ایم اما این روش های سریع و غیر تخصصی برای لاغری چه آسیبی به پوست صورت و بدن می زنند؟ شاید زمانی که با استفاده از این رژیم های سخت و طولانی از شر چربی های اضافی بدن خلاص می شدید، تصورش را هم نمی کردید که سوزاندن این چربی ها در نهایت منجر به افتادگی، شل شدن و لاغری پوست صورت شود و زیبایی صورت را تحت الشعاع قرار دهد.

حال برای بازگرداندن زیبایی به صورت وگونه ها کافیست با خواص گیاهی معجزه آسا آشنا شوید که می تواند از شل شدن و افتادگی پوست صورت جلوگیری کند و زیبایی را به پوست بازگرداند. در نتیجه برای داشتن اطلاعات کامل از عوامل کاهش دهنده حجم صورت و طرز استفاده از آلوئه ورا برای چاقی صورت، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

کدام خاصیت آلوئه ورا باعث پر شدن صورت می شود؟

کدام خاصیت آلوئه ورا باعث پر شدن صورت می شود؟

مقادیر فراوان آنتی اکسیدان و ویتامین های مختلف از جمله ویتامین های E و C در ژل آلوئه ورا، آن را تبدیل به یک حجم دهنده بینظیر برای پوست صورت کرده است. به همین دلیل می توان از ژل آلوئه ورا برای ترمیم بافت های از دست رفته پوست و افزایش کلاژن سازی در پوست صورت استفاده کرد؛ چرا که وجود ویتامین C موجود در آلوئه ورا تاثیر مستقیمی بر میزان کلاژن سازی پوست صورت گذاشته و باعث استحکام پوست و افزایش حجم آن می شود.


عوامل کاهش دهنده حجم صورت

گذر از 30 سالگی، کاهش وزن شدید و... همه و همه می توانند دلایلی بر از بین رفتن چربی های صورت باشند و ظاهر پوستمان را به طرز قابل توجهی پیرتر از حالت طبیعی نشان دهند اما با شناخت کافی از عوامل تخریب کننده چربی صورت، می توانیم سرعت از بین رفتن چربی صورت را به طرز قابل توجهی کم و حتی مختل کنیم که در ادامه به بررسی تعدادی از این عوامل می پردازیم.

عوامل بیرونی از بین رفتن حجم صورت

در بسیاری از موارد کاهش حجم صورت، به سبک زندگیمان باز می گردد و تنها با تغییر تعدادی از عادت ها و رعایت چند نکته ساده، می توانیم صورتی پر و گونه هایی جذاب داشته باشیم.

  1. قرار گرفتن در معرض نور خورشید

آلوئه سانسکرین

 شاید در طول روز، ساعت های زیادی مجبور به ایستادن زیر نور مستقیم خورشید باشیم در حالی که اشعه ماوراء بنفش خورشید در هر دقیقه ای که زیر نور خورشید بایستیم. بیشتر به پوستمان آسیب می زند و خطرات بی شماری برای پوست صورت دارد؛ چرا که با سرعت کلاژن و الاستین را در پوست تجزیه کرده و حجم صورت را کاهش می دهد.

همچنین تجزیه این کلاژن ها در اطراف چشم ها می تواند چروک دور چشم را ایجاد کند که سن ما را بسیار بیشتر از عدد واقعی آن نشان می دهد. در نتیجه برای داشتن پوستی سالم در مقابل اشعه های مضر خورشید، حتما از ضد آفتاب مناسب باید استفاده کرد که ضد آفتاب آلوئه سانسکرین با داشتن آلوئه ورا در ترکیب خود می تواند انتخابی مناسب باشد.

  1. سیگار کشیدن

استفاده مکرر از سیگار یکی از شایع ترین عوامل لاغری صورت محسوب می شود. به این دلیل که سطوح ویتامین C  را در بدن کاهش داده و سبب از بین رفتن کلاژن و توده عضلانی در پوست می شود. همچنین استفاده از سیگار می تواند در افتادگی و پیری صورت موثر واقع شود؛ چرا که کلاژن اطراف دهان و صورت را از بین برده و خطوطی را در چهره ایجاد می کند.

  1. کاهش وزن

 حتما هنگام کاهش وزن شدید، بارها به وجود آمدن پوست اضافی و شل شدن پوست بدن را مشاهده کرده اید اما به وجود آمدن این پوست شل تنها به بدن محدود نمی شود و قبل از شل شدن پوست بدن، اولین اتفاق چربی سوزی و تامین انرژی بدن از چربی های گونه هاست. حال برای جلوگیری از چربی سوزی صورت بهتر است از کاهش وزن شدید جلوگیری کرده یا به طور مداوم، در هنگام کاهش وزن از درمان های خانگی یا پزشکی برای افزایش کلاژن سازی و سفت شدن پوست صورت استفاده کنید.

عوامل درونی از بین رفتن حجم صورت

اگر عوامل بیرونی در لاغری صورت شما نقشی نداشتند، شاید لاغری صورت از تغییرات درون بدن نشات گرفته باشد که درادامه برخی از عوامل درونی را که موجب از بین رفتن سفتی پوست می شوند بررسی می کنیم.

  1. تغیرات هورمونی

 در سنین بالا ممکن است هر مرد یا زنی تغییر هورمونی را تجربه کند اما چه عاملی سبب می شود که در زنان این تغییر در تسریع لاغری و روند پیری صورت موثر تر واقع شود؟ با توجه به این که هورمونی زنانه به نام استروژن در توزیع چربی در صورت و بدن نقش دارد، کاهش سطح این هورمون در بدن می تواند لاغری صورت را به همراه داشته باشد. یکی از عوامل کاهش میزان این هورمون، یائسگی است که در سن 50 سالگی در زنان رخ می دهد. همچنین در اوایل یائسگی تغییر هورمون با سرعت خطوطی عمیق در صورت ایجاد می کند تا موجب افتادگی و شل شدن پوست بشود.

 

  1. استرس

استرس

 اکثر ما در طول روز بارها در شرایط استرس زا و فشار عصبی قرار می گیریم که این فشار عصبی مضاعف می تواند موجب اختلالات سیستم قلبی و عروقی، خواب، ایمنی بدن و افزایش کورتیزول در بدن شود که همه این عوامل در کاهش حجم صورت موثر هستند.

  1. بیماری ها

 برخی از بیماری ها موجب لاغر شدن و از بین رفتن ناگهانی چربی های صورت و بدن می شوند اما تعدادی از این بیماری ها لوپوس، تیروئید، عفونت های ویروسی و آرتریت روماتوئید می باشند که فقط کافیست برای اطلاع از نوع بیماری به پزشک متخصص مراجعه کنید تا نوع بیماری را به طور دقیق تشخیص دهد.


چطور از آلوئه ورا به عنوان یک پر کننده طبیعی صورت استفاده کنیم؟

می توان ژل آلوئه ورا را به صورت خالص یا همراه با مواد طبیعی دیگر در ماسک ها استفاده کرد اما با توجه به خواص شگفت انگیز آلوئه ورا در ترمیم پوست، از ژل آلوئه ورا به طور گسترده در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود که در ادامه به بررسی بهترین محصولات مراقبتی حاوی آلوئه ورا که تاثیر چشمگیری بر چاقی و پر شدن صورت دارند می پردازیم.

آلوئه اکتیویتور

آلوئه اکتیویتور

معمولا درصد آلوئه ورا موجود در محصولات مراقبتی از پوست، متفاوت می باشد اما محصولی که درصد آلوئه ورای بیشتری در ترکیبات خود داشته باشد قطعا تاثیر بهتری در پر شدن صورت و از بین رفتن چین و چروک ها دارد. حال یکی از بهترین محصولات برای پر شدن صورت که 98% حاوی ژل آلوئه ورا است آلوئه اکتیویتور می باشد که با داشتن ویتامین های A  و C تاثیر بسزایی در کلاژن سازی، آبرسانی و تقویت سلولهای جدید پوست صورت می گذارد.

پودر ماسک

ترکیب پودر ماسک و آلوئه اکتیویتور، یکی از بهترین ترکیبات جهت جوان سازی و رفع چروک صورت است؛ چرا که علاوه بر وجود آلوئه ورا در این ترکیب، پودر ماسک، حاوی آلبومین و نشاسته ذرت می باشد که تاثیری فوق العاده در بازسازی سلول های پوست می گذارد. به این صورت که سلول های مرده پوست با استفاده از این ماسک از پوست صورت جدا شده و باعث تقویت سلول های جدید می شود. همچنین این ماسک می تواند چین و چروک های صورت را به طرز قابل توجهی درمان و از بین ببرد.

چاقی صورت با استفاده از ماسک های آلوئه ورا

چاقی صورت با استفاده از ماسک های آلوئه ورا

با وجود تعداد زیادی محصولات شیمیایی و حتی روش های پزشکی، اکثر افراد استفاده از ماسک طبیعی را برای از بین بردن مشکلات پوستی و درمانی ترجیح می دهند اما با کمی کنکاش در بین ماسک های طبیعی، بارها نام آلوئه ورا را در ترکیب های مختلف مشاهده می کنیم که بهترین ماسک های حاوی آلوئه ورا عبارتند از:

ماسک آلوئه ورا و ماست

یک ماسک فوق العاده برای حفظ رطوبت پوست، ترکیب ماست و آلوئه ورا می باشد که برای تهیه این ماسک، در وهله اول باید یک قاشق غذا خوری ماست را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید تا کاملا یکدست شود و بعد از آن ماسک را به آرامی روی پوست خود بمالید. پس از 10 دقیقه ماسک را با آب سرد بشویید.

ماسک آلوئه ورا و عسل

آلوئه ورا با داشتن آنزیم های لایه بردار، سلول های مرده پوست را از بین می برد. علاوه بر این ترکیب آلوئه ورا و عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و به عنوان یک درمان فوق العاده برای پر کردن صورت و از بین بردن جوش و آکنه به کار می رود. برای تهیه ماسک عسل و آلوئه ورا باید یک قاشق غذا خوری عسل را با آلوئه ورا ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس این ماسک را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک آلوئه ورا و گلاب

برای تهیه ماسک آلوئه ورا و گلاب ابتدا باید یک یا دو قاشق ژل آلوئه ورا از قبل آماده شده را با گلاب ترکیب کرده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس به مدت 15 دقیقه ماسک را بر روی صورت قرار دهید و بعد از آن ماسک را با حوله تمیز از روی صورت پاک کرده. صورت خود را با آب سرد بشویید. ترکیب آلوئه ورا و گلاب تاثیری فوق العاده در چاقی صورت دارد.

ماسک آلوئه ورا و خیار

با توجه به این که افزایش سن موجب افتادگی و شل شدن پوست صورت می شود. یکی از راه های جلوگیری از چروک شدن پوست و افتادگی پوست صورت، استفاده منظم از ماسک آلوئه ورا و خیار است؛ چرا که این ماسک سرشار از ویتامین های A، C و E می باشد که تولید کلاژن را در پوست صورت افزایش داده و موجب شادابی پوست و پرشدن پوست می شود. برای تهیه این ماسک بهتر است آلوئه ورا و خیار را به یک اندازه با هم ترکیب کنید و قبل از خواب بر روی پوست خود بمالید.


نتیجه نهایی

برای پرشدن صورت با ماسک آلوئه ورا راه های متفاوتی وجود دارد که در این مقاله به توضیح طرز استفاده از آلوئه ورا برای چاقی صورت پرداختیم. همچنین از بین رفتن چربی صورت، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در طول مقاله به مهمترین آن ها اشاره شد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه