مشاهده کل مجله

همه چیز درباره ی طبع و مزاج بدن و تغذیه ی مناسب با آن

همه چیز درباره ی طبع و مزاج بدن و تغذیه ی مناسب با آن

همه چیز درباره ی طبع و مزاج بدن و تغذیه ی مناسب با آن

مزاج نامی کاملا آشنا برای هر فرد است. افراد در دنیا با مزاج های متفاوتی وجود دارند. یک روز سرد زمستانی هنگامی که به مردم نگاه می کنید تعدادی از آن ها خود را به شدت پوشانده و تعدادی دیگر با یک پالتوی معمولی بدون این که احساس سرما کنند در حال قدم زدن هستند. کاملا مشخص است که دو گروه با دو مزاج متفاوت وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند.

چگونه مزاج خود را تشخیص دهیم؟

همه چیز درباره ی انواع مزاج

نوع غذایی که ما استفاده می کنیم به سادگی نشان دهنده ی مزاج بدن ما هستند و تمامی حرکات ما در طول روز می توانند ما را در تشخیص مزاج خود یاری دهند. تمامی رفتار های روزمره ی ما از جمله مواد خوراکی مورد استفاده بر روی بدن ما تاثیر داشته و مزاج ما را مشخص می کنند. به طور مثال فردی با خوردن دارچین ممکن است زبانش آفت بزند این نشان دهنده ی طبع گرم است و یا استفاده از موادی موجب تغییر در خواب،دمای بدن، اختلال هضم، بهم ریختگی گوارشی و... شود.

انواع مزاج از نظر دانشمندان

به طور کلی چهار دسته از افراد با چهار مزاج متنوع وجود دارند که بسیاری از دانشمندان بزرگ به این دسته بندی پرداخته اند:

  • سوداوی ها: این افراد اصولا دارای علائمی نظیر موخوره،پوست خشک،لاغری،اشتهای کاذب،تیرگی چشم،فکر و خیال زیاد،افسردگی و... هستند که این دسته از افراد می بایست غذاهای گرم و تر بیشتری استفاده نمایند.
  • بلغمی ها: علائم این افراد شامل سفیدی پوست،کندی حواس،خواب زیاد،فراموشی،مشکل در هضم غذا،افزایش اشتها،تجمع چربی شکم،ادرار سفید و... هستند. تغذیه ی مطابق میل این افراد عدم استفاده از سردی جات به تنهایی بوده و حجامت برای آن ها مفید است.
  • صفراوی ها:زردی رنگ چشم،پوست زرد،عطش زیاد،جوش و آکنه،اگزما،تلخی دهان به همراه کاهش اشتها از علائم این دسته است. خوردن سبزیجات و یا استفاده از مکمل سبزیجات فوراور،لبنیات و مرکبات برای این دسته بسیار مفید است.
  • دموی ها:پری رگ و نبض،احساس سنگینی سر،سردرد،سرخی چشم،جوش و خارش بدن،احساس کسالت و افزایش فشار از جمله علائم دموی ها بوده و افراد با در خوردن غذا های طبع گرم دقت کرده و بهتر است در مصرف طبع سرد و گرم تعادل را رعایت کنند.

تغذیه ی مناسب برای مزاج های گرم و سرد

تغذیه ی مناسب برای انواع مزاج

از چهار گروه گفته شده صفراوی ها دارای مزاجی گرم و خشک و دموی های دارای مزاجی گرم و تر هستند. با توجه به علائم گفته شده می توانید مزاج بدن خود را تشخیص داده و یا می توانید در این خصوص به پزشک نیز مراجعه نمایید. افرادی که در گروه صفراوی قرار دارند می بایست از خوردن غذا های چرب و سنگین جلوگیری نمایند. این افراد بهتر است از غذا هایی با طبع سرد استفاده نمایند تا بدنشان دچار اختلال نشود. اما دسته ی دوم که دارای مزاجی گرم و تر هستند از غذا هی سرد به همراه نوشیدنی های خنک و سرد استفاده نمایند.

سوداوی و بلغمی ها جزو افراد سرد مزاج بوده و دارای تغذیه ی خاص خود هستند. سوداوی ها مزاج سرد و خشک و بلغمی ها مزاج سرد و تر دارند. برای دسته ی اول استفاده از غذا های گرم توصیه می شود. این افراد از خوردن آب یخ و سرخ کردنی ها می بایست دوری نمایند. بلغمی ها می توانند از طبع غذایی گرم استفاده نموده و از خوردن ترشی و لبنیات دوری نمایند.

محصولات فوراور برای انواع مزاج ها

نمایندگی فوراور در جهت متعادل شدن طبع بدن و برای هر  نوع طبع دارای محصولاتی ویژه و گیاهی است. از آن جایی که عده ای ممکن است بر اثر طبع بدن خود اذیت شده و مجبور به ترک عادات غذایی معمول خود شوند از این رو می توانند با استفاده از محصولات فوراور مناسب طبع خود استفاده نموده و طبع گرم یا سرد بدن خود را در حد متعادل حفظ کنند تا بدن آن ها به فعالیت عادی خود ادامه دهد.

نوشیدنی خالص آلوئه ورا یک محصول عالی از کمپانی فوراور است. این نوشیدنی هر آنچه که بدن به آن نیاز دارد را در اختیار بدن قرار داده و برای حفظ سلامتی تاثیر زیادی دارد. اگر شما جزو افراد گرم مزاج یا سرد مزاج هستید می توانید از این نوشیدنی استفاده کرده و طبع بدن خود را در حالت طبیعی حفظ کنید. نوشیدنی خالص آلوئه ورا برگرفته از ژل آلوئه ورای طبیعی بوده و در حفظ سیستم گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش زیادی دارد.

نوشیدنی خالص الوئه ورا

دومین محصول قرص ویتامین سی است. این قرص سرشار از ویتامین سی بوده و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن برای افراد گرم مزاج و افرادی که مستعد جوش هستند یک مکمل حیاتی و مفید است. از آن جایی که افراد گرم مزاج با خوردن غذا های گرم ممکن است جوش زده و یا دیگر علائم را تجربه کنند می توانند با خوردن این مکمل گیاهی طبع بدن خود را در حالت ملایم نگه داشته و از عوارض مزاج گرم دور بمانند. همچنین برای این افراد نوشیدنی آلوئه ورای گفته شده در بالا کمک فراوانی به حالت طبیعی بدنشان خواهد کرد.

در آخر باید گفت اگر جزو افرادی با مزاج گرم بوده و دائما جوش زده می زنید و یا حتی جای جوش ها بر روی صورت شما باقی می ماند می توانید از محصولات پوست و موی فوراور و محصولات فوراور برای جوش استفاده نمایید تا جای جوش های شما از بین برود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه