مشاهده کل مجله

بهبود آسیب‌های پوستی: زخم،بخیه، اسکار و جای سوختگی

بهبود آسیب‌های پوستی: زخم،بخیه، اسکار و جای سوختگی

بهبود آسیب‌های پوستی و بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم و بخیه و اسکار

اسکار،جای زخم و جوش و یا جای سوختگی از عارضه های پوستی هستند که برای فرد گاها آزار دهنده بوده و گاهی در نقاط قابل دید ایجاد می شوند. موارد گفته شده در اثر عوامل مختلف نظیر جراحی،جوش،ایجاد سوختگی و موقعیت های  مختلف و در اثر عوامل مختلف در بدن ایجاد می شوند.

اسکار نیز عارضه ای است که در دوران نقاحت سوختگی و یا هر نوع عارضه ی پوستی ایجاد شده و در واقع بر روی پوست می ماند. از آن جایی که خیلی از افراد به دنبال از بین بردن جای جوش و زخم و یا بخیه هستند و می خواهند هر چه سریع تر اسکار را از بین ببرند از این رو می خواهیم در مورد از بین بردن جای بخیه و زخم و راهکار های مناسب بهبود آن ها صحبت کرده و شما را راهنمایی نماییم.

از بین بردن جای اسکار و جوش

برای از بین بردن اسکار و جای جوش و بخیه و زخم چه باید کرد؟

در واقع می توان گفت که ایجاد اسکار بر روی پوست در اثر آسیب دیدن کلاژن پوست ایجاد شده و بافت پوست آسیب می بیند. گاهی ممکن است اسکار و جای زخم از بین رفته و گاهی تا سال ها بر روی پوست باقی می ماند و موجب آزار فرد می شود. امکان ماندن و یا از بین رفتن اسکار به شرایط و عمق زخم ایجاد شده بستگی دارد. به طور کلی در جهت از بین بردن جای زخم و بخیه می بایست ابتدا لایه های سطحی آسیب دیده از سلول های مرده پاکسازی شده و بعد به لایه های عمقی پوست رسیدگی شود.

راه های از بین بردن جای زخم و بخیه

ابتدا باید بررسی کنید که زخم شما تازه است و یا مدت زمان زیادی از آسیب گذشته است. از طرفی زخم شما ناشی از چیست؟ بخیه؟ زخم و بریدگی و یا سوختگی؟ روش های مختلفی در جهت از بین بردن جای زخم وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت:

  • اگر زخم شما تازه است و ناشی از سوختگی می باشد حتما آنرا چرب نگه داشته و از کرم های سوختگی مناسب استفاده نمایید. استفاده از وازلین و پماد های مخصوص در این روند کمک زیادی به از بین بردن جای زخم و بهبود سریع تر آن خواهند کرد.
  • برای از بین بردن جای زخم عسل را فراموش نکنید. عسل با توجه به خاصیت قوی که برای پوست دارد در از بین بردن جای زخم و سوختگی و همچنین در بهبود زخم های باز تاثیر فوق العاده ای داشته و موجب از بین رفتن باکتری ها خواهد شد. در این خصوص از محصولات عسل طبیعی فوراور استفاده نمایید.
  • از روغن های طبیعی استفاده نمایید. روغن نارگیل، در این خصوص فوق العاده بوده و می تواند در از بین بردن جای زخم و اسکار تاثیر شایانی کند.

ماسک عسل و آلوئه ورا در درمان سوختگی

  • از آلوئه ورا استفاده نمایید. گیاه آلوئه ورا در بهبود جای زخم و سوختگی بسیار موثر است. ژل آلوئه ورا  با توجه به خاصیت ترمیم کننده ای که دارد جای جوش و زخم را فورا از بین خواهد برد. اما استفاده از آلوئه ورای مستقیم بر روی پوست ممکن است ایجاد حساسیت کند. از این رو از محصولات آلوئه ورا به جای خود آلوئه ورا استفاده نمایید.

محصولات فوراور برای درمان جای جوش و زخم

در صورتی که زخم شما تازه بوده و از زمان ایجاد آن خیلی نگذشته است می توانید از محصولات فوراور ایران در جهت بهبود زخم و رفع اسکار استفاده نمایید:

  1. کرم آلوئه ورا ژلی فوراور: کرم آلوئه ورا ژلی بر گرفته از ژل خالص آلوئه ورا است. این کرم خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده ای داشته و در جهت تغذیه ی پوست و مو تاثیر فراوانی دارد. این کرم یکی از محصولات فوراور برای مو بوده و در درمان و ترمیم جای زخم و سوختگی بسیار مناسب است. اگر دچار جوش و آکنه هستید می توانید از این کرم برای درمان جوش استفاده نمایید.
  2. کرم آلوئه ورا و عسل فوراور: این کرم ترکیبی از آلوئه ورا به همراه بره موم زنبور عسل بوده و برای از بین بردن جای اسکار می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ژل غنی شده ی آلوئه ورای موجود در این کرم به رفع جای زخم شما در مدت زمان کم کمک خواهد کرد. اگر دچار جای بخیه بر اثر زایمان هستید تنها کافیست مقداری از آن را بر روی اسکار به طور مرتب قرار دهید تا تاثیر فوق العاده ی آن در از بین بردن جای بخیه ی زایمان را ببینید.
  3. مرطوب کننده ی لب آلوئه ورا: این کرم مرطوب کننده تنها یک مرطوب کننده برای لب نیست. ترکیبات این کرم شامل آلوئه ورا به همراه جوجوبا در مرطوب نگه داشتن پوست و زخم و جای سوختگی عالی بوده و در درمان خارش های ناشی از زخم و از بین بردن جای زخم تازه ی شما تاثیر فراوانی دارد. اگر زخم شما دچار سوزش است با کمک این کرم سوزش زخم خود را برطرف نمایید.
  4. عسل خالص فوراور: همان طور که گفته شد عسل برای درمان جای زخم و سوختگی و اسکار تاثیر فراوانی دارد. اما هر عسلی طبیعی نیست. محصولات عسل خالص فوراور از دشت های بکر زنبور عسل به دست آمده و در کم ترین زمان جای زخم و سوختگی شما را از بین خواهد برد.

عسل خالص فوراور

اما اگر زخم های شما قدیمی بوده و اکنون به دنبال راهی برای از بین بردن جای اسکار هستید. می توانید از محصولات زیر در جهت از بین بردن آن ها استفاده نمایید:

  1. صابون صورت و بدن آووکادو: این صابون حاوی 4 نوع ویتامین A،B،C و E بوده و آنتی اکسیدانی قوی است. ترکیب اصلی آن روغن طبیعی و خالص آووکادو بوده و همین موضوع برای رفع جای زخم و بخیه  اسکار تاثیر بالایی خواهد گذاشت. علاوه بر این استفاده از صابون آووکادو به شادابی و لطافت پوست کمک زیادی خواهد کرد.
  2. کرم ترمیم پوست آرتری فاکتور:این کرم فوق العاده از محصولات مراقبت از پوست فوراور بوده و از پوست شما نهایت محافظت را خواهد کرد. ویتامین های موجود در این کرم به سلامت پوست کمک کرده و کمک به رفع سلول های مرده ی پوست از روی زخم شما می کند.
  3. سرم ضد چروک آلفا ای فاکتور: این سرم احیا کننده ی پوست شماست . ترکیبات غنی سرم آلفا ای فاکتور فوراور و همچنین ویتامین های موجود در آن خاصیت آنتی اکسیدانی را به وجود آورده و با رادیکال های آزاد مبارزه خواهد کرد. روغن نارگیل موجود در آن کمک به بهبود زخم و جای زخم شما خواهد کرد.
  4. مکمل کلاژن ساز اینفینیت: در صورتی که زخم شما قدیمی یا جدید باشد با استفاده از مکمل کلاژن ساز اینفینیت می توانید جای زخم و اسکار و جای بخیه را به راحتی از بین ببرید. این مکمل در پوست کلاژن سازی کرده و پوست شما را به خوبی ترمیم خواهد کرد. با استفاده از این مکمل می توانید در کوتاه ترین زمان جای اسکار را از بین ببرید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

avatar
سلام و عرض ادب
دوست عزیز شما نوشته اید محصول فوراور برای از بین بردن بخیه ولی اسم پماد رو نگفتین اگر امکان داره اسم پماد رو بفرمایید
۱۳۹۸/۷/۲۶
پاسخ مدیر :

سلام و درود
در پایان مقاله، محصولات مناسب جهت بهبود اسکار و جای زخم و جوش معرفی شده و میتونید روی اسم محصولات کلیک یا لمس کنید و عکس و توضیحات کامل و قیمت روز رو ملاحظه بفرمایید.