مشاهده کل مجله

چگونه می توان کیست و فیبروم را درمان کرد؟

کیست و فیبروم زنان

از بیماری های بسیار شایعی که امروزه اکثر خانم ها درگیر آن هستند کیست و فیبروم است. این دو بیماری از بیماری های مخصوص زنان بوده و علائم متفاوتی را دارا هستند. در این مقاله می خواهیم در مورد این دو بیماری صحبت کنیم و راه های درمانی آن را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

کیست تخمدان

 

 

کیست تخمدان چیست؟

کیست تخمدان کیسه های کوچکی مملو از آب هستند که اکثر آن ها بی ضرر بوده اما تعدادی از آن ها نیز بر اثر پارگی و خونریزی موجب ایجاد درد شده و سلامتی فرد را مورد تهدید قرار می دهند. اندازه ی این کیست ها متفاوت است و بعضی از آن ها کوچک بوده و با مصرف دارو رفع می شوند اما تعدادی از آن ها که اندازه ی بزرگ تری دارند اصولا باید جراحی شوند.

کیست های تخمدان در هر سنی ممکن است بروز کرده و برخی از آن ها خوش خیم اند. اما کیست های سرطانی بدخیم می توانند منجر به سرطان تخمدان نیز شوند.

علائم کیست تخمدان چیست؟

  • درد در هنگام رابطه ی جنسی
  • درد در اطراف شکم و لگن
  • دوره های قائدگی نا منظم
  • درد در لگن پس از فعالیت شدید
  • تهوع و استفراغ
  • ناباروری
  • سوزش سردل
  • مشکلات کنترل ادرار

انواع کیست تخمدان

  1. کیست هموارژیک: این نوع کیست که بر اثر خونریزی داخلی کیست ایجاد می شود معمولا با درد شکمی همراه بوده و فرد درد زیادی دارد.
  2. کیست درموئید: این نوع کیست به تومور خوش خیم معروف بوده و معمولا در سنین پایین اتفاق می افتد.
  3. کیست فولیکولی: این کیست در زمانی که تخمک آزاد نشده و یا در زمان تولید یک فولیکول بالغ اتفاق می افتد.
  4. کیست آندومتریوئید: معمولا در سنین باروری رخ داده و موجب درد مزمن در زمان قائدگی می شود.
  5. سندرم تخمدان پلی کیستیک: هنگامی که سایز تخمدان ها دو برابر می شود به وجود می آید. این کیست با سونوگرافی قابل تشخیص است.

فیبروم چیست؟

 

فیبرم رحمی

 

از دیگر مشکلات خانم ها فیبروم رحمی است. این بیماری در صورت عدم درمان می تواند یکی از علل نازایی  باشد. فیبروم رحمی اصولا در سنین 25 تا 45 ایجاد شده و  معمولا به صورت خوش خیم بروز می کند. این تومور ها به صورت فشرده شده و جامد بوده که از سلول های عضلانی صاف و بافت همبند تشکیل شده اند که در رحم رشد می کنند. علت اصلی این بیماری چندان مشخص نبوده اما اعتقاد بر این است که این توده های عضلانی به علت تاثیر استروژن رشد می کنند.این بیماری به ویژه در زنان یائسه بیشتر از همه ایجاد می شود.

علائم فیبروئید چیست؟

 

درد های شکمی

عده ای معتقدند که فیبروئید علامت خاصی ندارد اما بعضی دیگر از علائم شدید آن خبر می دهند. به طور کلی علائم فیبروئید شامل:

  1. دوره های قائدگی شدید و طولانی مدت
  2. خونریزی غیر طبیعی در بین دوره های قائدگی
  3. درد در ناحیه ی لگن
  4. تکرر ادرار
  5. درد کمر
  6. درد در هنگام رابطه ی جنسی

در صورتی که این بیماری با خونریزی های شدید در دوران قائدگی همراه باشد می تواند منجر به کم خونی و فقر آهن شود. که در آن زمان باید برای درمان کم خونی اقدام نمود.

بهبود بیماری کیست و فیبروم زنان با محصولات فوراور ایران

برای درمان این دو بیماری راهکار های زیادی وجود دارد که یکی از راهکار های آن عمل جراحی است. استفاده از دارو های ضد هورمونی استروژن نیز گاهی توسط پزشکان توصیه می شود. اما با تمام روش های درمانی که برای کیست و فیبروم وجود دارد نباید به هر روشی اعتماد کرد. به طور مثال عمل جراحی موجب ایجاد جای بخیه و ترک بر روی پوست می شود که شاید خیلی از افراد دوست نداشته باشند پوست شکم خود را خدشه دارد کنند. از طرفی مصرف دارو های شیمیایی نیز ممکن است در کار هورمون های بدن اختلال ایجاد کند.

اما اصلا نگران نباشید. کمپانی فوراور ایران در این زمینه محصولاتی تولید کرده است که شما می توانید با استفاده از آن بدون عمل جراحی کیست و فیبروم را از بین ببرید. محصولات کمک درمانی کیست تخمدان و فیبروم فوراور شامل:

  • مکمل ویتامین آبتا کر: این محصول یک آنتی اکسیدان قوی بوده و شامل ویتامین ای، آ، سلنیوم و مواد مغذی لازم برای سلامت تخمدان ها است. این مکمل با رادیکال های آزادی که به سلول های بدن آسیب می رسانند مبارزه کرده و آن ها را از بین می برد. به طور کلی این مکمل برای خانم ها به ویژه خانم های یائسته که در معرض کیست و پوکی استخوان قرار دارند توصیه می شود.
  • آلوئه بری نکتار فوراور: این محصول ترکیبی از زغال اخته و سیب شیرین بوده و دارای طعمی بی نظیر است. این مکمل سرشار از ویتامین آ بوده و پروآنتوسیانیدین آن در سلامت مجاری ادرار و پاکسازی رحم و تخمدان در بانوان و بهبود پروستات در آقایان بسیار مفید است.
  • مکمل امگای فوراور: این مکمل شامل اما 3و 9 بوده و سرشار از مواد مغذی است. مکمل امگای فوراور در بهبود زخم و سوختگی نیز تاثیر گذار است و در روند بهبودی تومور های سرطانی معجزه می کند. این مکمل نیز برای خانم ها توصیه می شود چرا که در بهبود پوکی استخوان و بیماری های مفصلی و همچنین کیست و فیبروم زنان بسیار مفید است.
  • مکمل سیر و آویشن فوراور: می دانید که سیر برای درمان عفونت و بیماری های زنان معجزه می کند. این مکمل سرشار از آنتی اکسیدان بوده و یک ضد عفونی کننده ی قوی در بهبود عفونت های زنان است. این مکمل نیز با توجه به دو ماده ی آویشن و سیر که دارد در بهبود فیبروم و کیست بسیار مفید است.
  • فوراور رویال ژلی و اکسیر جوانی فوراور: این مکمل سرشار از مواد مغذی بوده و از محصولات عسل فوراور است. در یک کلام می توان گفت مکمل مورد نیاز تمامی خانم هاست چرا که همه ی ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای خانم ها جهت سالم و سلامت ماندن را داراست.  این مکمل در بهبود سرطان سینه و افزایش قوای جنسی و بهبود بیماری های سرطانی به ویژه کیست و فیبروم موثر است.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه