باد سرخ (حمره)

باد سرخ (حمره) | Forever Erysipeloid

باد سرخ یا حمره (به انگلیسی اریزیپلوئید) عفونت ناشی از باکتری تقریبا به همین نام است که تقریباً در همه گونه های جانوری از جمله پرندگان، ماهی ها، خزندگان، سخت پوستان و صدف ها مشاهده می شود. انسان نیز می تواند از طریق تماس با حیوانات آلوده، به بیماری حمره مبتلا شود، به خصوص اگر بریدگی یا خراشی روی پوست وجود داشته باشد.

کد کالا: 1049

کد محصول = ۱۰۴۹


باد سرخ (حمره)

بیماری حمره (باد سرخ)

باد سرخ یا حمره (به انگلیسی اریزیپلوئید) عفونت ناشی از باکتری تقریبا به همین نام است که تقریباً در همه گونه های جانوری از جمله پرندگان، ماهی ها، خزندگان، سخت پوستان و صدف ها مشاهده می شود. این بیماری عمدتا در خوک ها، گوسفندان و بوقلمون ها شناخته شده است. در دام ها، این باکتری باعث ایجاد نوعی لکه سرخ رنگ روی پوست می شود که می تواند مهلک باشد.

همچنین انسان نیز می تواند از طریق تماس با حیوانات آلوده، به بیماری حمره مبتلا شود، به خصوص اگر بریدگی یا خراشی روی پوست وجود داشته باشد. این بیماری معمولا در دامداران، دامپزشکان، آشپزها، ماهیگیران، قصابی ها و پرورش دهندگان ماهی و سایر افراد در صنعت فرآوری گوشت یا ماهی دیده میشود.


راه های انتقال عفونت بیماری باد سرخ

راه های انتقال بیماری حمره (باد سرخ)

Erysipelothrix، باکتری است که در همه جای محیط زیست یافت می شود. بنابراین حیوانات سالم هم می توانند باکتری را حمل کرده و یا اریسیپلوتریکس را از طریق کود دفع کنند. این عفونت می تواند در انسان و حیوان از طریق آسیب پوستی یا از طریق بلع باکتری از طریق دهان ایجاد شود. در انسان، مهمترین علامت عفونت از طریق پوست است.

علائم بیماری باد سرخ در انسان

هنگامی که عفونت از طریق پوست ایجاد میشود، زخم شروع به خارش می کند یا احساس سوزش در اطراف زخم زیاد می شود. پوست اطراف زخم متورم شده و به رنگ قرمز سرخ در می آید و هنگام فشار به زخم دردناک است. عفونت می تواند به گره های لنفاوی، به ویژه زیر بغل گسترش یابد.

این بیماری میتواند تب و لرز ایجاد کند، اما به طور کلی، عفونت حمره جدی نیست و اگر با آنتی بیوتیک درمان نشود، در نهایت پس از چند هفته تا چند ماه به خودی خود برطرف می شود. در موارد بسیار نادر، عوارضی مانند آرتروز می تواند برای فرد رخ دهد. اما در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید آنتی بیوتیک ها به موقع زده شده و عفونت درمان شود؛ چرا که این بیماری برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف ممکن است مهلک باشد.


بهبود بیماری باد سرخ (حمره) با محصولات فوراور

استفاده از محصولات زیر توسط کمپانی فوراور برای بهبود بیماری حمره پیشنهاد میشود:


شما عزیزان میتوانید برای تهیه و مشاهده قیمت هر محصول این پکیج روی اسم هر محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول آن شوید. علاوه بر این، نحوه مصرف هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

باد سرخ (حمره)