مشاهده کل مجله

مکمل های مخصوص سلامت مفاصل

مکمل های مخصوص سلامت مفاصل

در کنار تمام مزیت‌هایی که زندگی مدرن برای ما دارد، نمی‌توان به سادگی از مضرات آن غافل شد. ما مجبوریم روزانه ساعت‌ها روی صندلی بشینیم و به کار روزمره خود بپردازیم. این عدم تحرک منجر به آسیب دیدن مفاصل و استخوان‌ها شده است که طبیعتاً زندگی عادی ما را مختل می‌سازد.

اگر سری به بازار مکمل‌های تقویتی بزنید، حتما می‌بینید که بخش ویژه‌ای به مکمل‌های مخصوص سلامت مفاصل اختصاص پیدا کرده است؛ چرا که به دلیل سبک زندگی مدرن بشر، مفاصل و استخوان‌ها در معرض آسیب‌های بیشتری قرار می‌گیرند. در این مقاله از وبسایت فوراور ایران، می‌خواهیم در مورد مکمل‌های مخصوص سلامت مفاصل و استخوان‌ها صحبت کنیم و بهترین محصولات مرتبط را به شما معرفی کنیم.


بهترین مکمل ها برای سلامت مفاصل و استخوان ها

مکمل برای سلامت مفاصل

در حال حاضر، مکمل‌های زیادی در بازار موجود است که برای سلامت استخوان و مفاصل به کار می‌روند. مصرف این مکمل‌ها صرفاً به درد ورزشکاران و بدنسازان نمی‌خورد، بلکه افراد عادی و کودکان نیز باید مصرف این مکمل‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند. بخشی از مهمترین مکمل‌های لازم برای سلامت مفاصل شامل موارد زیر است:

کلسیم

کلسیم برای سلامت مفاصل

هیچ چیز به اندازه کلسیم برای سلامت استخوان و مفصل مفید نیست، کلسیم همان ماده‌ای است که به استحکام و قدرت استخوان و مفاصل کمک می‌کند و از شکنندگی آن جلوگیری به عمل می‌آورد. برای یافتن منابع غنی کلسیم، کافیست مصرف شیر را در سبد غذایی خود بگنجانید.

در کنار لبنیات و علی‌الخصوص شیر، مواد دیگری مانند دانه چیا و کنجد نیز سرشار از کلسیم هستند. اگر اهل خوردن سالاد هستید و می‌خواهید کلسیم هم به بدن خود برسانید، حتما به سالاد خود کلم بروکلی اضافه کنید.

حبوبات نیز منبع خوب دیگری برای یافتن کلسیم هستند که در این میان، عدس و لوبیا می‌توانند بخش زیادی از کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کنند حال که با منابع طبیعی کلسیم اشنا شدید ما به شما پیشنهادی را ارائه می دهیم که با یک تیر دو نشان بزنیم و آن هم محصولی به نام کلسیم دی  از کمپانی فوراور است این محصول ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی می‌باشد و برای بهبود دردهای عضلانی و استخوانی حرف اول را می‌زند.

ویتامین دی

ویتامین دی مناسب برای سلامت مفاصل

بدن خود را از دسترسی به نور آفتاب محروم نکنید؛ چرا که ویتامین دی موجود در نور خورشید باعث بهبود عملکرد استخوان‌ها و مفاصل می‌شود. علاوه بر این، خلق و خوی فرد را بهتر کرده و از ابتلاء به افسردگی جلوگیری می‌کند. ویتامین‌ دی به شکل مکمل هایی همانند ابسوربنت دی نیز پیدا می‌شود که قادر است ویتامین D لازم را به بدن برساند هر چند که مکمل به خوبی ویتامینD     بدن را تامین می کند اما توصیه می‌کنیم روزانه بخشی از وقت خود را به قرارگیری در معرض نور آفتاب اختصاص بدهید.

کندرویتین

تمام ورزشکاران نام ماده‌ای به نام کندرویتین را شنیده‌اند، شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این ماده که به شدت در ساخت و تقویت غضروف کمک کننده است، بیشتر در پای مرغ یافت می‌شود. حتما شما هم اصرار قدیمی‌ترها به خوردن سوپ پای مرغ را دیده‌اید اما واقعیت اینجاست که حق با آن‌ها بوده است.

کندرویتین موجود در پای مرغ می‌تواند غضروف‌های از دست رفته بدن را جبران کرده و مشکل نرمی غضروف را از بین ببرد. علاوه بر این، اگر درد عضلانی و مفصلی دارید، این ماده می‌تواند بهترین مکمل سلامت مفاصل شما باشد.

امگا 3

امگا 3 برای تقویت مفاصل

امگا 3 یکی از همان چیزهایی است که هر ورزشکاری برای سلامت مفاصل و استخوان‌های خود به آن نیاز دارد. به همین دلیل است که در رژیم غذایی هر ورزشکاری، ماهی‌های مختلف گنجانده شده است. ماهی یکی از غنی‌ترین منابع امگا 3 است، البته نباید تصور کنیم که هر نوع ماهی حاوی این ماده می‌باشد.

در میان انواع ماهی، ماهی‌های خال‌خالی،ماهی کولی، خاویار، سالومون و ساردین حاوی مقادیر زیادی از امگا 3 هستند که با مصرف مداوم آن‌ها، می‌توان بسیاری از مشکلات استخوان و مفصل را حل کرد. حال اگر خواهان مکملی هستید که امگا 3 و امگا 6 و امگا 9 را در خود داشته باشد ما به شما فوراور آرکتیک سى را معرفی می کنیم.

چای سبز

هیچ چیز به اندازه نوشیدن یک لیوان چای سبز بعد از غذا لذتبخش نیست. گرچه بسیاری از ما تصور می‌کنیم که تنها خاصیت چای سبز برای لاغری و تناسب اندام است اما واقعیت اینجاست که این برگ عجیب و غریب، در درمان مشکلات مفاصل و استخوان نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

چای سبز را به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضدالتهاب می‌شناسند. به همین دلیل است که در رفع درد مفصلی بسیار راهگشاست. بنابراین اگر به بیماری‌هایی مانند نرمی مفاصل یا روماتیسم مبتلا هستید، مصرف روزانه چای سبز را فراموش نکنید. این چای شبیه به آبی روی آتش عمل می‌کند و می‌تواند تا حد زیادی درد عضلانی را کم کند.

ویتامین E

علاوه بر خواص رایج ویتامین E برای سلامت چشم‌ها و تقویت بینایی، به دلیل خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهابی خود، در کاهش درد مفاصل نیز به کار می‌رود. بنابراین مصرف میوه‌هایی مانند هویج را فراموش نکنید. یک مکمل ساده ویتامین E نیز همواره در سبد داروهای خود داشته باشید.

کلاژن

کلاژن برای سلامت مفاصل

اشتباه نکنید! کلاژن را صرفاً برای جوانسازی و تقویت پوست استفاده نمی‌کنند. این ماده جادویی در تقویت غضروف‌ها و نرمی حرکات مفاصل نیز کاربردهای زیادی دارد. از آن‌جایی که تولید کلاژن در سنین بالا کاهش پیدا می‌کند، بهتر است برای پیشگیری از دردهای مفصلی، مکمل و قرص کلاژن را مصرف کنید.


معرفی مکمل های آمریکایی برای سلامت مفاصل

با توجه به تمام نکاتی که در بخش بالایی این مقاله گفتیم، به نظر می‌آید که برای سلامت مفاصل، باید به سراغ مکمل‌هایی برویم که حاوی مواد بالا باشند. مثلا کلسیم، ویتامین دی، مواد ضدالتهاب و...در کاهش درد مفاصل بسیار موثر هستند.

فروشگاه فوراور ایران، برخی از بهترین مکمل‌های آمریکایی برای سلامت مفاصل را به مشتریان خود عرضه می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید فکری به حال تقویت استخوان‌ها و مفاصل خود بکنید، حتما مکمل‌های اصلی و باکیفیت زیر را در نظر داشته باشید:

  • فوراور کلسیم دی

فوراور کلسیم دی مناسب برای سلامت مفاصل

فوراور کلسیم دی، محصولی است که به شکل قرص عرضه می‌شود و اثر خیلی خوبی روی سلامت استخوان‌ها خواهد داشت. اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده فوراور کلسیم دی، نیترات کلسیم است که ریسک ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

 

  • فوراور اکتیو اچ آ

فوراور اکتیو اچ آ مناسب برای سلامت مفاصل

هیالورونیک اسید یکی از پرکننده‌های طبیعی بدن ماست که بعد از سنین خاصی، تولید آن در بدن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل باید مکمل‌های آن را مصرف کرد. هیالورونیک اسید همچنین در پرکردن فضای خالی میان دو استخوان و تقویت غضروف نیز، کارکرد بسیار خوبی دارد. محصول فوراور اکتیو HA از ترکیبات زردچوبه، روغن ریشه زنجبیل و هیالورونیک اسید  برای بهبود مفاصل و قدرت استخوان‌ها بهره می‌برد.

  • فوراور آرکتیک سی

مکمل فوراور آرکتیک سی مناسب برای مفاصل

اگر به دنبال مکملی قوی و غنی از امگا 3 هستید که به تقویت استخوان‌ها و مفاصل نیز کمک کند، حتما محصول فوراور آرکتیک سی را خریداری کنید. امگا 3 موجود در این محصول کاملا خالص است و می‌تواند احساس گر گرفتگی را نیز کاهش دهد.

این محصول بی‌نظیر در درمان بیماری‌های زیادی مانند پوکی استخوان، آرتروز، روماتیسم، گرفتگی‌های مفصلی و... نیز کاربرد دارد.

  • فوراور موو

مکمل فوراور موو مناسب برای سلامت مفاصل

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که محدوده حرکتی خوبی ندارید و نمی‌توانید اعضای بدن خود را به نرمی حرکت دهید، محصول فوراور موو برای شما ساخته شده است. این محصول می‌تواند نرمی حرکات بدن را افزایش داده و درد عضلانی را کاهش دهد.

یک مفصل انعطاف پذیر به شما کمک می‌کند که ورزش موردعلاقه خود را راحت‌تر انجام دهید. به همین منظور است که محصول فوراور موو را پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر تمام مزیت‌های ذکر شده، برای بازسازی و سلامت غضروف‌ها نیز مفید است.


معجون تقویت مفاصل

در این بخش از مقاله می‌خواهیم طرز تهیه یک معجون سالم را به شما یاد بدهیم که برای تقویت مفاصل معجزه می‌کند. قبل از هرچیزی مواد زیر را تهیه کنید:

  • 5 قاشق عسل
  • 5 قاشق غذاخوری تخم کتان
  • 5 عدد فندق خام
  • 5 عدد بادام خام
  • 4 مغز گردو
  • 1 مشت کشمش
  • 2 قاشق کنجد
  • 2 قاشق ژلاتین بدون طعم

تمام این مواد به جز عسل را داخل دستگاه خردکن قرار داده و یک پودر به دست آورید. سپس عسل را به آن اضافه کرده و هم بزنید. قبل از هر وعده غذایی، یک قاشق از این معجون را داخل آب ولرم حل کرده و میل کنید.


و در نهایت...

بشر فکر می‌کند که همیشه در سنین جوانی و سلامت باقی می‌ماند. به همین دلیل اهمیت زیادی به نکات پیشگیرانه نمی‌دهد اما برای افزایش کیفیت زندگی در سنین بالا، باید مصرف مکمل های مخصوص سلامت مفاصل را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

یک استخوان یا مفصل نرم شده، توان زندگی عادی را از شما خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهد که به فعالیت‌های روتین خود برسید. فروشگاه فوراور ایران، بهترین مکمل‌های آمریکایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در آینده، هیچ مشکلی برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل شما پیش نیاید.

 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه