مشاهده کل مجله

چند پیشنهاد فوق العاده برای پیشگیری و درمان فشار خون

چند پیشنهاد فوق العاده برای پیشگیری و درمان فشار خون

چرا فشار خون نرمال خیلی مهم است؟

فشار خون یکی از عارضه های بسیار مهمی است که امروزه بیشتر افراد سالمند را درگیر خود کرده است. داشتن فشار خون نرمال یک مسئله حیاتی است! اگر نیرویی که باعث می‌شود خون در بدن ما گردش داشته باشد در یک سطح نرمال نباشد، اکسیژن کافی به بافت‌ها و ارگان‌های بدنمان از طریق سرخرگ‌ها نمی‌رسد. پس متوجه شدید که چرا برای داشتن بدنی سالم حتما باید فشار خون نرمالی داشته باشید؟ بسیار خب، ولی قضیه اینجا تمام نمی‌شود. چون بعضی اوقات سطح فشار خون ممکن است که به طرز خطرناکی از حد نرمال بالاتر باشد و یا برعکس!از آن جایی که نقش خون در بدن بسیار مهم بوده و سرعت گردش و فشار آن برای سلامت اعضا مهم است از این رو می بایست همیشه در حد طبیعی حفظ شود چرا که می تواند خسارات جبران نا پذیری را ایجاد کند از این رو در صورتی که فشار خون شما بالاست احتیاط کنید.

اما شما نگران نباشید! چون در این مقاله تمام آن چیزی که در مورد فشار خون باید بدانید را برای شما آموزش داده و حتی چند پیشنهاد فوق العاده برای درمان فشار خون بالا و فشار خون پایین برای شما آماده کرده‌ایم!

فشار خون چیست؟

فشار خون همان نیرویی است که باعث می‌شود خون در سیستم گردش خون ما به حرکت درآمده و با رساندن اکسیژن و مواد مغذی به بافت‌ها و ارگان‌ها، باعث ادامه حیات ‌شود. یکی دیگر از دلایل حیاتی بودن فشار خون این است که تمام سلول‌های سفید و پادتن‌های حفاظتی بدن و بعضی از هورمون‌ها توسط آن در بدن جابجا می‌شوند.اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز جهت سوخت و ساز سلول و عملکرد دیگر دستگاه های بدن وظیفه ی خون است از این رو اگر به طور طبیعی کار و گردش نداشته باشد برای ارگان ها و قلب خطرناک است. 

جالب است بدانید که خون و فشار خون به همان اندازه که مواد مغذی و اکسیژن تحویل بافت‌ها و ارگان‌ها می‌دهند می‌توانند در جابجایی و دفع مواد پس مانده های سمی متابولیسم هم به همان اندازه مفید باشند! مثلا دی اکسید کربنی که با هر بازدم بیرون می‌دهید یک نمونه از این مورد است! حتی در سمومی که ما از طریق جگر و کلیه‌ها از بدن خودمان دفع می‌کنیم خون نقش بسیار زیادی دارد.

خودِ خون دارای ویژگی‌های دیگری هم است که برای بقا و سلامت بدن حیاتی هستند. مثلا دما! بله درست خواندید! فکر می‌کنید دمای بدن شما برای این که بتواند خودش را با هر شرایطی وفق بدهد، چه کار می‌کند؟ بله خون باز هم در این مورد تاثیرگذار است! گذشته از این، حتما تا به حال دیده‌اید که وقتی جایی در بدنتان زخمی می‌شود کمی بعد از خونریزی، یک ماده نسبتا زرد رنگ روی این زخم را می‌پوشاند و دیگر خونریزی قطع می‌شود. همین ماده را هم خون با خودش جابجا می‌کند.

اما حالا چه چیزی دقیقا باعث می‌شود که خون در بدن ما فشار داشته باشد و بتواند در سیستم گردش کند؟ بخشی از جواب این سوال ساده است: قلب زمانی که خون را در بدن پمپاژ می‌کند با هر حرکتش این فشار را ایجاد می‌کند. اما فقط این مورد نیست که باعث فشار خون در بدن می‌شود.

فشار خون

فشار خون دقیقا چگونه در بدن ایجاد می‌شود؟

سیستم گردش خون ما چیزی شبیه یک سیستم لوله کشی خیلی پیشرفته و هوشمند است! در حقیقت خون مایع است و جریان دارد و رگ‌های ما هم به عنوان لوله عمل می‌کنند. در این وسط، یک قانون فیزیکی ساده باعث می‌شود که خون در بدن ما به گردش در بیاید: تفاوت فشار!

فشار خون زمانی که خون تازه سفر خودش را از قلب شروع کرده است در بالاتری حالت خود قرار دارد و زمانی که آخرین قدم‌های سفرش را در سرخرگ‌های نازک بدن برمیدارد، کمترین فشار طبیعی خودش را دارد. این تفاوتی که در ابتدا و انتهای مسیر خون در فشار وجود دارد باعث می‌شود که خون در بدن به صورت دائمی گردش داشته باشد.

فرض کنید که از یک شلنگ طولانی در باغچه آب می‌رود. حالا شما پایتان را با یک فشار متوسط روی این شلنگ می‌گذارید و باعث می‌شوید که آن تکه از شلنگ کمی باریک‌تر شود. با این کار در حقیقت باعث شدید که فشار آن نقطه افزایش پیدا بکنید چون فشای شلنگ کمتر شده و آب با فشار بیشتری از آن عبور می‌کند. این قضیه در مورد سرخرگ هم صدق می‌کند.

پس با اینکه قلب در آغاز کار خون را با فشار بالایی به نقاط دیگر بدن پمپاژ می‌کند ولی ویژگی‌های فیزیکی سرخرگ‌ها هم در تعیین این فشار بی تاثیر نیستند. بسیاری از موارد جانی خطرناکی که هزاران بار اسم آن را شنیده‌اید، مثل سکته و حمله قلبی، همگی به دلیل همین موردی است که خدمتتات عرض کردیم!

فشار خون بالا و پایین چه خطراتی در بدن ایجاد می‌کند؟

فشار خون غیرطبیعی (چه بالا و چه پایین) خطرات بسیاری جدی در بدن ایجاد می‌کند و خبر بد این است که این خطرات خیلی قبل‌تر از این که نشانه‌ای داشته باشند در بدن شما به وجود می‌آیند! اگر فشار خون خودتان را به صورت مرتب کنترل نکنید، ممکن است بعد از مدتی دچار مشکلاتی جدی شوید که بعضی اوقات قابل جبران نیستند!همان طور که گفته شد خون مواد مغذی و اکسیژن را واز طرف قلب وارد بافت ها کرده و مواد زائد نظیر کربن دی اکسید را از بافت ها به طرف ریه ها می برد تا از بدن خارچ شوند. این نقش به ظاهر کوچک هماهنگی مهمی در بدن ما ایجاد می کند. فشار خونی که نرمال نباشد در رساندن خون به قلب نیز دچار اختلال می شود و این یعنی تهدید برای عضله ی قلب...

اما همه ی خبرها بد نیست! خبرهای خوبی هم برای شما داریم! با این که مساله فشار خون بسیار حیاتی است اما دیگر به کمک متخصصان فوراور ایران دیگر کنترل و حتی درمان مشکلات فشار خون اصلا کار سختی نیست و حتی هزینه چندان بالایی هم ندارد!

تاثیر فشار خون بالا روی سرخرگ‌ها

سرخرگ‌هایی که خون را از قلب شما گرفته و در کل بدن شما به گردش در می‌آورند از داخل به نوعی طراحی شده‌اند که انعطاف پذیری و سطح مناسبی برای گردش خون داشته باشند. اما زمانی که فشار خون از حد نرمال خود بالاتر باشد، به سلول‌های داخل این سرخرگ‌ها آسیب می‌زند. اگر این فشار ادامه داشته باشد، ممکن است در سطح داخلی سرخرگ شما باعث ایجاد خراش های بسیار کوچک شود.

چربی‌هایی که وارد جریان خون می‌شوند دقیقا به دلیل همین خراش‌ها به وجود می‌آیند و بعد از مدتی ممکن است در ورودی سرخرگ دیگری انباشته شده و باعث گرفتی رگ شوند. همچنین اگر این چربی‌ها روی هم انباشته شوند دیگر این اجازه را به خون نمی‌دهند که به آزادی در گردش باشد.

تاثیر فشار خون بالا روی قلب

قلب شما هم مثل سایر عضلات، یک عضله است و به خون نیاز دارد. اگر به اندازه کافی و لازم به آن خون نرسد و یا خون منتقل شده فشار مناسبی نداشته باشد، ممکن است مواردی مانند ضربان قلب نامنظم، درد در ناحیه سینه و یا سکته قلبی را تجربه کنید که همگی علایمی به شدت خطرناک و حیاتی هستند! از این رو فشار خون مشکلی نیست که بخواهید ساده از آن گذر کنید.


حالا دیگر نوبت خبر خوب رسیده است! متخصصان کمپانی فوراور لیوینگ بار دیگر با محصولات خودشان که همگی دارای گواهینامه‌ها و تاییدیه های سلامت بین المللی هستند، بهبود موثر فشار خون بالا را به شما ارائه می‌دهند! فقط کافی است این مکمل را با اندازه های قید شده مصرف کنید و در کمترین زمان و با به صرفه ترین هزینه فشار خون بالای خودتان را درمان کنید!

خبر خوب ما اینجا تمام نمی‌شود! بله درست حدس زدید! بهبود موثر فشار خون پایین هم در بین محصولات فوراور لیوینگ وجود دارد! موادی که با ترکیبات منحصر به فرد در این مکمل های فشار خون پایین استفاده شده‌اند دیگر پایان ماجرا خواهند بود!

لازم است همینجا خدمتتان بگوییم که افرادی که به بیماری قند خون مبتلا هستند معمولا نمی‌توانند از درمان‌های فشار خون معمولی موجود در بازار استفاده کنند و این مورد یکی از بزرگ‌ترین نگرانی های این گونه افراد است. ولی باز هم کمپانی فوراور به فکر بیماران بوده است زیرا پکیج مخصوصی هم برای بهبود فشار خون و سوزش قلب در افراد مبتلا به قند خون پیشنهاد کرده است!

درمان فشار خون

سخن نهایی!

اصلا نیازی به گفتن نیست که مسئله فشار خون چقدر در سلامت شما نقش مهمی ایفا می‌کند و اگر آن را تحت کنترل نداشته باشید ممکن است دچار بیماری های بسیار جدی شده و سلامت خودتان را به خطر بیندازید. ولی دیگر با وجود محصولات فوراور دیگر درمان فشار خون (بالا و پایین) هم کار راحتی شده است و هم دیگر هزینه چندانی هم برای شما ندارد!بهتر است بدانید این محصولات به دلیل گیاهی و طبیعی بودن هیچ عوارضی ندارند. این کمپانی دارای سابقه ی بی نظیری در زمینه ی بهداشتی آرایشی و درمانی است. پس محصول مورد نظر خود را با اطمینان از کمپانی فوراور خریداری کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه