درد کمر و ستون فقرات، دیسک کمر و گردن، درد زانو و مفصل

درد کمر و ستون فقرات، دیسک کمر و گردن، درد شانه و زانو و مفاصل

اگر در پیاده روی، بازی تنیس یا تایپ کردن زیاده روی کرده اید، ممکن است مفاصل شما دچار درد مقطعی شود. البته درد مفاصل علل متعددی دارد که در این مقاله کمی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

کد کالا: 1113
5.0 / 1

کد محصول = ۱۱۱۳


مهم ترین علل درد مفاصل چیست؟

علت درد مفاصل

اگر در پیاده روی، بازی تنیس یا تایپ کردن زیاده روی کرده اید، ممکن است مفاصل شما دچار درد مقطعی شود. البته درد مفاصل علل متعددی دارد که در این مقاله کمی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

برخی از دلایل درد مفاصل عبارتند از:

  • بالا رفتن سن

مفاصل شما در تمام زندگی شما فعالیت می کنند و به مرور زمان مانند قطعات یک خودرو رو به تحلیل می روند. این تحلیل اکثرا و بخصوص برای مفاصل اصلی تحمل کننده وزن مانند زانو و کمر اتفاق می افتد.

  • آسیب دیدگی قدیمی

پزشکان معتقدند داشتن جراحت و آسیب در طول دوره زندگی (حتی درمان شده) میتواند خطر ابتلا به درد مفاصل را در آینده افزایش دهد. مشکلاتی مانند پارگی رباط، کشیدگی تاندون و یا شکستگی استخوان ها مواردی است که حتی اگر درمان هم شوید باید برای 20-30 سال آینده خود را برای آرتروز و درد مفاصل آماده کنید.

  • بورسیت (اماس کیسه های مفصلی)

بورسیت عبارتست از تورم کیسه های بالشت مانند در تقاطع مفاصل بین استخوان ها و اعضای متحرک بدن مانند تاندون، ماهیچه و پوست. بورسیت میتواند در هر جایی رخ دهد اما اکثرا در شانه ها، آرنج، لگن، زانو و مچ پا اتفاق می افتد.

  • مشکلات غده تیروئید

تیروئید، غده ای کوچک و پروانه ای شکل است که روی گلو جا خوش کرده است. این غده هورمون هایی ترشح میکند که وظیفه تنظیم متابولیسم و فعالیت بدن را بر عهده دارد. اگر کم کاری تیروئید داشته باشید، این غده به اندازه کافی هورمون برای رفع نیاز های بدن تولید نمی کند و این میتواند آسیب های مفصلی را به دنبال داشته باشد.

  • آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی، بیماری است که بیش از 1 میلیون نفر در جهان که اکثرا بانوان هستند را با خود درگیر کرده است. تورم مفاصل، خستگی بیش از حد، کاهش وزن بدون دلیل و احساس سفتی جزئی از اصلی ترین علائم این بیماری است.

  • نقرس

پروتئین یک ماده غذایی فوق العاده مهم است که به شما کمک می کند تا عضله بسازید و احساس انرژی زیاد کنید. اما دریافت بیش از حد پروتئین آن هم از منبع حیوانی باعث تجمع اسید اوریک و التهابی به نام نقرس میشود. نقرس یکی از دردناک ترین درد های مفاصل است که میتوانید داشته باشید و علائم آن گرما و قرمزی در اطراف انگشت های پاست.


درد کمر و ستون فقرات

علت درد کمر

ستون فقرات و کمر، ساختاری کاملاً مهندسی شده و پیچیده دارند که ترکیبی از استخوان ها، مفاصل، اعصاب، رباط ها و عضلات به هم پیوسته است. این ساختار پیچیده، علاوه بر محاسن فراوانی که دارد، کمر را مستعد آسیب و درد می کند. برخی دلایل آسیب کمر و ایجاد درد کمر شامل موارد زیر است:

  • فتق دیسک کمر

مرکز ژله مانند دیسک کمر میتواند پاره شود و ریشه اعصاب مجاور خود را تحریک کند. دیواره دیسک کمر نیز به میزان زیادی توسط رشته های عصبی محاصره شده و پارگی این دیواره می تواند باعث درد شدید کمر شود.

  • دژنراتیو دیسک کمر

هنگام تولد، دیسک های بین مهره ای پر از آب میان بافتی هستند و در سالم ترین حالت خود قرار دارند. با افزایش سن، دیسک ها هیدراتاسیون خود را از دست می دهند و به مرور فرسوده می شوند. اینجاست که این دیسک ها دیگر نمی تواند در برابر نیرو مقاومت کند و نیرویی را به دیواره دیسک منتقل می کند که باعث ایجاد درد و تورم میشود.

سایر علائم را میتوانید در این مقاله مطالعه نمایید.


بهبود درد های مفصلی و استخوانی با محصولات فوراور


شما عزیزان میتوانید برای تهیه هر محصول این پکیج روی اسم هر محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول آن شوید. علاوه بر این، نحوه مصرف هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

درد کمر و ستون فقرات، دیسک کمر و گردن

آذین طاهری

با سلام ببخشید محصولات گرونن من اگه بخوام برای دیسک کمرم بخرم کدوم به تنهایی برام نتیجه میده؟

0
0
پاسخ مدیر :

جهت بهبود مشکلات مفاصل و دیسک کمر به ترتیب اولویت: مکمل موو (یا اچ آ)، نوشیدنی فریدام، مکمل امگا و مکمل کلسیم دی پیشنهاد میشوند و هر چه پکیج کاملتر باشه نتیجه بیشتر و سریعتر خواهد بود