مشاهده کل مجله

پیشگیری و درمان آلزایمر

پیشگیری و درمان آلزایمر

بیماری آلزایمر که امروزه به دلایل مختلفی در افراد بروز می کند یک بیماری تحلیل برنده و پیش رونده سیستم عصبی مرکزی انسان می باشد. این بیماری موجب کاهش تمرکز و حافظه ی فرد شده و منشا دقیق و مشخصی ندارد. اما به گفته ی برخی از متخصصان آلزایمر زمانی رخ می دهد که مغز کوچک شده و سلول های مغزی نیز از بین می روند.با از بین رفتن سلول های مغزی اشکال خاصی به نام پلاکهای مغزی در مغز ایجاد می شود. از طرفی در بعضی مواقع نیز کلافه های ظریف مارپیچی در سلول های مغزی ایجاد شده و موجب از بین رفتن سلول های مغزی می شود.

درمان آلزایمر

علائم آلزایمر چیست؟

آلزایمر دارای علائمی متنوع و مختلف است به طوری که این علائم در افراد متفاوت بوده و برخی از نشانه های آن بسیار ضعیف می باشد. اما به طور کلی برخی از علائم آلزایمر به شکل زیر است:

  1. از دست دادن حافظه از شایع ترین علامت این بیماری بوده و فرد چیز های مختلف را فراموش می کند. به طور مثال قرار با دوستان خود،شماره تلفن ها و چیز هایی از این قبیل را فراموش می کند.
  2. مشکل در انجام امور روزانه از نشانه های دیگر آلزایمر است. فرد مبتلا به آلزایمر وظایف خود را به خاطر نمی آورد به طور مثال چیز های ساده نظیر طبخ غذا، تعمیر لوازم منزل را فراموش می کند.
  3. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند به سختی می توانند صحبت کنند و گاهی کلمات ساده و واژه های کوچک را فراموش می کنند.
  4. کاهش قوه ی قضاوت از دیگر نشانه هاست. این افراد نمی توانند تشخیص دهند در مواقع مختلف باید چه کاری را انجام دهند . به طور مثال نمی دانند برای آب و هوای گرم و سرد باید از چه لباس مناسبی استفاده نمایند.
  5. تغییر در شخصیت و خلق و خو در اکثر افراد دیده می شود. شخصیت این افراد تغییر کرده و حالت های غیر طبیعی از خود بروز می دهند.

 

روش های پیشگیری از آلزایمر

راه های تقویت حافظه

با استفاده از روش های ساده می توان به راحتی از ابتلا شدن به آلزایمر پیشگیری نمود. تحقیقات اخیر نشان داده اند که شما می توانید با به کار گرفتن تمرینات ساده از آلزایمر پیشگیری کنید:

تمرینات فکری

اصولا افرادی که اهل مطالعه، بازی های فکری، و یا حل جدول هستند از طریق تقویت هوش و حافظه به کاهش ابتلا به آلزایمر در خود کمک شایانی می کنند.

تمرینات بدنی

ورزش و تمرین کردن برای تقویت حافظه بسیار مناسب است. سعی کنید به طور مرتب ورزش کرده و علاوه بر داشتن  تناسب اندام از ابتلا به آلزایمر جلوگیری نمایید.

نوشیدن مایعات کافی

کم آبی مهم ترین فاکتور در کاهش حافظه است. ترک الکل و مواد مخدر جهت تقویت حافظه نیز تقش به سزایی دارد.

دارو های مصرفی

از مصرف دارو به صورت سرخود جلوگیری نموده و سعی کنید به جز تجویز پزشک دارو مصرف نکنید. چرا که ترکیب برخی از دارو ها موجب گیجی،فراموشی و آسیب به حافظه می شود.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

در مواد غذایی خود حتما از مواد مغذی و مغز ها استفاده نمایید. در کنار وعده های غذایی خود از مکمل های غذایی استفاده کنید. چرا که مکمل های غذایی به ویژه مکمل جینکگو پلاس در بهبود عملکرد حافظه بسیار موثر هستند. سعی کنید دارای یک رژیم غذایی اصولی باشید.

از محصولات فوراور ایران استفاده کنید

محصولات تقویت حافظه ی فوراور

شرکت فوراور ایران در جهت بهبود و تقویت حافظه دارای محصولاتی فوق العاده و عالی است. با استفاده از محصولات گیاهی فوراور به تقویت حافظه ی خود بپردازید و از ابتلا به آلزایمر پیشگیری نمایید. محصولات تقویت حافظه ی فوراور شامل:

مکمل تقویت حافظه ی فوراور: این مکمل حاوی گیاه جینکو بیلوبا و قارچ گانودرما از بکر ترین گیاهان دنیاست. خواص منحصر به فرد و بی شمار این محصول را در هیچ یک از محصولات دیگر نمی توانید ببینید. قرص گیاهی تقویت حافظه ی فوراور یا جینکو پلاس جهت بالا بردن قدرت مغز و افزایش خونرسانی به مغز بوده و علاوه بر این برای بهبود سکته ی مغزی فوق العاده است.

مکمل امگای فوراور: همان طور که می دانید خوردن ماهی به دلیل امگای فراوانی که دارد در تقویت حافظه بسیار مناسب است. با استفاده از کپسول امگای فوراور به میزان کافی امگا دریافت کنید و حافظه ی خود را تقویت بخشید. این مکمل حاوی امگا3،6 و 9 است. که علاوه بر تقویت مغز مانع از رشد تومور های سرطانی می شود.

نوشیدنی خالص ژل آلوئه ورا: این نوشیدنی برای بهبود بیشتر بیماری ها مفید است. چرا که سرشار از خواص فوق العاده بوده و تولید شده از ژل خالص آلوئه ورا است. این نوشیدنی علاوه بر تقویت حافظه در بهبود و کاهش دیابت و قند خون و همچنین در حفظ سلامت پوست و بهبود مشکلات گوارشی یک مسکن و بهبود دهنده ی عالی است.

مکمل رویال ژلی فوراور: ویتامین ها و مواد ترکیبی گیاهی که در این قرص گیاهی استفاده شده است در عملکرد مغز بهبود ایجاد کرده و از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند. علاوه بر این شما می توانید برای بهبود سریع مشکلات و اختلالات پوستی از این مکمل استفاده نمایید. شادابی و جوانی را به پوست خود هدیه داده و با استفاده از آن از یک مکمل عالی جهت تکمیل و رفع نیاز های بدن به ویتامین و مواد معدنی بهره مند شوید.

مکمل ویتامین سی فوراور: استفاده از قرص ویتامین سی فوراور موجب بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن شده و شما را از ابتلا شدن به بیماری های ویروسی ایمن می کند. علاوه بر این به دلیل داشتن ویتامین سی موجب تقویت و بهبود عملکرد مغز شده و دربهبود جذب ویتامین در بدن نیز کمک شایانی خواهد کرد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه