مشاهده کل مجله

علل تیرگی و پف کردگی دور چشم و درمان آن

علل تیرگی و پف کردگی دور چشم و درمان آن

چین و چروک، تیرگی و پف کردگی دور چشم می تواند علت های بسیاری داشته باشد لزوما از کمبود ویتامین یا کمخونی نیز به وجود نمی آید ما در این مقاله مهمترین دلایل آنها را اشاری می کنیم و درمان های آن را هم بیان می کنیم امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

وراثت

سیاهی زیر چشم در اکثر موارد ژنتکی است و شما آن را از اجداد خود به ارث برده اید. گاهی با خود فکر می کنید چرا در کودکی نداشته ام ولی سیاهی دور چشم بعد از سن بلوغ بروز می کند مانند بیشتر بیماری های دیگر که در جوانی مشخص می شود.

 

 ‫سیاهی دور چشم‬‎

آلرژی فصلی

گاهی آلرژی ها مانند اگزما پوستی و خارش در پوست ایجاد نمی شود گاهی مانند سیاهی دور چشم و پف کردگی خود را نمایان می کنند که شما باید علت آن را پیدا کنید تا بتوانید درمان را شروع کنید.

 

کمبود مواد معدنی و ویتامین ها

مواد معدنی در بدن نقش بسیار اساسی را دارند و در کنار آنها حتما باید ویتامین ها نیز باشد تا موثر واقع شوند ویتامین های گروه B در به وجود آمدن سیاهی دور چشم تاثیرگذار است که با آزمایش خون مشخص می شود.

کاهش چربی زیر چشم

اگر حلقه دور چشمتان با کشش آن قسمت ناپدید می شود، در حال از دست دادن چربی هستید و نیاز به افزایش وزن دارید وقتی پا به سن می گذارید، اولین قسمتی که کاهش وزن خواهد داشت صورتتان است باید در رژیم های غذایی خود از مغزیجات و سبزیجات غافل نشوید که در پر کردن صورت نقش بسزایی دارد.

بی خوابی

انسان برای رفع خستگی و بروزرسانی بدن نیازمند ۸ ساعت خواب در شبانه روز است که اگر کمتر از آن اتفاق بیفتد باعث افتادگی پوست، چین و چروک، سیاهی دور چشم می شود. حتما به مدت زمان خواب خود اهمیت دهید تا دچار مشکلات پوستی و جسمی نشوید.

 

چروک دور چشم

روش های درمانی تیرگی و پف کردگی دور چشم

روش های مختلفی هم از جراحی و از موضعی برای این بیماری در نظر گرفته می شود که هر کدام آسیب های خود را در پی دارد و باعث می شود صدمات جبران ناپذیری گاها به شما وارد شود که طبق نظر دکتر و سطح آسیب وارد شده شروع به درمان کنید

   لایه‌برداری پوست

برای لایه‌برداری پوست دور چشم از روش‌های لیزر درمانی و پیلینگ شیمیایی استفاده می‌شود. اثرات این روش‌ها عبارتند از: افزایش تولید کلاژن در پوست، کاهش مشکلات رنگدانه‌ای در پوست و بهبود کیفیت کلی بافت پوست. البته لایه‌برداری با لیزر یا پیلینگ، زمانی بیشترین تاثیر را دارند که در ترکیب با سایر روش‌های درمان سیاهی و تیرگی دور چشم به کار روند.

هایفوتراپی پوست

هایفوتراپی یا HIFU تکنیکی است که در آن به کمک امواج اولتراسوند، پوست شما برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌شود. دستگاه Ultra اولین دستگاهی بود که برای انجام این تکنیک، که موجب بهبودی پوست به روش غیر تهاجمی می‌شود، به بازار عرضه شد.

در این روش، دستگاه اولترا از تکنولوژی اولتراسوند (که در سونوگرافی به کار می‌رود) استفاده می‌کند و مطالعلت بالینی، ایمن و موثر بودن این روش را ثابت کرده‌اند. اشعه‌ی اولتراسوند از لایه‌ی خارجی پوست عبور می‌کند و به عمق مشخصی از پوست می‌رسد و موجب ایجاد گرمای معینی می‌شود. این اشعه هیچ آسیبی به بافت پوست نمی‌زند و تنها موجب تحریک پوست به تولید کلاژن بیشتر می‌شود. تولید کلاژن، موجب افزایش قابلیت ارتجاعی پوست شده و از این طریق می‌تواند باعث درمان گودی زیر چشم یا پف زیر چشم شود. در این روش، به طور همزمان از تصاویر اولتراسوند (که لایه‌های زیرین پوست را نمایش می‌دهد) نیز استفاده می‌شود تا پزشک شما بتواند تعیین کند کدام نواحی از پوست بیشتر از همه نیاز به درمان دارند، تا از این طریق بتوان به بهترین نتایج ممکن رسید.

ممکن است شما بلافاصله بعد از درمان پف زیر چشم نیز اثرات مثبتی را در پوست خود مشاهده کنید، اما نتایج درمانی این روش به تدریج و طی ۲ تا ۳ ماه بعد از درمان نمایان می‌شوند. در این بازه‌ی زمانی، کلاژن تولیدشده، روی پوست شما اثر می‌کند و موجب جمع شدن و سفت شدن پوست می‌شود و در نتیجه باعث از بین بردن پف زیر چشم یا گودی و تیرگی می شود

تزریق ژل هیالورونیک اسید

در صورتی که سیاهی و تیرگی دور چشم، بر اثر نازک بودن پوست یا کمبود حجم چربی و بافت زیر پوست در ناحیه زیر چشم و گونه باشد، از روش تزریق ژل هیالورونیک اسید برای رفع سیاهی دور چشم استفاده می‌شود. رستییلین (Restylane) پر کاربرد ترین ژل هیالورونیک اسید است که برای جبران حجم از دست رفته در ناحیه زیر چشم و بالای گونه استفاده می‌شود. ژل هیالورونیک اسید به تدریج و ظرف چند ماه تا یک سال، توسط بدن جذب می‌شود، بنابراین نتایج این روش موقتی هستند. تنها پرکننده‌ی پوستی دائم که برای درمان ناحیه زیر چشم توصیه می‌شود، چربی خود بیمار است (روش تزریق چربی).

 تزریق چربی

تزریق چربی زیر چشم مانند روش تزریق ژل است، با این تفاوت که در این روش چربی خود بیمار که از یک ناحیه دیگر از بدن او گرفته شده است، در زیر چشم تزریق می‌شود. روش تزریق چربی دور چشم در مواردی توصیه می‌شود که سیاهی و تیرگی زیر چشم بر اثر نازک بودن پوست و کم بودن حجم چربی و بافت زیر پوست باشد. بر خلاف روش تزریق ژل، نتایج این روش معمولا ماندگار است. البته نتایج این روش تضمین شده نیستند چرا که سلول‌های چربی که از بدن بیمار گرفته شده‌اند در همه‌ی موارد زنده نمی‌مانند و طی فرآیند تزریق چربی از بین می‌روند و بنابراین توسط بدن جذب می‌شوند.

 

Image result for ‫سیاهی دور چشم‬‎

 محصولات فوراور لیوینگ امریکا

شرکت فوراور ایران محصولات کاملا طبیعی برای از بین بردن سیاهی دور چشم هم چین چروک در سبدی محصول خود قرار داده است که اگر به مدت سه ماه به طور مداوم استفاده کنید اثرات آن را به طور شفاف مشاهده می کنید. در درمان های پوستی مداومت و صبوری شما در استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی بسیار مهم است تا به نتیجه مطلوب برسید.

اویکنینگ آی کرم (Forever awakening eye cream)

مواد تشکیل دهنده ثبت شده در کرم دور چشم بی نظیر آی کرم فوراور با تکنولوژی پپتید، ظاهر حساس پوست چشم را بهبود می بخشد و صاف می کند تا خطوط و چین و چروک ها، سیاهی و پف و گودی دور چشم را کاهش دهد و پوست اطراف چشم ها را شفاف و جوانسازی نماید.

فوراور اکتیو اچ آ (مکمل هیالورونیک اسید یا بوتاکس طبیعی) | Forever Active HA

هیالورونیک اسید (HA) ماده ای است که به طور طبیعی در بافت های همبند وجود دارد و می تواند فضاهای بین سلول ها را پر کند. مانند بسیاری از مواد دیگر در بدن ما، اسید هیالورونیک با بالا رفتن سن دچار تحلیل می شود. همگون سازی روغن ریشه زنجبیل، پودر زرد چوبه که در چین باستان برای بهبود فعالیت پوست و مفاصل مورد استفاده قرار می گرفته است، در این محصول شما تمامی خواص آن را در اختیار دارید که سلامت مفاصل، تحرک و کمک به داشتن پوستی سالم و پرآب را برای شما در بر دارد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه