مشاهده کل مجله

راهنمای تغذیه سالم و مکمل های مورد نیاز کودکان

راهنمای تغذیه سالم و مکمل های مورد نیاز کودکان

راهنمای تغذیه کودکان

 

تغذیه کودکانمان چگونه باید باشد؟

همانطور که می‌دانید کودکان تا ۲ سالگی به شیر مادر احتیاج دارند و بعد از این سن با خوردن غذا باید مواد مورد نیاز بدنشان را تامین کنند. در همین زمان هم هست که کودک مهارت‌های غذا خوردن، مانند استفاده از قاشق و آب خوردن با فنجان را کم کم یاد می‌گیرد. کاری که شما باید بکنید این است که صبور باشید و یک برنامه غذایی برای کودک تهیه کنید که تمام انرژی و مواد مورد نیاز بدن او را تامین کند. ما در این مقاله می‌خواهیم نکاتی مهمی را که باید در تغذیه کودکان بدانید به شما بگوییم و سپس بهترین مواد مکمل در تغذیه کودکان را معرفی کنیم. از آن جایی که کودکان در سنین کودکی ممکن است اندکی بد غذا باشند و هر غذایی باب میل آن ها نباشد و همین طور از خوردن بعضی از گروه های غذایی خودداری کنند از این رو لازم است در کنار مواد غذایی مکمل های غذایی داشته باشند تا بدن آن ها با کمبود مواجه نشود. 

نکات مهم در تغذیه کودکان

- بدن کودکان به آهن، پتاسیم، روی و منگز نیاز دارد، پس از حبوبات که سرشار از این مواد هستند در رژیم غذایی کودک استفاده کنید.

- از خرما، كشمش، بادام، گردو، پسته و بستنی در میان وعده کودک استفاده کنید. و سعی کنید از دادن میان وعده های مضر و بی فایده مانند چیپس و پفک به کودکان خود خودداری کنید. 

- کودکان بخصوص ۲ تا ۵ سال به ۵ وعدۀ غذایی در طول روز احتیاج دارند.

- به هیچ‌وجه جای میان وعده را با چیپس، پفک و شکلات پر نکنید.

- با حوصله با کودکتان برخورد کنید و از جنگ و دعوا برای خوراندن غذا به او جداً خودداری کنید.

- در وعده‌های مختلف غذایی تنوع ایجاد کنید.

- ظاهر غذاها را رنگارنگ و زیبا تزئین کنید.

- برای تامین کلسیم و پروتئین بدن کودک از شیر و سایر لبنیات کمک بگیرید.

- فیبر، ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن کودک را از میوه‌هایی که به عنوان میان وعده استفاده می‌کید تامین کنید.

- وعده غذایی صبحانه را به هیچ وجه حذف نکنید.

برنامه غذایی پیشنهادی برای کودکان

غذای کودک

همانطور که گفتیم، هر کودک در طول روز به ۵ وعدۀ غذایی نیاز دارد. حالا بیایید این ۵ وعده را با هم بررسی کنیم و ببینیم که در هر وعده از چه مواد غذایی در برنامه غذایی کودکمان باید استفاده کنیم.چرا که کودکان در این سنین دارای رشد سریعی هستند و می بایست در دادن وعده های غذایی به آن ها توجه کنیم که از چه خوراکی هایی استفاده می کنیم.

صبحانه: اولین وعده غذایی کودک

صبحانه، مهمترین وعده غذایی کودک شما است. کودک بیشترین انرژی مورد نیاز خود را از این وعده غذایی می‌گیرد و اگر به خوبی از پس این وعده بربیایید کارتان تا شب خیلی راحت‌تر خواهد بود. به طور کلی صبحانه چه در سنین کودکی و چه در دوران دبستان یکی از وعده های غذایی مهم است و کودک شما نصف ماده ی مغذی مصرفی در طول روز را از صبحانه دریافت می کند. و اما، صبحانۀ سالم برای کودکان شامل چه چیزهایی است؟

نان: از نان‌های مختلف غنی شده استفاده کنید و آن را در کنار خوراکی‌های دیگری مثل خرما، پنیر و مربا به کودکتان بدهید.

پنیر: استفاده از پنیر خیلی خوب است، منتها به شرطی که در کنار گردو یا سبزیجات میل شود.

گردو: مغز گردو سرشار از امگا ۳، فیبر، پروتئین و سایر مواد معدنی است؛ به همین دلیل هم می‌تواند کمک زیادی به رشد جسمی و هوشی کودک کند.

تخم مرغ: تخم مرغ را یک روز در میان و به دو صورت آبپز و نیمرو (با روغن مایع یا کره) به کودک بدهید.

خرما: خرما مانند بمبی از انرژی است که خورده می‌شود! مزایای خرما بی‌شمار است و انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها در آن وجود دارند، پس از این میوۀ شگفت‌انگیز حتماً در وعدل غذایی صبحانه استفاده کنید.

عدس: بسیاری از ما عدس را صرفاً منبع غنی آهن می‌دانیم، اما بد نیست بدانید که عدس جزو پر پروتئین‌ترین حبوبات است و مقدار کلسیم موجود در آن حدوداً ۱۱ برابر آهن موجود در آن است. شما می‌توانید عدس را در سوپ‌های مختلف استفاده کنید و به کودک عزیزتان بدهید.

شیر: بدن کودکان به کلسیم نیاز دارد و چه چیزی بهتر از روزانه چند لیوان شیر برای تامین بخشی از کلسیم مورد نیاز بدن کودکان؟ اگر کودکتان شیر دوست ندارد، می‌توانید آن را با مواد دیگری مثل موز و توت فرنگی نیز ترکیب کنید.

موز: آیا می‌دانید که موز برای تقویت اعصاب و روان بسیار مفید است؟ این میوۀ مقوی هم انرژی‌زاست و هم به رشد و استحکام عضلات و استخوان‌های کودک کمک می‌کند.

میان وعده صبحانه تا ناهار: دومین وعده غذایی کودک

حدوداً دو ساعت بعد از صرف صبحانه (حدود ساعت ۱۰ الی ۱۰.۵ صبح) نوبت به اولین میان وعدۀ کودک می‌رسد. در این وعده باید سعی شود تا از خوراکی های خانگی و طبیعی برای کودک استفاده شود. پیشنهادات ما برای یک میان وعدۀ سالم و خوشمزه عبارتند از:

شیرموز و بیکویت سبوس دار

شیر مخلوط شده با پودر پسته

بستنی پاستوریزه

نخودچی و کشمش

شیر و کیک خانگی

ناهار: سومین وعدۀ غذایی کودک

بهترین ساعت برای وعدۀ ناهار کودک، بین ساعات ۱۲ تا ۱.۵ است. توصیه ما این است که در این وعدۀ غذایی از موادی استفاده کنید که تازه و مرغوب هستند و اصلاً از غذاهای آماده برای غذای کودک استفاده نکنید. پیشنهادات ما برای وعده غذایی ناهار:

پلو همراه با حبوباتی مثل ماش یا عدس

گوشت مرغ، ماهی (بدون استخوان) و یا ماهیچه

خورشت های کم چرب

کباب کوبیده گوشت یا مرغ خانگی

و ترکیب مواد مختلف با خلاقیت خودتان (مثلاً سیب‌زمینی سرخ شده + گوشت مرغ + هویج + سبزیجات)

میان وعدۀ ناهار تا شام: چهارمین وعده غذایی کودک

میان وعده ناهار تا شام همان حکم عصرانه را برای کودکان دارد و بهتر است بین ساعات ۴ تا ۵ خورده شود. برای این میان وعده هم از تنقلات سبک و خوشمزه استفاده کنید، برخی از میان وعده‌های مفید و خوشمزه برای کودکان عبارتند از:

آبمیوه‌های طبیعی

شیر و بیسکویت

میوه

کمپوت

فرنی

شام: پنجمین وعده غذایی کودک

و اما آخرین وعدۀ غذایی کودکان که بهتر است کودک آن را بین ساعات ۷ تا ۸ نوش جان کند. برای وعدۀ غذایی شام می‌توانید از غذای باقی‌ماندۀ وعده ناهار کمک بگیرید. مثلاً اگر ناهار مرغ آب‌پز داشتید می‌توانید اضافه آن را با مقداری نخودفرنگی و ماکارونی ترکیب کنید و یک شام خوشمزه به عنوان غذای کودک بسازید. سایر غذاهایی که برای شام کودک پیشنهاد می‌کنیم عبارتند از:

پیتزای سالم و خانگی

کوفته قلقلی

خوراک‌های مختلف همراه با گوشت و سبزی

انواع کوکو

ساندویچ‌های خانگی

سالاد الویه

 

بهترین پیشنهادات جهت تغذیه سالم و کامل کودک دلبند شما:

تغذیه کودک

تمام مواردی که در این مقاله گفتیم به شما کمک می‌کنند تا دقت بیشتری در تغذیه فرزند خود داشته باشید، و با ایده گرفتن از این دستورهای غذایی بتوانید یک رژیم غذایی سالم برای تغذیه کودکتان تنظیم کنید.

در کنار رعایت این موارد، با استفاده از پیشنهاد فوق‌العاده‌ای که برای شما داریم، خیالتان از بابت سلامتی و رشد کودکتان راحت خواهد بود. شما حتما باید در کنار وعده های غذایی که کودکتان در طول روز استفاده می کند از مکمل هایی نیز جهت تامین مواد مورد نیاز بدن کودکتان استفاده نمایید. این پیشنهاد چیزی نیست جز مولتی ویتامین جویدنی مخصوص کودکان! این محصول از مواد طبیعی ساخته شده و بدون اینکه عوارضی داشته باشد تمام ویتامین‌های مورد نیاز بدن کودک را تامین می‌نماید. مولتی ویتامین کیدز فوراور مانند یک مکمل تمام موادی را که بدن کودک به آن نیاز دارد ولی از راه تغذیه نتوانسته آن را به دست آورد، جبران می‌کند. در ضمن این مکمل تاثیر بسیار خوبی روی بهبود و تعادل اشتها و همچنین رشد ذهن و جسم کودکان دارد.

مولتی ویتامین فوراور کیدز

زمانی که مادرتان برای خوردن میوه و سبزیجات تأکید فراوانی داشت می دانست که آنها برای ساختن بدن قوی و سالم ضروری اند گرچه ممکن است وی هرگز نمی دانسته که میوه و سبزیها موجب افزایش طول عمرند! امروزه ما می دانیم در افرادی که به طور معمول و به مقدار زیاد میوه و سبزی مصرف می کنند میزان ابتلاء به بیماری های قلبی و سرطان و بسیاری از بیماری های جدی کمتر بوده و این افراد عمر طولانی تر و سالم تری دارند. البته منظور مصرف سبزیجات و میوه های طبیعی و ارگانیک هست.
ما معمولا توصیه می کنیم که روزانه ۶ نوع میوه و سبزی مختلف مصرف شود. تحقیقات بر روی تعداد و انواع میوه و سبزیجات تازه مصرف شده توسط کودکان در یک روز نشان می دهد که:


• ۵۰ درصد کودکان یکی یا کمتر از یک عدد میوه در روز مصرف می کنند.
• ۳۸ درصد ۲ نوع و یا کمتر مصرف می کنند.
• یک درصد بیش از ۲ نوع میوه یا سبزی در طول روز مصرف می کنند.

متأسفانه تعداد کمی این میزان میوه و سبزی (۶ نوع) را مصرف کرده و حتی اگر سعی خود را در این زمینه انجام دهیم به دلیل فاکتورهای محیطی و روند پیچیده تولید میوه جات و سبزیها معمولاً این محصولات از لحاظ مواد غذایی فقیر می باشند. پس بهترین پیشنهاد جهت جبران این کمبودها، قرصهای جویدنی فوراور کیدز با طعم پاستیل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی از بهترین مواد طبیعی هستند.

مولتی ویتامین فوراور کیدز کودکان، شامل ویتامین ها و مواد معدنی بر پایه مواد مغذی گیاهی حاصل از هویج، بروکلی، اسفناج، کلم، سیب، کرن بری، گوجه  فرنگی، مرکبات و انواع سبزیجات می باشد.

در کودکان بالای ۴ سال و بزرگسالان، روزانه ۴ عدد قرص به عنوان مکمل غذایی مصرف شود. برای کودکان بین ۲ تا ۴ سال، تحت نظر والدین روزانه ۲ قرص مصرف شود. جهت آشنایی با برند های برتر تولید کننده مکمل های تغذیه ای کودک، مقاله بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان را مطالعه کنید.

 

اگر نگران رشد قد و ذهن کودک خود هستید، فرمول معجزه گر کمپانی فوراور لیوینگ امریکا را که دارای جایزه نوبل پزشکی می باشد فراموش نکنید.

فوراور آرجی پلاس

مکمل آرژی پلاس فوراور یک ال آرژنین و ویتامین کمپلکس فوق العاده جهت بهبود رشد و افزایش قد کودکان و نوجوانان بخصوص در سنین رشد می باشد، همچنین می توانید جهت گرفتن بهترین نتیجه از پکیج کامل بهبود رشد و افزایش قد کمپانی فوراور لیوینگ امریکا استفاده نمایید.

یکی دیگر از سالم ترین و کامل ترین غذاها برای کودکان ۱ سال به بالا، عسل خالص و طبیعی می باشد که متاسفانه در بازار کمیاب است و به ندرت یافت می شود، اما کمپانی فوراور لیوینگ امریکا، با اطمینان خاطر خالص ترین عسل طبیعی دنیا را به شما پیشنهاد می نماید.

عسل خالص فوراورعسل فوراور لیوینگ با طعمی فوق العاده از تمام گیاهان و شهد شکوفه آلوئه ورا در مزارع ایالات آریزونا به صورت طبیعی و کاملا ارگانیک یعنی دور از کود شیمیای برای پرورش گل ها و آلودگی محیط تهیه شده است، این عسل دارای رنگی قهوه ای تیره مایل به سیاه بدون احساس شیرینی زیاد است و خواص درمانی مختلفی را به خاطر ترکیب شهد گیاهان و گل های مختلف دارد و هر ۳۰ گرم آن تقریباً ۱۰۰ کالری انرژی دارد و از خواص دیگر آن میتوان به موار زیر اشاره کرد:
 
• غنی از کربوهیدرات و مواد معدنی مثل کلسیم و فسفر است
• یک غذای طبیعی با هضم آسان برای استفاده در تمام طول عمر
• حاوی مواد مفید برای سلامتی شامل قندهای طبیعی ، مواد معدنی مورد نیاز بدن، ویتامین ها، آنزیم ها، پروتئین ها و آمینو اسید ها
• انرژی زای سریع با جذب آسان در بدن

بزرگترین دغدغه پدر و مادرها بخصوص در فصول سرما و آلرژی، کنترل سیستم ایمنی کودکان و پیشگیری از سرماخوردگی و آلرژی و آنفولانزا می باشد. جهت کمک به این مشکل ما به جرات مکمل گیاهی و طبیعی فوراور ایموبلند را به شما پیشنهاد می نماییم و طبق تحقیقات به عمل آمده، کودکانی که از این مکمل استفاده کرده اند در تمام طول پاییز و زمستان دچار سرماخوردگی و آنفولانزا نشده اند.

فوراور ایموبلند (جهت ارتقای سیستم ایمنی بدن)این فرمول منحصر به فرد، تمام جنبه های عملکرد سیستم دفاعی بدن را پوشش می دهد و نه تنها مغذی های گیاهی مورد نیاز برای حفظ سلامتی این سیستم را فراهم می آورد، بلکه حاوی ترکیباتی گیاهی است که از عملکرد سیستم دفاعی بدن پشتیبانی می کنند.

و در پایان، بهترین مکمل گیاهی جهت بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و پیشگیری یا بهبود مشکلات مزاجی از قبیل یبوست و اسهال کودکان و نیز بزرگسالان را به شما معرفی میکنیم.

فوراور اکتیو پروبیوتیک

میکروب ها میکرو ارگانیسم ها یا جانوران بسیار کوچکی هستند که در بدن ما زندگی می کنند و بر سلامتی ما تاثیر می گذارند. اگرچه برخی از میکروب ها مضرند، اما اکثر آنها در واقع برای بدن مفید به شمار می روند. این «باکتری های خوب»، پروبیوتیک نامیده می شوند. پروبیوتیک در زبان یونانی به معنای «برای زندگی» است. محصولات فوراوِر لیوینگ، نقش مهم پروبیوتیک ها در حفظ سلامتی را دریافته و از این رو، نیاز به مکمل های پروبیوتیک را برآورده ساخته اند.
 

محصول فوراور اکتیو پروبیوتیک که به منظور افزایش سلامتی دستگاه گوارشی ساخته شده است، قرص کوچکی است که بلع آن بسیار راحت است. تاثیر این قرص کوچک آن است که بین رژیم غذایی و سبک زندگی ما تعادل ایجاد می کند، زیرا در صورت عدم برقراری این تعادل، میزان پروبیوتیک های مورد نیاز بدن کاهش می یابد.
 فوراور اکتیو پروبیوتیک عمدتا در روده ها عمل می کند و به فرایند هضم غذا کمک نموده و سبب آزادسازی مواد مورد نیاز برای جذب غذاها گردیده و نقش مثبتی در رشد سالم و طبیعی بدن بازی می نماید و از این رو به حفظ سلامت و تعادل بدن کمک می کند.

از آنجا که خود پروبیوتیک ها بسیار حساس و آسیب پذیر هستند، فوراور اکتیو پروبیوتیک از نوعی فناوری انحصاری برای ساخت این قرص ها استفاده می کند. این قرص ها، پروبیوتیک ها را در مسیرشان تا رسیدن به مقصد محافظت می کنند و پس از آن که به مقصد خود در روده رسیدند، ترکیبی از شش پروبیوتیک سودمند را آزاد می سازند.
فوراور اکتیو پروبیوتیک تنها محصول در بازار است که حاوی شش پروبیوتیک محافظت شده است و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد.

 و در آخر باید یاد آور شویم که سلامت و رشد فرزند شما در سنین کودکی بسیار مهم است از این رو باید در کنار وعده های غذایی مفید و مغذی و توجه مداوم به تغذیه ی آن ها از مکمل های غذایی استفاده شود.چرا که بیشتر بیماری ها و کمبود مواد مغذی در سنین کودکی رخ می دهد از این رو باید سعی شود از ایجاد بیماری در کودکی جلوگیری نمود تا در بزرگسالی فرزند شما به مشکل جدی برخورد نکند. مکمل های غذایی کمپانی فوراور از این جهت که گیاهی هستند و فاقد هر نوع ماده ی افزودنی و حساسیت آور می باشند از این رو نگران سلامت کودکتان نباشید و بدانید بهترین محصول را برای فرزندتان انتخاب نموده اید.

جهت اطمینان از اصالت و کیفیت مکمل ها، حتما محصولات فوراور لیوینگ امریکا را از نمایندگی رسمی آن فوراور ایران خریداری نمایید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه