مشاهده کل مجله

خواص آلوئه ورا برای مژه و ابرو

خواص آلوئه ورا برای مژه و ابرو

زیبایی مژه و ابرو تاثیر فوق العاده ای بر دلنشین تر شدن چهره می گذارند اما گاهی آنقدر در میان هجوم تبلیغات لوازم آرایشی از برند های مختلف می مانیم که برای رهایی از این سردرگمی کافیست فقط ذهنمان را به سوی طبیعت هدایت کنیم تا علاوه بر رهایی از این تبلیغات بتوانیم با خیالی آسوده پاسخ مشکلاتمان را در دل طبیعت جستجو کنیم.

در این میان گیاهی هزار ساله به نام آلوئه ورا به کمکمان می آید تا بتوانیم زیبایی خود را در دستان این زمرد سبز رنگ از اعماق طبیعت به دست آوریم. پس برای اینکه با خواص آلوئه ورا برای رشد مژه و ابرو بیشتر آشنا شوید کافیست ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

 


ژل آلوئه ورا برای ابرو

ژل آلوئه ورا برای ابرو

با اینکه بشریت سال های بسیار زیادی را صرف کشف خواص آلوئه ورا کرده است و سالیان سال برای تسکین مشکلاتی نظیر سوختگی و بیماری های پوستی یا حتی بهبود بسیاری از بیماری های داخلی بدن مانند دیابت از آلوئه ورا  بهره می گیرد اما کمتر کسی برای افزایش رشد مژه و ابرو های خود به استفاده از آلوئه ورا فکر می کند.

در واقع می توان گفت افراد کمی هستند که از خواص این ژل برای مژه و ابرو اطلاع دارند، پس برای استفاده صحیح از این ژل برای تسریع رشد ابرو لازم است در مورد خواص آلوئه ورا اطلاعات بیشتری کسب کنیم. ژل آلوئه ورا حاوی مقادیر فراوانی ویتامین و مواد معدنی می باشد، از این رو قادر است بر فولیکول های مو اثر گذارد و رشد ابرو ها را بهبود ببخشد.

همچنین ژل آلوئه ورا به مرور زمان کمک بسزایی به ضخیم تر شدن تار های مژه و ابرو می کند تا بتواند به راحتی جایگزین بسیاری از محصولات آرایشی موجود در بازار بشود.


لیفت ابرو با آلوئه ورا

لیفت ابرو با آلوئه ورا

علاوه بر اینکه می توانید از آلوئه ورا برای تقویت و رشد ابرو های خود استفاده کنید جالب است بدانید، این ژل طبیعی قابلیت آن را دارد تا جایگزین ژل ابروی شما برای حالت دادن و زیبایی ابروها بشود. پس دیگر نیازی به خرید ژل ابروهای گران قیمت ندارید؛ چرا که با در دست داشتن آلوئه ورا می توانید باکیفیت ترین و بهترین ژل ابرو را در منزل خود تهیه کنید. برای تهیه ژل ابرو حاوی آلوئه ورا و لیفت ابرو توسط آن لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا مقداری موم عسل، ژل آلوئه ورا و روغن جوجوبا را تهیه کنید.
  • به روش بن ماری در یک قابلمه کوچک موم عسل و روغن جوجوبا را ذوب کنید.
  • بگذارید ترکیب موم عسل و روغن جوجوبا به خوبی ذوب شود.
  • سپس کمی ژل آلوئه ورا را به ترکیب فوق اضافه کنید.

راه دیگر برای تقویت ابرو توسط ژل آلوئه ورا این است که ژل این گیاه را با روغن هایی همچون روغن زیتون، جوجوبا، کرچک، رزماری و اسطوخودوس ترکیب کنید. به این صورت که ابتدا داخل خانه با شکافتن برگ این گیاه به دو نیم، می توانید ژل آن را توسط یک قاشق کوچک جدا کنید یا این که بهترین مارک ژل آلوئه ورا را از مراکز معتبر یا داروخانه ها تهیه کنید.

نکته ای که در زمان تهیه ژل آلوئه ورا خانگی بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که پس از جدا سازی ژل از برگ گیاه آلوئه ورا حتما باید آن را از صافی رد کنید، به طوری که تکه های بزرگ ژل کاملا جدا شوند. سپس چند قطره روغن را در داخل ژل صاف شده آلوئه ورا بچکانید.

پس از آن محلول را چند بار در روز توسط برس ابرو به ابروهای خود بزنید. فقط توجه داشته باشید که این ژل نسبت به ژل های آرایشی به دلیل چسبندگی کم بر روی ابرو، دوام کمتری دارد اما نه تنها می تواند نقش یک ژل ابرو فوق العاده را داشته باشد بلکه به تقویت ابرو هایتان نیز بسیار کمک می کند.


تقویت مژه با آلوئه ورا

آلوئه ورا برای تقویت مژه

شاید شما هم بخواهید با داشتن مژه هایی بلند و پر پشت تنوع و حسی متفاوت را زمانی که تارهای کوچک مژه هایتان بسیار نازک شده اند، تجربه کنید اما هرگز تصورش را هم نمی کردید که استفاده از ژل طبیعی گیاه آلوئه ورا بتواند گیرایی چشمان شما را دوچندان کند حال که صحبت از آلوئه ورا شد بهتر است ببینیم که چه منطقی پشت تاثیر گذاری آلوئه ورا برای تقویت مژه وجود دارد؟

گیاه گرمسیری آلوئه ورا که همواره با خواص خود مایه شگفتی بوده است این بار با داشتن ترکیباتی مانند گلوکومانان و جیبرلین قصد دارد راهی برای زیباتر کردن موهایمان بیابد از این رو با بررسی تاثیر ژل آلوئه ورا برای مو درمی یابیم که این ژل می تواند بر چرخه رشد مو ها اثر گذارد و با این خاصت موهای پر پشت، مژه های زیبا و ابروهای زخیم را به ما هدیه دهد.

علاوه بر این ژل آلوئه ورا ویتامین هایی نظیر B12، C، E و اسید فولیک را در خود اندوخته است که همه این ویتامین ها برای سلامت و رشد موها سالم و ضروری به حساب می آیند.


روش استفاده از آلوئه ورا برای ابرو و مژه

همانطور که گفته شد ژل آلوئه ورا خواص فوق العاده ای برای تقویت مژه ها دارد اما از چه طریقی می توانیم ژل آلوئه ورا را برای تقویت مژه های خود به کار بگیریم؟ برای استفاده از آلوئه ورا ابتدا لازم است همانند تهیه این ژل برای ابرو برگی را از تنه گیاه آلوئه ورا جدا کنید.

سپس آن را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و با قاشقی کوچک ژل آلوئه ورا را از قسمت داخلی برگ آن جدا کنید اگر مایل بودید می توانید توسط یک صافی آب آلوئه ورا را نیز مجددا جداسازی کنید. پس از آن ژل حاصله را داخل ظرفی کوچک ریخته و روزانه با استفاده از برس ریمل مژه های خود را توسط آلوئه ورا تغذیه کنید.

راه دیگری که برای استفاده از آلوئه ورا برای تقویت مژه و ابرو وجود دارد، این است که می توانید ژل آلوئه ورا را به ریمل روزانه خود اضافه کرده تا پس از گذشت مدتی، داشتن مژه هایی زیبا و خوش حالت را تجربه کنید.


مزایا و معایب استفاده از آلوئه ورا برای رشد مژه

استفاده از آلوئه ورا برای مژه و ابرو

با آنکه آلوئه ورا توسط خواص بی نظیرش برای مژه همه را بهت زده می کند، ممکن است در زمان استفاده موجب بروز عوارض جانبی نیز بشود. از این رو ما در اینجا مزایا و معایب این گیاه را بررسی می کنیم تا شما بتوانید با اطمینان خاطر از گیاه آلوئه ورا برای زیبایی مژه ها و ابرو های خود استفاده کنید.

مزایای آلوئه ورا برای رشد مژه و ابرو

حدود 90 درصد از ژل آلوئه ورا را آب تشکیل می دهد. از این رو آلوئه ورا به عنوان یک آبرسان قوی نه تنها می تواند، بسیاری از مشکلات پوستی از جمله چروک دور چشم و اگزما را بهبود بخشد، بلکه قادر است توسط این خاصیت خود از خشکی موهای نازک مژه و ابرو جلوگیری کند. از این رو آلوئه ورا با رساندن رطوبت کافی به مژه ها آن ها را انعطاف پذیر کرده و موجب جلوگیری از آسیب دیدنشان می شود.

گاها در پوست کف سر و پلک ها نشانه های اتهاب دیده می شود که همین امر می تواند سلامت مو ها و مژه های ما را به خطر بیندازد به همین دلیل زمانی که می خواهیم از خواص آلوئه ورا برای مو و پوست سر بهره بگیریم ابتدا مقداری آلوئه ورا بر روی پوست کف سر یا پشت پلک ها قرار می گیرد با خاصیت ضد التهابی خود دست به کار می شود تا بتواند هر چه سریعتر با از بین بردن التهاب به سلامت فولیکول مژه کمک کند و محیط مناسبی را برای رشد مژه ها به وجود آورد.

اما از مزایای دیگر این گیاه می توان به قیمت بسیار ارزان آلوئه ورا و سهولت در نگهداری آن اشاره کرد.

معایب استفاده از آلوئه ورا برای مژه و ابرو 

  • می توان گفت گیاه آلوئه ورا ممکن است در بسیاری از افراد موجب بروز حساسیت شود و همین امر موجب تحریک پوست اطراف چشمشان می گردد.
  • تحقیقات کمی در مورد اثر بخشی گیاه آلوئه ورا برای مژه و ابرو صورت گرفته است.

ماسک برای تقویت مژه و ابرو با آلوئه ورا

برای استفاده از ژل آلوئه ورا در تقویت مژه و ابرو نه تنها می توانید از ژل خالص آلوئه ورا استفاده کنید. بلکه راه دیگری نیز برای این موضوع وجود دارد و آن هم این است که از ژل آلوئه ورا در ترکیب با ماسک های مختلف به صورت منظم بهره بگیرید که در اینجا طرز تهیه دو ماسک فوق العاده با استفاده از آلوئه ورا را شرح خواهیم دادید.

  • برای داشتن ماسکی فوق العاده از آلوئه ورا می توانید در هر وعده یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را استخراج کنید. ژل را از صافی رد کرده به طوری که هیچ تکه درشتی باقی نماند. سپس به همان اندازه روغن زیتون را با آلوئه ورا مخلوط کنید و ترکیب حاصله را دو بار در روز بار برس مخصوص ریمل بر روی ابرو و مژه های خود بمالید، 15 دقیقه زمان دهید تا به خوبی جذب شود، سپس مژه و ابرو های خود را با آب گرم شستشو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه از خواص این گیاه لازم است به طور منظم از این ترکیب برای رشد مژه و ابرو های خود استفاده کنید.
  • علاوه بر اینکه می توانید ژل آلوئه ورا را همانطور که گفته شده در ترکیب با روغن زیتون برای رشد مژه های خود استفاده کنید، می توانید از خواص روغنی دیگر در ترکب فوق بهره گیرید. روغن کرچک یکی از روغن هایی است که در طب سنتی برای رشد مجدد مو مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو می توانید چند قطره از روغن کرچک را به ترکیب آلوئه ورا و روغن زیتون اضافه کنید و ترکیب فوق را به آرامی بر روی مژه های خود بمالید تا به رشد مژه ها و احیای آن ها کمک کند.

 


در انتها

گیاه آلوئه ورا با داشتن خواصی بی نظیر در ترکیبات خود همواره راهی برای کمک به انسان می یابد و نه تنها قادر است طیف وسیعی از بیماری ها را بهبود بخشد. بلکه همانند تاثیر بر رشد مژه و ابرو می تواند از ریزش موی سر نیز جلوگیری کند و تبدیل به عنصری ضروری برای زیبایی بخشی به انسان بشود.

از این رو خواص ژل آلوئه ورا به بهبود کیفیت زندگی انسان کمک بسزایی می کنند. ما در این مقاله سعی کردیم خواص آلوئه ورا را برای مژه و ابرو از جوانب مختلف بررسی کنیم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی گیاه معجزه آسای آلوئه ورا را جایگزین محصولات آرایشی خود کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه