مشاهده کل مجله

راه های بهبود کلسترول و چربی خون

راه های بهبود کلسترول و چربی خون

کلسترول یا چربی خون چیست؟

بالا بودن کلسترول و چربی خون در اثر تجمع چربی در خون اتفاق می افتد و بسیار برای بیشتر شما اتفاق افتاده است که در آزمایش خون شما این موضوع مثبت بوده است. کلسترول یک ماده ی چربی مانند و مومی است که توسط کبد ساخته شده و از طریق مواد غذایی پر چرب نیز وارد بدن می شود.

چربی برای عملکرد طبیعی خیلی از بافت های بدن مورد نیاز بوده و کار های مهمی در بدن انجام می دهد. اما اگر مقدار آن از میزان طبیعی بیشتر شود موجب مشکلات مختلفی در بدن می شود که چربی خون از مهم  ترین مشکلات ناشی از بالا بودن کلسترول است.

چربی در بدن اعمال مهمی نظیر تولید هورمون، تنظیم درجه ی حرارت بدن، محافظت از بدن و ایجاد انعطاف و بسیاری از کار های مهم دیگر را انجام می دهد. کلسترول دارای انواع گوناگونی است و از مهم ترین مشکلاتی که در صورت بالا بودن در بدن ایجاد می کند بیماری های قلبی عروقی از طریق رسوب در رگ هاست.

مضرات چربی خون

انواع کلسترول در خون

به طور کلی حرکت کلسترول در خون موجب تولید ماده ای به نام لیپو پروتئین شده که این ماده به چند دسته ی کلی تقسیم می شود:

لیپو پروتیئن کم چگالی: این نوع لیپوپروتئین به ال دی ال یا کلسترول بد معروف است. این نوع از چربی موجب رسوب چربی در رگ ها می شود و خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

لیپوپروتئین پر چگالی: اچ دی ال مخفف نام آن بوده و به چربی خوب معروف است. این لیپوپروتئین موجب دفع ال دی ال از بدن می شود.

لیپو پروتئین خیلی کم چگالی: وی ال دی ال با میزان چربی بالا و پروتئین کم بوده و نوعی ال دی ال است.

تری گلیسیرید: نوع دیگری از چربی نوع قبل بوده و هر نوع کالری اضافی، الکل و قند خون به این نوع چربی تولید شده و در سلول های چربی بدن ذخیره می شوند.

 

عوامل ابتلا به چربی یا کلسترول خون چیست؟

  • رژیم غذایی: مهم ترین مسئله در سالم ماندن بحث تغذیه است. تغذیه ی درست و مناسب از تجمع چربی در بدن نیز جلوگیری خواهد کرد. غذا هایی که چربی های اشباع شده ی فراوان دارند به ویژه مواد خوراکی پر چرب و فست فود موجب بیماری چربی خون می شوند.

تاثیر تغذیه در کاهش چربی خون

  • وزن بدن: شاید دقت کرده باشید افراد چاق اصولا به بیماری های زیادی مبتلا می شوند. چاقی به معنای تجمع چربی بیش از حد در بدن است. راه های رسیدن به تناسب اندام و لاغری به شما کمک خواهند کرد تا از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و کلسترول خون شما نرمال شود.
  • ورزش: فعالیت بدنی موجب کاهش چربی در بدن شده و سطح کلسترول ال دی ال را کاهش می دهد. ورزش کردن به طور مرتب شما را از بسیاری از بیماری ها ایمن می کند.
  • سن و جنس: میزان چربی در قسمت های مختلف بدن بر اساس سن و جنس متفاوت است. با افزایش سن اصولا چربی بیشتر خواهد شد. همچنین قبل از سن یائسگی اصولا خانم ها چربی کمتری نسبت به مردان دارند. اما پس از آن برعکس خواهد شد.
  • قند خون: کنترل قند خون مهم ترین عامل در پیشگیری از چربی خون است.
  • عوامل ارثی: عوامل ارثی نیز در افزایش کلسترول خون دخیل هستند.
  • سیگار کشیدن: سیگار کشیدن موجب تخریب دیواره ی رگ ها شده و آن ها را برای رسوب کردن کلسترول آماده خواهد کرد. از این رو می توان با ترک مواد مخدر به راحتی از ابتلا به کلسترول خون نیز ایمن ماند.

 

 

چگونه می توان کلسترول خون را درمان کرد؟

راه های درمان چربی و کلسترول خون

راه های درمان کلسترول خون بسیار متنوع هستند و با توجه به نوع کلسترول معمولا متفاوت است. اما به طور کلی مهم ترین روش در کاهش چربی خون تغییر در سبک زندگی است. راه های درمان کلسترول خون شامل موارد زیر است:

  • ورزش کردن: همان طور که در بالا گفته شده داشتن فعالیت بدنی منظم موجب بهبود بیماری کلسترول خون خواهد شد. در واقع فعالیت بدنی منظم موجب کاهش وزن و در نتیجه کاهش چربی در اثر سوخت و ساز بدن می شود.
  • تغذیه ی مناسب: سعی کنید در مواد غذایی کم تر از چربی های اشباع شده و روغن های جامد استفاده نمایید. بهتر است از چربی های گیاهی مثل کره های گیاهی، روغن زیتون، روغن ماهی بیشتر استفاده نمایید. همچنین از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده نمایید.
  • اجتناب از مصرف الکل: الکل کار کبد را مختل کرده  و از آن جایی که کبد در میزان چربی بدن نقش مهمی دارد با اختلال در کار آن چربی و کلسترول نیز در بدن بالا خواهد رفت.

 

 

بهبود بیماری و چربی خون با محصولات فوراور ایران

فوراور ایران بزرگ ترین تولید کننده ی محصولات گیاهی و کمک درمانی است. از آن جایی که استفاده از دارو های شیمیایی دارای عوارض است پیشنهاد ما به شما استفاده از محصولات گیاهی فوراور است. این محصولات کاملا گیاهی و ارگانیک بوده و برای بدن هیچ ضرری نخواهند داشت. این کمپانی دارای محصولاتی فوق العاده برای بهبود بیماری کلسترول و چربی خون است.

 محصولات فوراور

اولین محصول مکمل ویتامین آ بتا کر فوراور است. این محصول شامل ویتامین A,E  و سلنیوم است. این محصول کمک به حفظ چربی بدن در حد نرمال شده و از تجمع چربی های اشباع شده جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر بهبود کلسترول خون در در بهبود سایر بیماری های خونی و سیستم گردش خون کمک شایانی خواهد کرد.

مکمل سیر و آویشن فوراور از بین برنده ی قوی چربی های تجمع شده در بدن هستند. سیر دارای خاصیت بسیار زیادی است. یکی از خواص اصلی سیر کاهش کلسترول ال دی ال بوده و علاوه بر آن در کاهش فشار خون نیز موثر است. آویشن نیز در بهبود بیماری های تنفسی و هضم غذا کمک زیادی خواهد کرد. این محصول از طریق بهبود در متابولیسم بدن چربی های بدن را به انرژی تبدیل کرده و موجب چربی سوزی در بدن نیز خواهد شد.

مکمل امگای فوراور که دارای امگای 3،6 و 9 اگر به خاطر داشته باشید پیش تر گفتیم استفاده از روغن ماهی را جایگزین روغن های اشباع شده کنید. این محصول از فوراور شامل امگا 3، 6 و 9 بوده که در روغن ماهی نیز وجود دارد. استفاده از این محصول کمک می کند تا کلسترول و تری گلیسیرید در خون کاهش پیدا کرده و در عین حال به کاهش وزن نیز کمک می کند. مکمل امگا دارای ویتامین ای طبیعی بوده و در بهبود بیماری های قلبی عروقی بسیار موثر است.

لیسیوم پلاس یک ماده ی تقویت کننده ی سنتی است. این مکمل حاوی عصاره ی شیرین بیان بوده و از طریق سم زدایی در بدن به بهبود بسیاری از بیماری های در بدن کمک خواهد کرد. در صورتی که مشکل کبدی موجب ایجاد بیماری چربی و کلسترول خون در شما شده است این محصول را از دست ندهید. فوراور لیسیوم پلاس از طریق سم زدایی کبد در کاهش کلسترول خون نقش زیادی دارد.

نوشیدنی خالص آلوئه ورا ژلی یک پاک کننده ی گوارشی به تمام معنا است. این محصول در بهبود بیماری های گوارشی و کاهش قند و کلسترول خون معجزه می کند. همچنین در بهبود بیماری های قلبی عروقی که در اثر افزایش چربی در بدن اتفاق افتاده است بسیار تاثیر گذار است.

مکمل سلامت قلب با کو آنزیم از دیگر محصولات بهبود بیماری چربی خون است. این محصول تمامی موا د لازمی که برای سلامت قلب و عروق لازم است را داراست. یک مکمل کامل برای بیمار های دیابتی و کسانی است که چربی خون بالایی دارند. همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش قدرت باروری در مردان کمک خواهد کرد. 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه