مشاهده کل مجله

پیشگیری از سرطان و مراقبت های درمانی

پیشگیری از سرطان و مراقبت های درمانی

سرطان و راه های پیشگیری از آن

سرطان یکی از بیماری های حادی است که امروزه بعضی از افراد جامعه را درگیر خود کرده است. این بیماری در صورت بدخیم بودن می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای فرد ایجاد کرده و حتی باعث به خطر افتادن سلامتی و جان فرد خواهد شد. سرطان در انواع مختلفی وجود دارد.

سرطان و انواع آن

سرطان چیست و چرا اتفاق می افتد؟

هنگامی که سلول های بدن به طور غیر طبیعی در هر قسمتی از بدن تکثیر پیدا کرده و رشد می کنند اصطلاحا می گوییم فرد دچار سرطان شده است. این تکثیر می تواند در سلول های مختلف از جمله سلول های خونی ایجاد شود که در این صورت فرد دچار سرطان خون می شود که بدترین نوع سرطان است. بنابراین از ازیاد سلول ها در بدن این بیماری ایجاد خواهد شد. گاهی اوقات نیز این سلول ها از طریق گردش خود در قسمت های مختلف بدن توده یا تومور بدخیم ایجاد می کنند. به این صورت که در حالت عادی سلول های فرسوده از بین رفته و سلول های جدید جای آن ها را می گیرند اما در سرطان سلول های قدیمی همچنان باقی مانده و تبدیل به تومور خواهند شد.

 

 

علائم سرطان

به طور کلی می توان گفت سرطان دارای انواع مختلفی بوده و نشانه های آن با توجه به اینکه چه نوع سرطانی و در کدام قسمت در بدن دارید ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی سرطان ها شامل یک سری نشانه هایی هستند که در بیشتر انواع سرطان می توان آن ها را مشاهده نمود:

  • کاهش وزن بدون دلیل: یکی از علل کاهش وزن بدون دلیل و سریع سرطان است. به طور مثال اگر در ماه بیش از 5 کیلو کم می کنید بدون اینکه فعالیت بدنی داشته باشید. ممکن است دچار سرطان شده باشید.
  • نفخ کردن: نفخ کردن یکی از نشانه های بارز سرطان تخمدان در خانم ها است. حتی اگر در ادرار و یا غذا خوردن مشکل دارید ممکن است به سرطان تخمدان مبتلا باشید.
  • تغییرات در سینه ی خانم ها: جوش و یا هر گونه تغییرات پوستی غیر طبیعی در روی سینه می تواند نشان دهنده ی سرطان سینه باشد. حتی در صورت ایجاد ترشح از نوک پستان حتما مشکل را بررسی کرده و با پزشک مشورت کنید.
  • خونریزی ماهیانه ی غیر عادی: مشکلات در عادت ماهیانه و خونریزی غیر طبیعی بین دو عادت ماهیانه نشان دهنده ی سرطان رحم است.
  • تغییرات پوستی: خال و تغییر در رنگدانه های پوستی نشانه هایی از سرطان پوست است. در صورتی که یک دفعه دچار خونریزی و یا ورقه ورقه شدن پوست شدید به پزشک مراجعه کنید.
  • بروز مشکل در بلع: این موضوع می تواند نشان دهنده ی سرطان گوارشی باشد.

از دیگر علائم سرطان می توان به خونریزی های غیر عادی در قسمت های مختلف بدن، درد غیر طبیعی در لگن و یا شکم، خونریزی در مدفوع، بالا آوردن و خونریزی بینی، سرفه های مکرر ،خستگی، تب و... اشاره نمود.

 

راه های پیشگیری از سرطان

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان راه های مختلفی وجود دارد. از آن جایی که پیشگیری بهتر از درمان است سعی کنید از روش های پیشگیری از سرطان استفاده نمایید:

از سیگار و دخانیات دوری کنید

مهم ترین مسئله در کنترل و عدم ابتلا به سرطان دوری از سیگار و دخانیات است. اگر سیگاری هستید همین الان برای حفظ سلامتی خود اقدام به ترک سیگار کرده و از راه های ترک سیگار استفاده نمایید.

تغذیه ی مناسبی داشته باشید

بهبود سرطان از طریق تغذیه

سبزیجات به ویژه کلم بروکلی بهترین رژیم غذایی برای پیشگیری از سرطان است. سبزیجات سبز رنگ حاوی ماده ی شیمیایی گلوکوزامین بوده و در اثر تجزیه در سیستم گوارشی به مواد ضد سرطانی تبدیل می شوند.

وزن خود را کنترل کنید

کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از بیماری های دیگر را کاهش می دهد. پس  حتما در صورتی که دچار اضافه وزن هستید از روش های کاهش وزن اصولی استفاده نمایید.

فعالیت بدنی مرتب داشته باشید

ورزش دوای هر دردی است. برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و سالم ماندن روزانه و یا حداقل هفته ای 3 روز و به مدت 30 دقیقه ورزش کرده و پیاده روی داشته باشید.

از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

در صورتی که از ابتلا به سرطان پوست می ترسید از یک کرم ضد آفتاب عالی برای پیشگیری از سرطان پوست استفاده کنید. کرم ضد آفتاب فوراور یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب مناسب انواع پوست بوده و پوست شما را از اشعه های مضر آفتاب حفظ خواهد کرد.

آرامش خود را حفظ کنید

از محیط های پر استرس دوری کرده و سعی کنید از روش های آرام سازی استفاده نمایید. در صورتی که دچار استرس و یا افسردگی هستید می توانید از روش های معتبر برای کاهش استرس و افسردگی استفاده کنید.

 

با محصولات فوراور برای همیشه سرطان را از بین ببرید

فوراور تهران نمایندگی رسمی کمپانی فوراور بزرگ ترین تولید کننده ی محصولات گیاهی در ایران بوده و به شما کمک می کند تا با استفاده از محصولات گیاهی برای همیشه امکان ابتلا به سرطان را از بین برده و یا روند بهبودی سرطان را سرعت بخشید. محصولات بهبودی سرطان فوراور شامل محصولات زیر است:

  • مکمل سیر و آویشن فوراور : این مکمل بی شک یک مکمل عالی و آنتی اکسیدان قوی است. سیر موجود در این محصول علاوه بر کاهش کلسترول و بهبود چربی خون موجود جلوگیری از ابتلا به سرطان می شود. به ویژه اگر از سرطان مربوط به دستگاه تنفسی رنج می برید حتما از این محصول استفاده نمایید.

مکمل سیر و آویشن فوراور

  • کپسول بی پروپولیس: این کپسول از محصولات زنبور عسل فوراور بوده و خواص بی شماری دارد. این قرص گیاهی با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و موجب افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • نوشیدنی آنتی اکسیدان :این نوشیدنی ترکیبی از میوه های کمیاب بوده و یک نوشیدنی خوش طعم است. عصاره ی میوه هایی که در این محصول مورد استفاده قرار گرفته است در بهبود  سرطان معجزه می کند.
  • نوشیدنی ژل آلوئه ورا: این نوشیدنی از محصولات فوق العاده ی کمپانی فوراور است. این ژل برای تقویت و بهبود بیماری های گوارشی بسیار عالی بوده و خواص بی شماری دارد. در صورتی که از مشکلات گوارشی رنج می برید حتما از این محصول استفاده نمایید. این محصول گیاهی برگرفته از گیاه آلوئه ورا است.
  • مکمل سبزیجات:همان طور که گفته شد ویتامین سی و سبزیجات برای پیشگیری از سرطان بسیار عالی و مفید هستند. این مکمل از جوانه ی گندم به همراه جو و یونجه تولید شده است و سرشار از کلروفیل می باشد. در یک کلمه یک مکمل قوی از قرص گیاهی برای بهبودی سرطان است.
  • قرص ویتامین سی: این مکمل حاوی کپسول گیاهی برای بهبود و پیشگیری از سرطان است. استفاده از این مکمل علاوه بر بهبودی سرطان در جذب بهتر مواد غذایی عالی بوده و یک مکمل کامل است. برای بهبودی انواع بیماری ها و همچنین برای سلامت دندان ها از این مکمل فوق العاده استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه