مشاهده کل مجله

بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان

بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان

مشاهده رشد فرزند یکی از بهترین حس های هر پدر و مادریست که البته به دغدغه ای بزرگ نیز تبدیل شده است. انتخاب یکی از بهترین مولتی ویتامین ها برای رشد قد کودکان، میتواند خیال شما را بابت رشد بهتر و رساندن کامل ویتامین ها به فرزند خود راحت کند.

داشتن قدی مناسب از جهات مختلفی در زندگی شخصی و حرفه ای تاثیر گذار است و بر خلاف عقیده سنتی، تمام قد انسان به ژنتیک مربوط نیست. در حقیقت ورزش، تغذیه مناسب، خواب کافی و ... نقش تعیین کننده ای در افزایش رشد قد دارند. با کمک مکمل های غذایی بخصوص در کودکی میتوان صفحات رشد را تقویت کرد و به حداکثر قد ایده آل رسید.


مواد غذایی برای افزایش قد کودکان

مواد غذایی برای افزایش قد کودکان

از بین همه عوامل محیطی موثر بر رشد قد کودکان، تغذیه و مواد غذایی بیشترین اهمیت را دارند. تأثیر تغذیه بر رشد کودکان را به راحتی با در نظر گرفتن تفاوت قد بین جمعیت هایی که در قحطی به سر می بردند و کشور های پیشرفته، میتوان قیاس کرد. بنابراین، تغذیه کلیدی برای به حداکثر رساندن پتانسیل رشد ژنتیکی قد فرزندان شما است. تغذیه مناسب به فرزندان شما اجازه می دهد حتی از قد والدین خود پیشی بگیرند.

در مورد تغذیه سه ماده غذایی بیشترین تاثیر را دارند:

  1. پروتئین
  2. چربی
  3. کربوهیدرات

پروتئین ساختمان اصلی برای همه بافت های بدن شما است و این در حالیست که چربی و کربوهیدرات نیز انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های مختلف بدن از جمله افزایش قد را تأمین می کنند. علاوه بر این استفاده از ریز مغذی ها مانند ویتامین و مواد معدنی نیز برای عملکرد صحیح ارگان های بدن لازم هستند. به عنوان مثال کلسیم به همراه ویتامین D استخوان ها را تقویت میکند و عنصر روی (زینک) برای فرایند های بیولوژیکی بدن مانند رشد، عملکرد عصبی و ایمنی ضروری است.

حال برخی مواد غذایی مانند شیر و گوشت ماهی سرشار از موادی مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین D هستند که برای بهبود روند رشد قد در کودکان بسیار موثر هستند.


پیشنهاد به مطالعه بیشتر: بهترین خمیر دندان دنیا


چرا استفاده از مکمل های افزایش قد برای کودکان مهم است؟

علیرغم اهمیت تغذیه برای رشد قد در کودکان و نوجوانان، مصرف منظم ریز مغذی ها توسط کودکان به یک مشکل جهانی تبدیل شده است و این مشکل صرفا به کشور های توسعه نیافته هم تعلق ندارد و در کشور های پیشرفته هم به وفور با این مشکل مواجهیم.

بسیار شده است که کودکان بخاطر اتمام یک بازی ویدئویی، وعده های اصلی غذای خود را نخورده اند و یا والدین بجای استفاده از وعده های سالم غذایی، به سبب کمبود وقت رو به انواع فست فود و غذاهای چرب و ناسالم می آورند. از طرفی بسیاری از کودکان و نوجوانان از خوردن برخی مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات امتناع می ورزند.

به همین دلایل مکمل ها و مولتی ویتامین های رشد قد برای تکمیل رژیم غذایی ناقص کودکان و تأمین مواد مغذی لازم برای رشد مناسب کودکان توصیه می شود. ترکیباتی مانند کلسیم، روی، مواد معدنی، ویتامین ها، منیزیم و ویتامین B موجود در این مکمل ها برای رشد قد کودکان و همچنین سلامت کلی آنها مفید است.


پیشنهاد به مطالعه بیشتر: بهترین ضد آفتاب دنیا


برای رشد قد کودکان چی خوبه

بر اساس نظر آکادمی اطفال آمریکا، کودکان سالمی که در رژیم غذایی خود بصورت متعادل از تمامی مواد غذایی استفاده کنند، به استفاده از مکمل یا مولتی ویتامین نیازی ندارند. اما با اینحال بسیاری از والدین برای اطمینان از تامین تمامی نیاز های تغذیه ای کودکان و کاهش خطرات سلامتی، به فرزندان خود انواع مولتی ویتامین به شکل پاستیل، شربت و قرص را میدهند.

اما در مولتی ویتامین ها برای رشد قد و سلامت کودکان دنبال چه مواد مغذی باشیم؟ یا به عبارت دیگر بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان چه ویژگی هایی دارد؟

  • ویتامین ها و مواد معدنی

مصرف روزانه انواع ویتامین و مواد معدنی بخصوص در سنین کودکی اهمیت بسیار دارد و معمولا هم کودکان با مصرف وعده های غذایی این مواد را به بدن خود میرسانند. اما برای اطمینان از رساندن ریز ماده های مغذی به بدن، مصرف مکمل های تغذیه ای میتواند مثمر ثمر باشد.

به لیبل روی مکمل نگاهی بیاندازید و مطمئن شوید که مولتی ویتامین حاوی موادی مانند ویتامین D، کلسیم، آهن، روی و ... باشد.

  • میزان به کار رفته در هر قرص یا کپسول

معمولا میزان دوز به کار رفته در مکمل ها، روی بسته بندی آن ذکر شده است. اطمینان حاصل کنید که به دوز مناسب از هر ماده مغذی به بدن کودک شما برسد.

  • کیفیت مولتی ویتامین

مکملی را انتخاب کنید که از مواد اولیه با کیفیت بالا در آن استفاده شده باشد. در صورت امکان مکملی را خریداری نمایید که علامت Non-GMO (بدون دستکاری ژنتیکی یا تراریخته) روی بسته بندی آن درج شده باشد.

  • عناصر داخل مولتی ویتامین

برخی از مولتی ویتامین ها برای کودکان دارای قند یا رنگ مصنوعی هستند، اطمینان حاصل کنید که مولتی ویتامین خریداری شده از این شیرین کننده ها استفاده نکرده باشد.

  • شربت مولتی ویتامین برای کودکان یا قرص جویدنی؟

بسیاری از کودکان در مقابل خوردن شربت یا قرص به شکل معمول مقاومت میکنند. استفاده از مکمل مولتی ویتامین پاستیلی برای رشد قد کودکان میتواند راهگشا باشد و بعنوان خوراکی روزانه از آن استفاده کنند.


افزایش قد کودکان در طب سنتی

افزایش قد کودکان در طب سنتی

در طب سنتی هم روش هایی برای افزایش قد کودکان ارائه شده است که با استفاده از ورزش سالم و مواد غذایی، میتواند اثر بخشی داشته باشد. اما باید در نظر بگیریم این افزایش قد تا زمانی که صفحات رشد باز باشند (معمولا 18 تا 21 سالگی) نتیجه خواهد داد. از جمله مواردی که در طب سنتی باعث افزایش قد کودکان و نوجوانان میشود عبارتند از:

  • مصرف دمنوش به میزان مناسب و نه زیاد از حد
  • حجامت خشک روی استخوان های خون ساز زیر نظر متخصص طب در فصول مشخص شده برای افزایش رشد
  • مصرف مواد غذایی سنتی سالم بجای فست فود
  • فعالیت بدنی مناسب (بارفیکس و طناب زدن)، کاهش و کنترل وزن به همراه خواب کافی
  • بادکش کردن در نواحی رشد قدی و ماساژ با انواع روغن های طبیعی
  • مصرف سبزیجات، لبنیات و ویتامین D
  • شیر با پودر سنجد شب هنگام بسیار کلسیم ساز است.
  • تخم سیاه دانه بسیار مغذی است و در طب سنتی ایرانی به خوردن آن بسیار توصیه شده است.

بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان

در این قسمت به بررسی مزایا و معایب 5 عدد از برترین مولتی ویتامین ها برای رشد قد کودکان میپردازیم:

  1. مولتی ویتامین جویدنی کیدز فوراور

مولتی ویتامین کیدز فوراور

مولتی ویتامین کیدز ساخته شرکت فوراور لیوینگ (یکی از برترین شرکت های تولید کننده مکمل های غذایی طبیعی بر پایه آلوئه ورا و عسل) است که بر اساس جدول تغذیه ای، میتواند تمام نیاز روزانه کودکان را برای رشد تامین کند. طعم و شکل پاستیلی این مکمل غذایی برای کودکان جذاب است و میتواند در بین وعده غذایی آنها جا باز کند.

ویژگی های مکمل کیدز فوراور (قیمت : 12.2 دلار)

  • بدون رنگ مصنوعی و شکر
  • ساخته شده از مواد طبیعی مانند کلم بروکلی، اسفناج، هویج و ...
  • حاوی انواع ویتامین های گروه B، C، A، نیاسین، اسید فولیک و بیوتین
  • حاوی مواد معدنی با ارزش روزانه (DV) 100 درصد مانند کلسیم، روی، آهن، مس و ...
  • بهترین مولتی ویتامین برای افزایش قد مخصوص کودکان
  • بدون مواد نگهدارنده و مواد تشکیل دهنده غیر تراریخته
  • بدون گلوتن و پارابن
  • مناسب برای کودکان از سن دو سالگی به بالا

 

  1. مولتی ویتامین Smarty Pants Kids برای کودکان

مولتی ویتامین smartypants kids برای کودکان

از نظر طعم برای کودکان میتوان گفت این مولتی ویتامین یکی از بهترین انتخاب هاست اما باید توجه کنیم که میزان شکر مورد استفاده در این مولتی ویتامین به شکل پاستیل کمی زیاد است. بجز ایراد استفاده از شکر عیب دیگری نمیتوان به این مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان گرفت.

ویژگی های مولتی ویتامین Smarty Pants Kids (قیمت : 20 دلار)

  • ارائه شده در طعم های مختلف (لیمویی، پرتغالی و توت فرنگی-موز)
  • فاقد شیرین کننده مصنوعی
  • بدون مواد نگهدارنده و مواد تشکیل دهنده غیر تراریخته
  • فاقد هر گونه ماده حساسیت زا در کودکان
  • مناسب برای کودکان بزرگتر از 4 سال

 

  1. مولتی ویتامین L’il Critters برای کودکان

مولتی ویتامین L’il Critters برای کودکان

این مولتی ویتامین پاستیلی، بدون استفاده از شیرین کننده مصنوعی، گلوتن و رنگ مصنوعی حاوی 3 ویتامین ضروری برای رشد قد کودکان است: ویتامین A، ویتامین گروه B و ویتامین D. این ویتامین ها به شکل خرس در طعم های دلپذیر مانند بلوبری، نارنج و گیلاس وجود دارند اما هیچ طعم دهنده و شیرین کننده مصنوعی ندارند.

ویژگی های مولتی ویتامین L’il Critters (قیمت : 11 دلار)

  • ارائه شده در طعم های مختلف پاستیل خرسی
  • حاوی ویتامین های A، E، D، B، C
  • فاقد گلوتن و مواد حساسیت زا
  • فاقد شیرین کننده مصنوعی
  • بدون مواد نگهدارنده و مواد تشکیل دهنده غیر تراریخته

 

  1. مولتی ویتامین Megafood Kid's

مولتی ویتامین Megafood Kid's برای کودکان

اگر بدنبال مولتی ویتامینی موثر برای کودک بالای 5 سال خود هستید، مولتی ویتامین Megafood Kid's یکی از بهترین هاست. با ارائه قرص هایی کودچک و فشرده، این مکمل میتواند انواع مواد مغذی مانند ویتامین D و گروه B را به فرزند شما برساند.

ویژگی های مولتی ویتامین Megafood Kid's (قیمت : 26 دلار)

  • بلع راحت توسط کودک
  • حاوی تمامی ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد قد (از سایر مکمل ها کمتر)
  • فاقد گلوتن و مواد حساسیت زا
  • فاقد شیرین کننده مصنوعی
  • بدون مواد نگهدارنده و مواد تشکیل دهنده غیر تراریخته
  • مناسب برای کودکان بالای 5 سال

 

  1. مولتی ویتامین غنی از ویتامین D برند Llama Naturals Plant-Based

مولتی ویتامین Llama Naturals Plant-Based

ارائه شده در طعم های مختلف، ارگانیک و بدون مواد حساسیت زا که با هر کپسول میزان مناسب از ویتامین دی را به بدن میرساند. این مولتی ویتامین حاوی 13 ماده مغذی و بدون طعم دهنده های مصنوعی است که برای رشد قد کودکان بسیار عالیست.

جمع بندی بهترین مولتی ویتامین برای کودکان: فوراورکیدز

با در نظر گرفتن قیمت برترین مولتی ویتامین ها و مواد مغذی تشکیل دهنده هر کدام، انتخاب منطقی و در دسترس، فوراور کیدز است که بدون رنگ دهنده های مصنوعی و شکر، تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز کودکان را به آنها میرساند. همچنین در صورت استفاده از فوراور کیدز، برای تقویت اثربخشی آن میتوان از مکمل فوق العاده آرجی پلاس نیز استفاده کرد.

 

برای مشاهده قیمت و سفارش مولتی ویتامین فوراور کیدز اینجا را لمس کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

avatar
سلام مقدار مجاز مصرف مکمل lil critters برای کودک ۷ ساله لطفا
۱۴۰۲/۲/۹
پاسخ مدیر :

طبق دستور پشت محصول استفاده کنید.
2 عدد در روز اوکی هست.