مشاهده کل مجله

عوارض مکمل های شیمیایی و هورمونی بدنسازی و راه حل های آن

عوارض مکمل های شیمیایی و هورمونی بدنسازی و راه حل های آن

امروزه بدنسازان در کنار تمرین های مداوم که در باشگاه انجام می دهند می خواهند راه های میانبری نیز امتحان کنند که عوارض زیادی دارد. مانند :خوردن مکمل های گوناگون و استفاده از تزریقات  عضله ساز که نمی توان از عوارض آن چشم پوشی کرد.

تصاویری که برای تبلیغ این مکمل های ورزشی استفاده می شود. معمولا افراد را به اشتباه می اندازد، چرا که همیشه در آگهی ها از مدل های خوش اندام و قوی هیکل استفاده می کنند که هدف آنها بالابردن فروش و دادن امید توخالی به مخاطبان خود است. مکمل های قاچاق غالبا تقلبی بوده و از کیفیت پایین برخوردار هستند و عوارض جانبی استفاده از این مکمل ها بسیار زیاد و خطرناک است.

Related image

عوارض مصرف مکمل های شیمیایی

مکمل های غیرمجاز به خصوص هورمون ها و پودرهایی که در باشگاه ها و به شکل غیر رسمی عرضه می شود علاوه بر عوارض جسمی، عوارض روانی خطرناکی همچون اضطراب و افسردگی گرفته تا روان پریشی را در پی دارند. در واقع ورزشکاران با مصرف این مواد به جای زیبایی اندام، سلامتی خود را چنان به خطر می اندازند که عواقب آن، کمتر از اعتیاد نیست، همچنین پودرهای حجم سازی و عضله سازی، در بلند مدت حالتی را در بدن ایجاد می کند که مصرف کننده تصور می کند تنها با تکرار مصرف، به تناسب اندام و افزایش انرژی می رسد. مکمل ها باید آرم و لوگوی سازمان غذا و دارو داشته باشند و یا از شرکت های معتبر جهانی خریداری شود.

عوارض مصرف مکمل کراتین

عوارض مصرف کراتین میتواند سبب ضربان نامنظم قلبی ، تاثیرات زیاد شیمی درمانی یا آرامبخش های سیستم عصبی، خشونت، تغییر سطوح کراتین سرم، آنورکسیا، استرس، علائم آسم، آروغ زدن، تغییرات در اشتها، تغییرات در مارکرهای عملکرد کبد، رفتارهای خشونت طلبانه، آشفتگی، یبوست، کاهش میزان کراتین سلولی، از دست دادن آب بدن، خواب آلودگی، اسهال، افسردگی، عدم تعادل در الکترولیت های بدن، افزایش آنزیم های کبدی، غش، تب، سردرد، عدم تحمل گرما، افزایش فشار خون، هایپر کربیا( کربن دی اکسید اضافی در خون)، افزایش دمای بدن، افزایش کورتیزول، افزایش محصولات فرمالدئید، افزایش کراتین در اوره، افزایش سطح انسولین، افزایش خطر سمیت کلیه ، افزایش عوارض کافیین، افزایش علائم ترومبوز وریدهای عمقی DVT، التهاب کلیه ها، التهاب و تورم معده و روده ی کوچک، بدخلقی، سکته ی مغزی، یرقان، عملکرد نادرست کلیه ها، سبک سری، آیب کبدی، کاهش قند خون، شیدایی یا جنون، اسیدوز متابولیک، گرفتگی عضلانی و درد، میوپاتی یا ناهنجاری ماهیچه ها، حالت تهوع، آشفتگی، فشار ساق پا، روان پریشی، کاهش حجم خون، کاهش سنتز فسفوکراتین، فروپاشی ماهیچه، تشنج، بثورات پوستی، ناراحتی شکم، تورم اعضای بدن، تشنگی استفراغ، احتباس آب، بدترشدن اختلالات خواب، اضافه وزن، زردی پوست شود.

Image result for ‫مکمل های کراتین‬‎

عوارض مصرف مکمل پروتئین

از مکمل های بدنسازی می توان به پروتئین وی، پروتئین کازئین، پروتئین تخم مرغ و برنج و سویا و شاهدانه و … اشاره کرد. اما مشهور ترین آن ها، همان پروتئین وی و کازئین می‌باشند. این پروتئین ها مشتق گرفته از شیر می باشد و در آن مقدار زیادی لاکتوز و قند طبیعی وجود دارد. البته همان طور که می دانید بعضی از افراد هستند که معده آن ها با لاکتوز به هم می ریزد. بنابراین در صورت استفاده از این مکمل ها دچار درد شکم، نفخ معده، نفخ شکم و اسهال و استفراغ خواهند شد.یکی دیگر از عوارض آن اضافه وزن و چاقی مفرط می باشد.این افزایش وزن از افزایش ماهیچه نیست بلکه افزایش چربی در بدن است.

پودرهای خوراکی پروتئینی، به دلیل طعم دهنده ها و اسانس های وانیلی و شکلاتی قابل خوردن هستند. این طعم دهنده‌ها دارای مقادیر زیادی قند مصنوعی هستند و به همین علت، استفاده از این مکمل ها باعث افزایش قند خون می شود. البته پروتئین وی موجب کاهش سطح قند خون و فشار خون سیستولیک می شود. بنابراین برای افراد مبتلا به فشار خون و دیابت مناسب نیست.

Image result for ‫مکمل های کراتین‬‎

عوارض مصرف مکمل های چربی سوز

سیستم گوارشی بدن وظیفه دارد غذاهایی را که می خورید هضم کند و ماده مغذی موجود در مواد غذایی را در قسمت های مختلف بدن توزیع کند. قرص های چربی ساز مانع از رسیدن مواد مغذی کافی به قسمت های مختلف بدن می شود و تمام مواد غذایی را به عنوان چربی دفع می کند. نرسیدن مواد مغذی به بدن باعث سوء هاضمه، گرسنگی و پایین آمدن وزن می شود.

شما باید بدانید که هنگام ورزش کردن، برای کاهش وزن، چگونه می توان چربی را از بدن دفع کرد. دانستن این روش ها نه تنها برای حذف سلول های چربی اضافه بلکه برای دفع سموم موجود در چربی ها هم مهم است. شما با افزودن مواد خاص به رژیم غذایی روزانه خود می توانید روند کاهش وزن را سرعت ببخشید. مصرف آب، دانه سویا، میوه جات و سبزی ها و استفاده از چای سبز می تواند بسیار در روند چربی سوزی و دفع سموم از بدن شما کمک کند.

مکمل های طبیعی شرکت فوراور

شرکت فوراور در زمینه مکمل های طبیعی نیز تولیداتی داشته است که هم به صورت قرص و شربت و نوشیدنی می باشد که خاصیت هر کدام برای شما شرح می دهیم.

نوشیدنی پاکسازی و سم زدایی آلوئه ورا:

مصرف روزانه آلوئه ورای خالص نژاد باربادنسیس میلر کمپانی فوراور امریکا، میتواند تمامی سموم ناشی از آلودگی هوا، سیگار، الکل، مواد نگهدارنده و شیمیایی و هورمونی داخل غذاها و مکمل های شیمیایی بدنسازی و کل دستگاه گوارش بویژه کبد و کلیه را پاکسازی و سم زدایی کند.

خواص نوشیدنی بی‌نظیر آلوئه ورای شرکت فوراور، معروف به اکسیر سلامتی در دنیا و مورد نیاز روزانه بدن همه افراد در هر سنی:

  • پاکسازی و سم زدایی طبیعی بدن
  • تناسب اندام و چربی سوزی شکم و پهلو
  • تقویت سیستم ایمنی
  • مبارزه با انواع قارچ و ویروس
  • انرژی زا و بهبود خستگی های مزمن
  • سلامت دستگاه گوارشی و مشکلات معده و روده
  • کنترل اشتها و بهبود پرخوری و کم خوری
  • کاهش کلسترول و چربی خون
  • کمک به بهبود بیماری های کبدی و کبد چرب
  • کنترل فشار و قند خون و بهبود دیابت
  • تسکین درد و التهاب مفاصل و مفید برای دردهای استخوانی
  • کمک به ترمیم زخم و اسکار پوست
  • پیشگیری و بهبود بیماری های خود ایمنی از جمله سرطان و ام اس
  • بهبود حساسیت های پوستی و اگزما و انواع آلرژی
  • بهبود و تقویت فولیکول های

بی پولن:

گرده زنبورر عسل در طبیعیت یکی از پرخاصیت ترین مواد طبیعی است. حاوی ویتامین های A,D,C,E و B-کمپلکس و بتاکاروتن, کمک به سلامتی بدن و بهبود سیستم گردش خون, دستگاه گوارش, سیستم ایمنی و عصبی بدن, بهبود عملکرد روده ها, افزایش استقامت و انرژی بدن و افزایش هموگلوبین خون در خود گنجانده است. برای بدنسازان افزایش کارایی و عضله سازی انجام می دهد.

فوراور دیلی:

دارای ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، B6، اسید فولیک، B12، بیوتین، اسید پانتوتنیک، کلسیم،آهن، ید، منیزیم، روی، سلنیوم، مس، منگنز، کروم و ترکیب انحصاری اف وی ایکس 20، بیوفلاونوئید مرکبات، کوئرستین، ژل‌آلوئه‌ورای FLP، روتین، هسپریدین، آلفا لیپوئیک‌اسید، کوانزیم Q10، لیوتین، زیکسانتین رزوراترول که از مواد طبیعی مانند: پودر سیب، چغندر، فلفل قرمز، گوجه فرنگی، توت فرنگی، کرنبری آسرولا، کلم، اسفناج، پیاز، منگوستین، آکای (یوتریپ اولراکی)، شاتوت، انار، زغال‌اخته، بروکلی، کلم پیچ، هویج، کدو تنبل، انگور است.

فوراور لایت اولترا:

فوراور لایت اولتر در دو طعم وانیلی و شکلاتی موجود است که خاصیت فراوانی دارد.دو بار مصرف روزانه فوراِور لایت اولترا که طبق دستور العمل، با شیر فاقد چربی آماده می شود، صد درصد ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی مورد نیاز مصرف روزانه هر فرد (طبق جدول اطلاعات تکمیلی محصول) را تامین می کند. فوراِور لایت اولترا، ۱۸ آمینو اسید مهم، از جمله آمینو اسیدهای پایه ای و غیر پایه ای و مشتقات زنجیره ای آنها را تامین می نماید. به علاوه، فوراِور لایت اولترا، بخش مهمی از برنامه کلین ۹ نیز هست. این محصول به شما امکان می دهد تا خودتان مسیر سلامتی تان را تعیین کنید و به شیوه ای موثر و پایدار، مدیریت وزن تان را در دست بگیرید.

 

پودر پروتئین لایت اولترا

آرجی پلاس:

ال آرژنین به رشد بافت های عضلانی و اسکلت بندی بدن یا استخوان ها کمک می کند و برای ورزشکاران و بدنسازان بهترین پیشنهاد است که با مصرف آن از خستگی زود هنگام جلوگیری می کند و دارای مواد معدنی زیادی است.

 فوراور لایت اولترا (پودر پروتئین وانیلی همراه با آمینوتئین) Forever Lite Ultra Vanilla with Aminotein

برای دیدن تمام مکمل های ارگانیک و گیاهی و بدون عوارض کمپانی فوراور امریکا از جمله مکمل های چربی سوز و پکیج های لاغری و فیتنس، به دسته بندی محصولات کنترل وزن و تناسب اندام در سایت فوراور ایران مراجعه فرمایید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه