مشاهده کل مجله

ویروس کرونا (کروناویروس) | علائم و راه های پیشگیری

ویروس کرونا (کروناویروس) | علائم و راه های پیشگیری

 

این روز ها شاهد خبر های بسیاری در مورد شیوع ویروسی خطرناک به نام کورونا ویروس جدید در سطح جهان و به تازگی در چند شهر ایران هستیم. اما این ویروس چیست، چرا انقدر سریع شیوع پیدا میکند و راه های پیشگیری از آن چیست. در این مقاله بصورت جامع به بررسی این ویروس خطرناک که باعث استرس هموطنان عزیزمان شده است میپردازیم. با فوراور ایران همراه باشید.


کورونا ویروس جدید چیست و چه علائمی دارد؟؟

 

کورونا ویروس، علائم و راه پیشگیری از ویروس کرونا

این ویروس، نوع جهش یافته ای از گونه کروناویروس است که به جهت مرکز شیوع این بیماری در چین، کرونای ووهان، نامیده میشود. با اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی، تاکنون شیوع این بیماری میان 27 هزار نفر و مرگ بیش از 2 هزار نفر تایید شده است. از منظر منشا، این ویروس از جهاتی شبیه به کرونا ویروس خفاش و بیماری سارس میباشد. اما آخرین اطلاعاتی که وزارت بهداشت چین منتشر کرده است، منشا این ویروس در شکار نوع بخصوصی از مورچه خوار های سخت پوست شناسایی شده است. اخیرا بیماران مشکوک به این ویروس داخل ایران نیز شناسایی شده اند و متاسفانه ابتلا و فوت برخی هموطنان تایید شده است.


کرونا ویروس چه علائمی در فرد ناقل دارد؟؟

 

چین، منشا ویروس خطرناک کرونا

این ویروس سیستم تنفسی فرد را مورد حمله قرار میدهد و علائمی مانند سرماخوردگی ایجاد میکند. دوران نهفتگی این ویروس داخل بدن بین یک هفته تا 10 روز میباشد و بعد از آن چندی از این عوامل شروع به نمایان شدن میکنند:

  • آبریزش بینی، سرفه و گلو درد
  • احساس خستگی و درد در عضلات بدن
  • سردرد و سرفه های خشک
  • و در نهایت مشکلات حاد ریوی و تنفسی

البته، نکته قابل توجه آن است که کودکان زیر ۵ سال ، سالمندان و زنان باردار ، افراد دارای نقص سیستم ایمنی ، افراد دارای بیماری های زمینه ای (قلبی و عروقی تنفسی)، گروه های پر خطر بیماری کورونا ویروس جدید 2019 هستند و این ویروس با هدف قرار دادن سیستم ایمنی و دستگاه تنفسی میتواند علائم شدیدی مانند ذات الریه و برونشیت ایجاد کند و اغلب مرگ و میر های ناشی از کرونا، در این موارد و محدوده سنی ناشی شده اند.


سوالات متداول در مورد کرونا ویروس | این مطلب آپدیت میشود.

  • مصرف ایبوپروفن باعث بهبود کرونا ویروس میشود؟

خیر، طبق تحقیقات سایت بی بی سی فارسی، پژوهش‌هایی انجام شده که می‌گوید ایپوپروفن با پیچیده‌تر شدن و شدت بیماری مرتبط است.

  • چرا در هنگام شیوع کروناویروس باید در خانه بمانیم و سفر نرویم؟

فرد مبتلا به ویروس کرونا میتواند هنگامیکه هیچ علائمی ندارد، تا 14 روز ناقل این ویروس باشد. به همین دلیل انجام سفر های غیر ضروری در این ایام باعث کمک به همه گیری این ویروس خطرناک میشود.

  • کرونا ویروس بر روی سطوح تا چه میزان فعال است؟

طبق تحقیقات انجام شده این ویروس روی سطوح پارچه ای ماندگاری چندانی ندارد. بر روی چوب و شیشه تا حدود 4 روز. سطوح استیل مانند دستگیره در ها و جاهای پر استفاده تا 28 روز قدرت ماندگاری دارد!!

  • آیا کروناویروس به حیوانات خانگی یا بالعکس امکان انتقال دارد؟

خیر، بر اساس تحقیقات جامعی که شده، این ویروس نه از حیوانات خانگی به انسان قابل انتقال است و نه از انسان به این حیوانات میرسد.

  • اپیدمی کروناویروس چه مدت است؟

این ویروس مانند سارس و ان وان اچ وان، اپیدمی و مدت پایان پیک دارد. انتظار میرود با گرم تر شدن دمای هوا، پیک مبتلایان کاهش پیدا کرده و این شرایط در ایران اواخر اردیبهشت پیش بینی میشود.

  • بعد از اینکه از کرونا درمان شدیم، باز هم امکان ابتلا هست؟

اطلاعات راجع به این ویروس هنوز اندک است ولی تا کنون مواردی از ابتلای مجدد افراد به کرونا ویروس طی هفته های اخیر بودیم.

  • آیا واکسن کروناویروس ساخته شده است؟

خوشبختانه اطلاعات امیدوار کننده ای در رابطه با ساخت واکسن از کشور های آمریکا، چین و اسرائیل به گوش میرسد. ولی انبوه سازی این واکسن حدود 2 تا 3 ماه به طول می انجامد.

بله، جهت پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی بدن میتوانید به صفحه مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن فوراور مراجعه کنید. با تشکر فوراور ایران.


راه های پیشگیری از ویروس جدید چیست؟

 

راه های پیشگیری از کروناویروس

موارد پایین، جهت پیشگیری از بیماری کرونا را حتما جدی بگیرید و این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. این روزها، ویروس کورونا از رگ گردن به ما ایرانی ها نزدیک تر است.

  1. تا حد امکان از تماس دست با چشم، بینی و دهان خود خودداری کنید.
  2. شستن دست ها با آب و صابون، حداقل بمدت 20 ثانیه را جدی بگیرید.
  3. هنگام حضور در اماکن عمومی بخصوص اتوبوس، مترو و انبوه جمعیت، حتما از ماسک استفاده کنید.
  4. توصیه میشود از خوردن غذاهای خیابانی صرف نظر کنید.
  5. استفاده از دخانیات بخصوص قلیان، در سفره خانه ها را محدود کنید.
  6. از ضد عفونی کننده های استاندارد جهت ضدعفونی کردن دست ها استفاده کنید.
  7. مصرف مداوم مکمل ها و مواد مغذی گیاهی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن.

صحبت های یک میکروبیولوژیست در مورد ویروس کورونا

 

  1. ویروس کورونا در سایز نانومتر است و زدن ماسک های معمول (حتی فیلتر دار)، باعث عدم نفوذ آن نمیشود. حتی اگر این ماسک ها بیش از دو ساعت روی صورت شما باشد، به علت شرایط مطلوب برای رشد باکتری ها، خطرناک است.
  2. قرص ها و آنتی بیوتیک های خود را هدر ندهید. کروناویروس، با مصرف آنتی بیوتیک ها از بین نمیرود. ویروس ماده زنده نیست و حیات ندارد، به همین دلیل مصرف آنتی بیوتیک فقط باعث کشتن باکتری ها میشود.
  3. کورونا ویروس، مانند تمامی ویروس ها، از جنس لیپید است و مواد شوینده و ضدعفونی کننده کاملا این ویروس را از بین میبرند. حتما از ضد عفونی کننده های استاندارد استفاده کنید.

پیشنهادات فوراور ایران جهت پیشگیری از کروناویروس و تقویت سیستم ایمنی

 

ضد عفونی کننده دست فوراور، مقابله با کورونا


  1. نوشیدنی خالص آلوئه ورا: این نوشیدنی دارای اولین تاییدیه از شورای بین المللی آلوئه ورا در جهان است. در این نوشیدنی از آلوئه ورای خالص و خواص درمانی آن حداکثر استفاده شده است. یکی از خواص بی نظیر آلوئه ورا در تقویت سیستم ایمنی بدن، سم زدایی و پاکسازی بدن از سموم است.

 

نوشیدنی آلوئه ورا خالص فوراور، سم زدای طبیعی


  1. فوراور ایموبیلند: این محصول یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات فوراور است. این مکمل به نام ارتقا سیستم ایمنی بدن نامگذاری شده است و دلیل آن ترکیبی از چهار گیاه درمانی به همراه ویتامین سی، دی 3، روی و عصاره سویاست. این مکمل، مواد مغذی جهت بهبود فعالیت گلبول های سفید و سیستم عصبی بدن را تامین میکند.

 

فوراور ایموبلند، سد دفاعی در برابر ویروس ها


  1. مکمل غذایی فوراور بی پروپولیس (بره موم عسل): بره موم عسل نوعی صمغ است که توسط زنبور های عسل، برای ضدعفونی شدن کندو در برابر بیماری ها استفاده میشود. از خواص منحصر به فرد این محصول میتوان به خواص آنتی بیوتیکی، ضد قارچی و ضد ویروسی این مکمل اشاره کرد. به همین سبب با مصرف بی پروپولیس، سد محکمی در مقابله با ویروس کورونا خواهید داشت.

 

فوراور بی پروپولیس سدی محکم در برابر ویروس ها


  1. ویتامین سی فوراور به همراه جو دوسر: ویتامین c، آنتی اکسیدانی طبیعی، برای مقابله با ویروس ها و عوامل آنفولانزاست. وجود جو دوسر به جذب ویتامین ث در بدن کمک شایانی میکند. نکته منحصر به فرد این است که در هر قرص این مکمل، 500 میلی گرم سبوس جو و 60 میلی گرم ویتامین ث موجود است که در نوع خود بی نظیر است.

 

فوراور ابسوربنت سی، سرشار از آنتی اکسیدان و جو دوسر


  1. فوراور گارلیک تایم | ماده فعال سیر و آویشن: ترکیب سیر و آویشن برای ارتقای سیستم ایمنی بدن معجزه میکند. در این مکمل مقادیر بالایی سلنیوم، که یک آنتی اکسیدان قوی است، وجود دارد. از لحاظ خواص گارلیک تایم، هر کپسول این مکمل معادل میل کردن 1000 میلی گرم سیر تازه است. ماده موثر و مغذی سیر و آویشن، از بدن در برابر باکتری های مضر، ویروس و قارچ ها مراقبت میکنند.

 

فوراور گارلیک تایم، آویشن و سیر در مقابل کوروناویروس


  1. لیسیوم پلاس (به همراه عصاره شیرین بیان): ترکیب ماده موثر میوه لیسیوم چینی، با عصاره ریشه گیاه شیرین بیان، دفاعی قدرتمند در برابر رادیکالهای آزاد، باکتری ها و ویروس هاست. میوه لیسیوم چینی در طب کهن چین بعنوان منبع نیروبخشی شناخته می شده است. علاوه بر این ترکیب آن با عصاره شیرین بیان، خواص سم زدایی آن را چندین برابر میکند.

 

لیسیوم پلاس فوراور به همراه شیرین بیان، از بین برنده ویروس کورونا


صابون مایع دست آلوئه ورا فوراور ضد عفونی کورونا

نکته قابل تامل این است که هر چقدر هم در برابر ویروس کرونا مراقب باشیم، باز هم هنگام رفتن به محل کار، مدرسه و یا دانشگاه، در محل های عمومی شلوغ، امکان برخورد دست با دستگیره ها و محل های حاوی کروناویروس وجود دارد. یکی از بهترین راه های مقابله با این شرایط، استفاده از ضدعفونی کننده های استاندارد و با کیفیت است. صابون مایع دست فوراور، حاوی ژل خالص آلوئه ورا بوده و علاوه بر ضد عفونی دست، به هیچ عنوان به پوست شما آسیب وارد نمیکند. ترکیبات ضدعفونی کننده این صابون مایع عبارتند از:

  • ژل خالص آلوئه ورا 100 درصد تثبیت شده
  • گلسیرین
  • عصاره خیار و ویتامین A
  • روغن پوست لیمو به جهت هوا رسانی و کشیدگی پوست
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • بابونه

از جمله ویژگی های منحصر به فرد صابون مایع فوراور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی برای کشتن ویروس های روی دست
  • حاوی پاک کننده های طبیعی
  • ضد چین و چروک دست
  • آبرسانی عالی
  • فاقد پارابن و مواد مضر

این روز ها، سعی کنیم حواسمان بیشتر به خودمان باشد و نکات ایمنی را جدی بگیریم. بدلیل اینکه کورونا ویروس، ویروسی جهش یافته است و باید خطر را جدی گرفت. نظرات خود را با ما در میان بگذارید و از طریق تماس با مشاوران ما، راهنمایی های لازم برای پیشگیری از کورونا ویروس و ارتقا سیستم ایمنی بدن را دریافت کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 2

avatar
برای تهیه این محصولات چطور اقدام کنیم؟؟؟و کی بدستمون میرسه؟
۱۳۹۸/۱۲/۵
avatar
سلام
از طریق لینک محصولات داخل مقاله و همچنین از دسته بندی ها یا قسمت جستجوی بالای سایت، محصولات مورد نظرتون رو با نام یا کد محصول (فارسی یا انگلیسی) جستجو و توضیحات کامل، دستور مصرف و قیمت روز اونها رو ملاحظه و خرید بفرمایید.
همچنین میتونید به راهنمای خرید بالای سایت مراجعه بفرمایید.
تهران با پیک معمولا همون روز اداری و شهرستان با پست پیشتاز ۲۴ تا ۴۸ ساعت اداری پس از خرید به دست شما میرسه.
۱۳۹۸/۱۲/۶