محصولات فوراور برای یائسگی

یائسگی (بند آمدن قاعدگی) | Forever menopause

یائسگی پایان دوره های قاعدگی بانوان است و این به معنای اتمام دوره ایست که امکان بارداری و آزاد شدن تخمک بارور وجود دارد.

کد کالا: 1082

کد محصول = ۱۰۸۲


یائسگی چیست؟

یائسگی چیست

یائسگی پایان دوره های قاعدگی بانوان است و این به معنای اتمام دوره ایست که امکان بارداری و آزاد شدن تخمک بارور وجود دارد. تخمدان زنان همچنین باعث تولید هورمون های استروژن و پروژسترون می شود که دوره های قاعدگی و آزاد شدن تخمک ها را کنترل می کند. یائسگی زمانی اتفاق می افتد که تخمدان ها دیگر هر ماه تخمک آزاد نکنند و قاعدگی متوقف شود.

یائسگی معمولا بعد از سن 40 سالگی اتفاق میفتد ولی این دوره میتواند به علل مختلف مانند جراحی یا شیمی درمانی زودتر اتفاق بیفتد.


علائم و نشانه های یائسگی بانوان

علائم یائسگی

اولین علائم یائسگی

در بیشتر بانوان نزدیک به یائسگی، گرگرفتگی و احساس گرمای ناگهانی در قسمت بالاتنه مشاهده می شود. این علامت اولیه میتواند خفیف یا شدید باشد و همچنین علائمی مانند زیر هم میتواند داشته باشد:

  • پریود شدن نامنظم
  • خشکی واژن
  • درد در ناحیه سینه
  • نیاز مکرر به دفع ادرار
  • مشکل در خواب
  • امکان بروز احساسات کنترل نشده
  • خشکی پوست و دهان

علائم ثانویه هم میتواند شامل موارد زیر باشد:


در طول دوران یائسگی چه اتفاقاتی می افتد؟

یائسگی دورانی طبیعی در زندگی تمامی بانوان است و معمولا دارای سه مرحله است:

  1. پیش یائسگی (Perimenopause)

این مرحله معمولاً چندین سال قبل از یائسگی شروع می شود و زمانی است که تخمدان شما به آرامی استروژن کمتری تولید می کند. پیش یائسگی تا زمان یائسگی ادامه دارد و نقطه ای می رسد که تخمدان شما ترشح تخمک را متوقف می کند. در 1 تا 2 سال آخر این مرحله، سطح استروژن سریع تر کاهش می یابد.

  1. یائسگی (Menopause)

یائسگی زمانی است که یک سال از پریود شدن شما گذشته است و دوره قاعدگی اتفاق نیفتاده است. در این دوران تخمدان شما ترشح تخمک ها و تولید استروژن آنها را متوقف کرده است.

  1. پسا یائسگی (Postmenopause)

این دوره مربوط به سال ها بعد از یائسگی است. علائم یائسگی مانند گرگرفتگی به مرور کاهش می یابد، اما خطرات سلامتی مربوط به از دست دادن استروژن با بالا رفتن سن، افزایش می یابد.


بهبود علائم یائسگی با محصولات فوراور


شما عزیزان میتوانید برای تهیه و مشاهده قیمت هر محصول این پکیج روی اسم هر محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول آن شوید. علاوه بر این، نحوه مصرف هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

یائسگی (بند آمدن قاعدگی)