کرم و انگل های داخلی

کرم ها و انگل های داخلی | Parasitic Worms

انگل ها موجوداتی هستند که در یک میزبان زنده زندگی و از آن تغذیه می کنند. انواع مختلفی از کرم های انگلی وجود دارد که می توانند در بدن انسان گذران زندگی کنند.

کد کالا: 1077

کد محصول = ۱۰۷۷


کرم انگلی چیست؟

کرم انگلی چیست

انگل ها موجوداتی هستند که در یک میزبان زنده زندگی و از آن تغذیه می کنند. انواع مختلفی از کرم های انگلی وجود دارد که می توانند در بدن انسان گذران زندگی کنند. در این میان کرم های پهن (Flatworms)، کرم های خارسر (thorny-headed) و کرم های لوله ای (roundworms) وجود دارد.

اکثر انگل ها وکرم های داخلی از طریق آب آلوده در مناطق روستایی و جاهایی که سرویس بهداشتی ضعیف است، وارد بدن انسان ها میشوند.


چه کرم هایی معمولا سبب ایجاد عفونت میشوند؟

  • کرم های نواری (Tapeworm)

انگل و کرم های نواری

نوشیدن آب آلوده به تخم یا لارو کرم نواری بدن شما را به مکانی ایمن برای آنها تبدیل میکند. همچنین خوردن گوشت خام یا نیم پز (Rare) میتواند ریسک ورود این کرم انگلی به بدن شما را افزایش دهد. کرم های نواری سر خود را به دیواره روده فرو می برند و در آنجا می مانند. از آنجا نیز شروع به تخم ریزی کرده و لارو هایی تولید میکنند که در قسمت های مختلف بدن شما تکثیر میشوند. این کرم انگلی تا 30 سال در بدن انسان میتواند زندگی کند.

  • کپلک (Flukes)

کپلک

این موجود، نوعی کرم پهن است که بطور معمول جزو بیماری های انگلی گوسفندان (بخصوص جگر گوسفند) است. اما با نوشیدن آب آلوده و گیاهان آب شیرین بصورت خام میتواند انسان را آلوده کند.

  • کرم قلابدار (Hookworms)

کرم قلابدار

کرم های قلاب از طریق مدفوع و خاک آلوده منتقل می شوند. رایج ترین راه برای ورود این کرم به بدن، راه رفتن با پای برهنه بر روی خاک آلوده به لارو کرم قلاب است. آنها می توانند از طریق پوست وارد بدن شوند. این کرم انگلی معمولا در دیواره روده زندگی میکند.

  • کرمک (Pinworms)

کرمک

کرمک ها بسیار ریز و تقریبا بی ضرر هستند. آنها معمولا در کودکان بسیار دیده میشوند و تخم ریزی کنار مقعدی این کرم، سبب میشود که تخم های ریز و سبک آنها روی تخت، لباس یا حتی هوا پخش باشند و از طرق مختلف وارد بدن شوند. اگر چه کرمک در اغلب موارد بی ضرر است اما طبق تحقیقات انجام شده، گاهی اوقات سبب آپاندیسیت حاد میشوند.

  • کرم تریشین (Trichinosis worms)

کرم نریشین در گوشت خوک

این کرم انگلی نیز عمدتا در بدن حیوانات اهلی دیده میشود و رایج ترین راه انتقال آن به انسان، خوردن گوشت نپخته حاوی لارو است. لارو ها در بدن رشد کرده، تولید مثل میکنند و به سایر بافت ها میروند.


علائم عفونت انگلی چیست؟

شاید باورش کمی سخت باشد اما شاید همین الان که دارید این مقاله را میخوانید، تعدادی انگل در بدن شما باشد و بدون هیچ علائمی در حال زندگی باشید. اما رایج ترین علائم عفونت انگلی عبارتند از:


محصولات فوراور مناسب برای بهبود کرم و انگل های داخلی


شما عزیزان میتوانید برای تهیه و مشاهده قیمت هر محصول این پکیج روی اسم هر محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول آن شوید. علاوه بر این، نحوه مصرف هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

کرم ها و انگل های داخلی