مشاهده کل مجله

تاثیر آلوئه ورا در بهبود حساسیت و درمان آلرژی‌ فصلی

تاثیر آلوئه ورا در بهبود حساسیت و درمان آلرژی‌ فصلی

آلوئه ورا چه تاثیری در درمان حساسیت و آلرژی دارد؟

آلوئه ورا چه تاثیری در کم کردن آلرژی و حساسیت فصلی دارد؟ چرا باید از نوشیدنی آلوئه ورا برای درمان آلرژی استفاده کرد؟ درمان آلرژی فصلی با آلوئه ورا چگونه انجام می‌شود؟ بهترین درمان آبریزش بینی چیست؟ از نوشیدنی آلوئه ورا برای کم کردن علائم آلرژی می شود استفاده کرد.

حساسیت فصلی یکی از مشکلات بزرگی است که بیشتر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. با شروع فصل بهار گرد گل ها و گیاهان در این افراد ایجاد حساسیت کرده و موجب اذیت افراد می شود. نگرانی کسانی که آلرژی فصلی دارند با رسیدن فصل بهار قابل درک است. آبریزش بینی، عطسه، سرفه و خارش، ضعف غیرعادی، تهوع، یبوست و خارش پوست از علائم آلرژی‌ فصلی است. درمان آلرژی فصلی راه‌های زیادی دارد برای کاهش علائم حساسیت‌های فصلی ارائه شده که هم پزشکان سنتی و هم پزشکان مدرن آن‌ها را به بیماران‌شان توصیه می‌کنند. هر کدام از افراد دارای علائم مختلفی در هنگام بروز حساسیت بوده و دچار مشکلات مختلفی می شوند. محرک های آلرژی یکسان نیستند. اما بیشتر این محرک ها ناشی از گل و گیاهان و آب و هوای فصل بهار است.
از متداول‌ترین روش‌های درمان آلرژی فصلی و حساسیت پرهیز غذایی، اجتناب از پرخوری، مالش بینی با روغن بنفشه و مرزنجوش، استفاده از بخور یا مصرف غذاهای فیبردار است. اما پیش از ادامۀ بحث به یک توضیح کوتاه بپردازیم:

حساسیت و آلرژی فصلی دقیقا به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟

آلرژی فصلی عموما با تغییر فصل شروع می‌شود و نشانه‌هایی چون آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه و بسیاری دیگر از نشانه‌ های حساسیت فصلی را به دنبال دارد. التهاب فصلی مخاط بینی یا حساسیت فصلی، معمولا به نام تب یونجه شهرت دارد. تب یونجه زمانی روی می‌دهد که سیستم ایمنی بدن، مواد بی‌خطر را خطرناک تلقی کرده و مواد شیمیایی را برای مبارزه با آنها وارد خون می‌کند. عوامل برانگیزاننده‌ی تب یونجه در فصول مختلف، با هم فرق می‌کنند. بسته به محل زندگی‌تان و عاملی که در شما ایجاد حساسیت می‌کند، ممکن است علائم حساسیت فصلی را در بیش از یک فصل سال تجربه کنید. حساسیت ها و آلژری های فصلی اصولا خطر جدی ندارند اما علائمی که در افراد ایجاد می کنند نظیر عطسه و سرفه های پی در پی اذیت آور هستند.بنابراین باید حتما آن ها را درمان نمود. روش های متداولی در اینترنت و یا مجله های مربوط به آلرژی جهت درمان آن پیشنهاد می شود اما بسیاری از این روش ها به درمان آلژری نمی پردازند بلکه به طور موقت آن ها آرام خواهند کرد.

آلوورا چگونه باعث درمان آلرژی فصلی می‌شود؟

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که به درمان آلرژی می پردازد این گیاه شگفت انگیز حساسیت را کاملا از بین برده و آن را درمان می کند. آلوئه ورا را برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌کنند: درمان آرتروز و پوکی استخوان، پوسیدگی دندان‌ها، بیماری‌های گوارشی و حتی کاهش درد عادات ماهانه خانم‌ها. با این حال از میان آن‌ها می‌شود به کاهش اثرات ناشی از حساسیت‌های فصلی یا همان آلرژی هم اشاره کرد. از خصوصیات مهم آلوئه ورا، ضد آلرژی بودنش است. از آنجایی که بیشتر افراد به آلوئه ورا آلرژی ندارند برای همین به استفاده از آن هم واکنشی نشان نمی‌دهند. بنابراین برای کم کردن اثرات و علائم آلرژی فصلی می‌شود از آن استفاده کرد.


آلوئه ورا از سال ۱۸۲۰ میلادی رسما وارد صنعت دارویی و بهداشتی جهان شد.

 

آلوئه ورا و افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن

از مهم‌ترین علت‌های حساسیت و آلرژی فصلی، ضعف سیستم ایمنی بدن شماست. مصرف خوراکی آلوئه ورا با یک برنامۀ منظم زمانی قدرت ایمنی بدن شما را به شدت افزایش می‌دهد. در حقیقت آلوئه ورا باعث می‌شود که سموم در بدن شما تجمع نکند و به سلول‌های بدن شما حیات می‌بخشد. این اتفاق باعث می‌شود متابولیسم شما نرمال شود و یکی از بهترین روش‌های درمان آلرژی فصلی است. چرا که با فرا رسیدن فصل بهار یا سایر فصل‌هایی که به آن آلرژی دارید، بدن شما مقاوم‌تر خواهد شد. یکی از محبوب ترین محصولات شرکت فوراور نوشیدنی خالص آلوئه ورا است. برای مشاهده این محصول به فوراور آلوئه ورا ژل (نوشیدنی خالص ژل آلوئه ورا) مراجعه کنید. این محصول عالی ترین و تاثیر گذار ترین درمان جهت رفع آلرژی های فصلی می باشد. 

آلوئه ورا و کم کردن خارش پوست (Rush)

در بعضی از افراد حساسیت فصلی به صورت خارش پوست ایجاد می شود که بسیار زجر آور است. خارش پوست از علائم ناراحت‌کننده‌ی آلرژی فصلی است. بعضی‌ها به قدری پوست‌شان دچار Rush می‌شود که واقعا درمانده می‌شوند. یکی از راه‌کارهای خیلی جالب برای کم کردن خارش و بهبود جای آن مصرف ژل آلوئه‌ ورا است. جالب اینکه در طب سنتی کشورهای خارجی از آن برای درمان خارش استفاده می‌شد.

نوشیدنی‌های آلوئه ورا: راهی جدید برای درمان آلرژی

استفاده از نوشیدنی‌های خالص ژل آلوئه ورا یا قرص‌های مکمل آلوئه ورا در کنار استفاده مستقیم از آلوئه ورا راه دیگری برای درمان آلرژی است. خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت روزافزون تکنولوژی انواع مختلفی از نوشیدنی‌های آلوئه ورایی به بازار آمده. با این حال نباید بی‌گدار به آب زد و فکر کرد که تمام‎شان از آلوئه ورای طبیعی درست شدند. برای همین توصیه می‌کنیم که نوشیدنی خالص آلوئه ورا را از شرکت‌های معروف و معتبر تهیه کنید. عده ای نیز می گویند آلوئه ورا را با قیمت پایین تر از عطاری تهیه می کنیم. اما باید گفت که آلوئه ورا های موجود در عطاری سم زدایی نشده و خالص نمی باشند. 

روش مصرف نوشیدنی آلوئه ورا

برای این که تاثیر شگفت آور نوشیدنی های آلوئه ورا فوراور را ببینید باید روش مصرف آن را رعایت نمایید. ترجیحا با معده خالی و هر روز صبح ناشتا (یا آخر شب) ٦٠ الی ٨٠ سی سی (٦ الی ٨ قاشق غذاخوری) نوشیدنی خنک بنوشید، قبل از مصرف خوب تکان دهید، در صورت لزوم میتوانید با یک لیوان آب یا آب میوه طبیعی مخلوط کنید، پس از مصرف حتماً در یخچال نگهداری کنید.


نوشیدنی‌های خالص ژل آلوئه ورا را می‌شود ناشتا یا با یک لیوان آب یا آب میوه طبیعی مصرف کرد.

 
پاکسازی و سم زدایی با نوشیدنی ژل خالص آلوئه ورا
 
تعداد آلوئه ورا ژل مورد نياز ٢ بطری
 
زمان مصرف صبح و ظهر نیم الی یک ساعت قبل از صبحانه يا ظهر قبل از ناهار و عصر (ترجیحا با ٢ ساعت فاصله از خوردن غذا)
 
روز اول : 
٦٠ میلی لیتر ٢ بار در روز (جمعاً ١٢٠ میلی لیتر در روز)
 
روز دوم تا روز پنجم : 
٩٠ میلی لیتر ٢ بار در روز (جمعاً ١٨٠ میلی لیتر در روز) 
 
روز ششم تا دهم : 
١٢٠ میلی لیتر ٢ بار در روز (جمعاً ٢٤٠ میلی لیتر در روز)

 

نتیجه گیری

احتمالا شرکت‌های زیادی هستند که محصولات آلوئه ورا را ارائه می‌دهند. اما شما باید دقت کنید که حتما از شرکت‌های معتبر خرید کنید و هر عطاری و محصولی که عکس آلوورا دارد، الزاما قابل اعتماد نیست. کمپانی فوراور به صورت تخصصی روی محصولات آلوورا فعالیت می‌کند.

به دلیل علاقه این شرکت به گیاه آلوئه ورا، این شرکت در بخش کاشت و زرع خود دارای ۵۰ میلیون گیاه آلوئه ورا است که نسبت به گیاهان عادی کمی متفاوت تر می باشند. این گیاه توسط نیروی انسانی به روش دستی برداشت و ژل قدرتمند آلوئه ورا به آرامی و با ظرافت خاصی پیش از فرایند تثبیت از برگ جدا می شود. تمامی این عملیات در عرض چندین ساعت کار برداشت محصول اتفاق می افتد که طی این فرایندها ناب ترین، تازه ترین ژل آلوئه ورا از یک گیاه به دست آمده و در قالب محصولات این شرکت به مردم عرضه می گردد.

به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما از وبسایت ما فوراور ایران بازدید کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه