مشاهده کل مجله

بهداشت و مراقبت از سلامت حیوانات خانگی

بهداشت و مراقبت از سلامت حیوانات خانگی

بهداشت و مراقبت از سلامت حیوانات خانگی

نگهداری از حیوانات خانگی در جامعه ی امروز بسیار مرسوم شده است. حیوانات موجودات دوست داشتنی هستند که افراد زیادی به مراقبت از آن ها علاقه و تمایل نشان می دهند. اما موضوع این است که کار نگهداری از حیوانات خانگی چندان آسان نیست و برای نگهداری از آن ها باید اصول نگهداری از حیوانات خانگی و روش های نگهداری مناسب را بدانید.

البته باید گفت در صورتی که حیوان انتخابی شما سگ و گربه باشد مسلما میزان دقت شما در نگهداری افزایش می یابد چرا که این گونه حیوانات از جهت آزاد بودن دچار بیماری های بیشتری خواهند شد. در این مقاله راه های مراقبت از حیوانات خانگی و روش های تغذیه ی آن ها را توضیح می دهیم.

مراقبت از حیوانات

نکات مهم در نگهداری از حیوانات خانگی

  • ابتدایی ترین و مهم ترین موضوع در نگهداری این موجودات دوست داشتنی واکسیناسیون و گرفتن شناسنامه برای آن هاست. اگر حیوان خانگی شما طوری است که در محیطی آزاد از آن ها نگهداری می کنید حتما نکته ی واکسیناسیون آن ها را جدی بگیرید. واکسیناسیون موجب می شود تا حیوان شما از ابتلا به بیماری های خطرناکی همچون دیستمپر، پاروا و دیگر بیماری های ویروسی دیگر ایمن شود و از هزینه های بعدی پیشگیری نمایید.
  • حیوانات خانگی خود را به مرتب به دامپزشکی ببرید. البته حساسیت زیادی به خرج ندهید اما پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین برای حفظ سلامتی کوچولو های دوست داشتنی آن ها را در ابتدای دوران زندگی به دامپزشکی ببرید.

کنترل حیوانات خانگی

  • مشخص کردن و تربیت کردنحیوانات برای دستشویی کردن نکته ی مهم دیگر است. به ویژه اگر حیوان شما کوچک بوده و سگ و گربه هستند حتما با استفاده از روش های مخصوص جای دستشویی آن ها را به طور صحیح آموزش داده و مشخص نمایید.
  • به تغذیه ی آن ها توجه کنید. تغذیه نکته ی بسیار مهم در جهت حفظ سلامت حیوان و رشد خوب اوست. در صورتی که نیاز به مکمل دارند حتما برای آن ها مکمل های خاص و بهداشتی تهیه نمایید. سعی کنید محوطه ای را برای تغذیه ی آن ها در نظر بگیرید تا به آن مکان از جهت خوردن غذا عادت کند.
  • بهترین سن برای آموزش به حیوانات خانگی در زمانی است که کوچک بوده و تازه متولد شده اند. در این صورت آن ها از ابتدای زندگی خود آموزش لازم را دیده و تا ابد در ذهنشان باقی خواهد ماند.
  • نظافت و استحمام حیوانات باید به صورت مرتب باشد. اگر سگ و گربه نگهداری می کنید لازم نیست هر روز آن ها را شست و شو دهید. نظافت و استحمام حیوانات حداکثر می بایست هر دو هفته یکبار صورت گیرد. همچنین برای شستن آن ها از شامپو بچه و صابون های مناسب و فاقد مواد شیمیایی استفاده نمایید. چرا که استفاده از صابون نامناسب می تواند منجر به سوزش و خارش پوست آن ها شود و حیوان اذیت شود.
  • ناخن های آن ها را به طور مرتب کوتاه نمایید. کوتاه کردن ناخن های حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه موجب می شود تا علاوه بر حفظ بهداشت آن ها آسیبی به شما و خودشان نرسد.
  • کوتاهی موهای حیواناتی نظیر سگ و گربه را فراموش نکنید. به ویژه در فصل پاییز که زمان ریزش موی آن هاست حتما آن ها را به دامپزشکی برده و اجازه دهید متخصص مربوطه آن ها را اصلاح نماید تا علاوه بر حفظ نظافت بدن آن ها از ریزش موی آن ها جلوگیری شود.

اصلاح صحیح حیوانات خانگی

از محصولات فوراور در جهت حفظ سلامتی حیوان خانگی خود استفاده نمایید.

گفتیم که نیاز است در کنار تغذیه و نگهداری حیوانات خانگی خود از شوینده ها و مکمل های غذایی مناسب برای آن ها استفاده نمایید. در این قسمت می خواهیم محصولات فوراور برای حیوانات را به شما معرفی نماییم تا سلامت حیوان شما را تضمین کرده و برای محافظت از این موجودات دوستداشتنی و محبوب شما را یاری کنیم:

  1. فرمول دامپزشکی آلوئه ورا :اولین محصول برای حیوانات خانگی شماست. با استفاده از این اسپری فوق العاده می توانید زخم های جزئی حیوانات خود را بدون درد و به راحتی ضد عفونی کرده و از بهترین راه برای التیام زخم حیوانات استفاده نمایید. با استفاده از این اسپری سلامت حیوان خانگی خود را تامین کنید. و از آن جایی که حیوانات خانگی ممکن است دائما دچار زخم های سطحی شوند این اسپری از واجبات هر فردی است که دارای حیوانی خانگیست.
  2. صابون مایع آلوئه ورای فوراور: از این صابون فوق العاده می توانید برای شست  و شوی حیوانات خود استفاده کنید. از آن جایی که این صابون گیاهی و برگرفته از آلوئه وراست می توانید با خیال راحت ان را به تن حیوان خانگی خود بزنید. با استفاده از این صابون موهای حیوانات نیز نرم شده و شانه کردن آن هم برای شما هم برای حیوان محبوبتان راحت تر است.
  3. کرم آلوئه ورا ژلی: از این کرم می توانید در جهت  التیام زخم ها و تورم های بدن حیوانات استفاده نموده و همچنین می توانید از پوست دست و پای آن ها مراقبت نمایید. از طرفی استفاده از این کرم موجب کاهش ریزش موی حیوانات می شود.
  4. کرم زنبور عسل و آلوئه ورای فوراور: این کرم ترکیبی از آلوئه ورای خالص به همراه بره موم زنبور عسل است. ویتامین E و A موجود در این کرم موجب بهبود زخم های جزئی بر روی تن حیوانات شده و همچنین زبری و خشکی کف پا و دست آن ها را التیام می بخشد.
  5. مرطوب کننده ی لب آلوئه ورا با جوجوبا: این مرطوب کننده حاوی روغن جوجوبا در جهت تقویت پوست حیوانات است. اگر بدن حیوانتان دچار بریدگی می شود می توانید از این مرطوب کننده در جهت کاهش سوزش زخم ها استفاده کرده و حتی برای بهبود هموروئید حیوانات از آن استفاده نمایید. جهت بهبود سرماخوردگی حیوان خانگی خود یک ترکیب فوق العاده است.
  6. نوشیدنی ژل آلوئه ورای فوراور: از این نوشیدنی به عنوان تقویت کننده ی موثر برای بدن حیوانات می توانید استفاده نمایید. این نوشیدنی موجب تقویت و سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی حیوانات می شود. همچنین در جهت استخوان و مفاصل سازی می توانید از این نوشیدنی استفاده نمایید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه