RSS پست‎های وبلاگ "1402" "مرداد"

طرز استفاده از آلوئه ورا برای چاقی صورت

با توجه به خواص بی نظیری که آلوئه ورا در درمان بسیاری از بیماری ها و حتی مشکلات پوستی دارد، می توان از ژل آلوئه ورا در ترکیب با ماسک های مختلف استفاده کرد اما در این مقاله می خواهیم به خاصیت آلوئه ورا برای چاقی و پر شدن صورت بپردازیم و طرز استفاده از آلوئه ورا برای چاقی صورت را بررسی کنیم.

طرز استفاده از آلوئه ورا برای چروک دور چشم

خط های نازک و درهم کنار چشم، هر روزه در میان خنده هایمان به آرامی شکل می گیرند و خبر از گذر عمر می دهند. شاید در وهله اول این خطوط چندان مهم نباشند اما کافیست کمی به آن ها بی توجهی کنید تا اجازه دهید، بی پروا دور تا دور چشم ها را بپیمایند و چروک هایی بسازند که فقط با درمان های پر هزینه از بین بروند، اما نگران نباشید؛ چرا که تنها با استفاده از گیاهی درمانی به نام آلوئه ورا می توانیم جلوی پیش روی این خطوط را بگیریم. حال کدام خاصیت آلوئه ورا چروک دور چشم را از بین می برد؟ آلوئه ورا چگونه خاصیت ترمیم کنندگی خود را در اینجا نمایان می کند؟ چطور از آلوئه ورا به عنوان درمانی موثر برای چروک دور چشم استفاده کنیم؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با خواص آلوئه ورا، این گیاه اسرار آمیز برای نابودی چروک دور چشم آشنا شویم.

رفع چروک دور چشم تنها در دو دقیقه

آلوئه ورا برای چروک دور چشم

آلوئه ورا که به عنوان گیاهی معجزه آسا، در بسیاری از محصولات مراقبتی، برای کمک به درمان بیماری ها مانند بواسیر و مشکلات پوستی از قبیل لک صورت و سوختگی استفاده می شود، برای بار دیگر قصد دارد یکی از بزرگترین مشکلات اکثر افراد، یعنی چروک دور چشم را حل کند که در بعضی افراد زودتر و در برخی دیرتر این خطوط ظاهر می شوند.

 این خطوط نازک نشانه هایی هستند که خبر از ورود خطوطی عمیق تر می دهند. پس قبل از شکل گیری خطوط عمیق بهتر است دست به کار شویم و چروک های نازک را محو کنیم. برای شروع، روش های متفاوتی وجود دارند که آلوئه ورا به عنوان بهترین روش از بین بردن خطوط اطراف چشم شناخته می شود. برای استفاده از آلوئه ورا می توانید ژل این گیاه را به صورت یک ماسک خانگی، با موادی دیگر ترکیب کنید. برای این کار ابتدا باید برگ آلوئه ورا را جدا کنید و آن را به صورت عمودی در یک پارچ قرار داده تا شیره اولیه آن خارج شود. سپس آلوئه ورا را شستشو داده و با یک چاقوی تیز قسمت های سفت برگ را جدا کنید و پس از آن به صورت افقی برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل آن را خارج کنید.

عملکرد آلوئه ورا برای دور چشم

خاصیت آنتی اکسیدان آلوئه ورا تولید کلاژن را در پوست افزایش می دهد تا رطوبت بیشتری را به پوست جذب کند و با تنظیم رطوبت، خشکی پوست را که عامل به وجود آورنده چروک است، از بین ببرد. همچنین ژل آلوئه ورا با افزایش جریان خون در ناحیه زیر چشم چین و چروک اطراف چشم را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

می توان گفت به طور کلی دو راه موثر برای از بین بردن چروک اطراف چشم با استفاده از آلوئه ورا وجود دارد که به عنوان اولین راه درمان، استفاده از کرم دور چشم حاوی آلوئه ورا پیشنهاد می شود که به راحتی می توان آن را از داروخانه تهیه کرد. همچنین راه دوم استفاده از ماسک های آلوئه ورا در ترکیب با خیار، لیمو، عسل، گلاب، روغن زیتون و موز می باشد که می تواند در بهبود خطوط اطراف چشم بسیار موثر واقع شود.

نکات قبل از استفاده آلوئه ورا

 استفاده از آلوئه ورا

با وجود این که گیاه آلوئه ورا خواص بینظیری دارد اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید نکاتی را قبل از استفاده از آلوئه ورا رعایت کنید.

  • حتما پیش از استفاده از ژل آلوئه ورا آن را به ناحیه ای از پوست دست یا بدن بمالید تا مطمئن شوید نسبت به این ژل حساسیت ندارید.
  • بهتر است ژل آلوئه ورا پیش از استفاده در یخچال نگهداری شود.
  • استفاده مکرر از آلوئه ورا می تواند پوست را چرب کند. پس بهتر است در طول روز یک بار از آلوئه ورا استفاده کنید.
  • بسته به نوع پوست شما، مصرف زیاد آلوئه ورا می تواند بر چربی و خشکی پوست تاثیر بگذارد؛ پس بهتر است به اندازه از آن برای دور چشم استفاده کنید.

طرز استفاده از آلوورا برای دور چشم

 استفاده از آلوئه ورا خالص، به این صورت است که ژل را از برگ آلوئه ورا جدا نموده، سپس آن را به آرامی روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید 10 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد از آن به راحتی ژل را با آب سرد شستشو دهید اما استفاده از ترکیب آلوئه ورا در ماسک های مختلف شرایطی دارد که در ادامه به بررسی برخی از این ماسک ها می پردازیم.

ماسک آلوئه ورا خیار

 ماسک آلوئه ورا و خیار

قطعا شما هم بارها از خیار برای از بین بردن تیرگی زیر چشم استفاده کردید. حال با ترکیب آلوئه ورا و خیار می توانید ماسکی جدید برای رفع تیرگی و چین و چروک دور چشم تهیه کنید و در مدتی کوتاه تاثیر آن را در از بین بردن خطوط دور چشم ببینید. برای تهیه این ماسک ابتدا تعدادی خیار را پوست کنده و آن ها را رنده یا داخل مخلوط کن بریزید و پس از آن مقداری آلوئه ورا به آن اضافه کنید و ترکیب حاصله را داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. حال این ماسک بینظیر را به آرامی اطراف چشم بمالید و با استفاده منظم از آن تاثیر این ماسک را بر چروک های اطراف چشم خود ببینید.

ماسک آلوئه ورا عسل

 ماسک آلوئه ورا و عسل برای چروک دور چشم

آلوئه ورا علاوه بر این که می تواند چروک های اطراف چشم را از بین ببرد، با خاصیت آنتی باکتریال خود به کاهش جوش و آکنه صورت کمک می کند. برای تهیه یک ماسک عالی برای چروک دور چشم و جوش و آکنه ماسک آلوئه ورا و عسل را پیشنهاد می کنیم. برای تهیه این ماسک کافیست دو قاشق عسل را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید، سپس ماسک را روی پوست خود بمالید و ده دقیقه صبر کنید. بعد از این زمان به راحتی با آب ولرم ماسک را بشویید و از لطافت پوست خود لذت ببرید.

عوارض گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا خواص بینظیر و فوق العاده ای دارد اما این گیاه درمانی هم مانند بسیاری از درمان های دیگر ممکن است تاثیرات منفی بر روی بدن بگذارد که برخی ازعوارض منفی گیاه آلوئه ورا عبارتند از:

  • احتمال سقط جنین با استفاده از آلوئه ورا در دوران بارداری افزایش میابد.
  • استفاده بیش از حد از شیره آلوئه ورا ممکن است، منجر به ایجاد عارضه کلیوی شود.
  • با تحقیقات انجام شده توسط محققین، تاثیر استفاده از آلوئه ورا درکودکان کمتر از 12 سال مشخص شد که این ماده موجب گرفتگی عضلات شکم و در برخی مواقع اسهال کودکان می شود.

چگونه از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم جلوگیری کنیم؟

 ایجاد چین و چروک اطراف چشم

چروک های دور چشم علاوه بر این که سن را بیشتر از عدد واقعی آن نشان می دهند، می توانند نمایانگر خشکی پوست و عدم رسیدگی مناسب به پوست نیز باشند. در نتیجه برای جلوگیری از ایجاد این خطوط در اطراف چشم کافیست موارد زیر را رعایت کنید.

استفاده از قند فراوان در رژیم غذایی

استفاده از موادغذایی حاوی قند بسیار زیاد، علاوه بر افزایش احتمال حمله قلبی و وزن با وجود آنتی اکسیدان کمی که دارد، باعث ایجاد چروکهای فراوان در اطراف چشم می شود. در نتیجه قبل از درمان چروک اطراف چشم بهتر است نگاهی به رژیم غذایی خود بیاندازید و تا جایی که امکان دارد، شکر و قند را از رژیمتان حذف کنید.

اشعه UV

زمانی طولانی را زیر نور مستقیم خورشید به سر می بریم، در حالی که اشعه ماوراء بنفش کار خود را بر روی پوست ما آغاز کرده و شتابزده در حال شکستن کلاژن های موجود در پوست می باشد که در نهایت منجر به شکل گیری چین و چروک در اطراف چشم و پوست صورت می شود.

ضد آفتاب مناسب

 ضد آفتاب فوراور

کافیست حدود 20 تا 30 دقیقه پیش از قرار گیری در معرض آفتاب کرم ضد آفتاب را روی پوست خود بمالید تا از اثرات منفی اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست خود جلوگیری کنید. همچنین برای تاثیر گذاری بهتر بر روی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک، می توانید از ضد آفتاب آلوئه سانسکرین استفاده کنید تا علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش با وجود ویتامینE  و آلوئه ورا، رطوبت پوست را حفظ کرده و از خشکی آن جلوگیری کند.

خواب کافی

بی خوابی و شب بیداری از جمله مواردی هستند که باعث ایجاد چروک و تیرگی در اطراف چشم می شوند؛ چرا که پوست در طول روز در معرض آلودگی قرار دارد و تنها در طول شب فرصت بازسازی دارد. در نتیجه بی خوابی یکی از مهمترین عوامل ایجاد چروک و تیرگی در اطراف چشم می باشد.

اویکنینگ آی کرم (رفع تیرگی و چروک دور چشم)

 اویکینگ آی کرم

یکی از بهترین کرم های طبیعی برای از بین بردن موثر چروک دور چشم کرم اویکنینگ آی کرم برند فوراور است که با داشتن آلوئه ورا طبیعی در ترکیبات خود خطوط نازک اطراف چشم را به طور کامل از بین می برد. همچنین یکی دیگر از کاربرد های این کرم از بین بردن تیرگی دور چشم است که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و جوانی پوست اطراف چشم می گذارد. در نتیجه اویکنینگ آی کرم با داشتن دو عملکرد بی نظیر در از بین بردن سیاهی و چروک دور چشم چندین برابر زیبایی دور چشم و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

 درمان های پزشکی برای کاهش چین و چروک

 طبیعتا نمی توان برای از بین بردن چروک های عمیق اطراف چشم به روش های سنتی و ماسک های گیاهی اکتفا کرد؛ چرا که از بین رفتن چروک های عمیق، اغلب با روش های پزشکی مانند تزریق فیلر، تزریق بوتاکس، لیزر دور چشم، مزوتراپی، هایفوتراپی و لیفت با نخ امکان پذیر خواهد بود. در این بخش به طور خلاصه به توضیح بعضی از این روش ها می پردازیم.

تزریق فیلر

تزریق فیلر

یکی از محبوب ترین روش های درمان چروک اطراف چشم، تزریق فیلر است که با پر کردن فضا های خالی زیر پوست، جای بافت از دست رفته را می گیرد؛ در نتیجه خطوط اطراف چشم از بین می رود. البته توجه به ابن نکته ضروری است که پس از گذشت چند ماه، تاثیر آن به مرور کم شده و در نهایت کاملا از دست رفته و مراحل تزریق فیلر مجددا باید طی شود.

تزریق بوتاکس

حتما شما هم بارها نام بوتاکس را شنیده یا از آن استفاده کرده اید. بوتاکس هم مانند فیلر یک روش درمانی رایج در از بین بردن چروک های اطراف چشم محسوب می شود اما بوتاکس از چه ماده ای ساخته شده و عملکرد آن به چه صورت است؟ بوتاکس از سم باکتری ساخته می شود که با فلج کردن عضلات صورت، چین و چروک اطراف چشم را از بین برده و مانع از انقباض ناخواسته عضلات می شود. بوتاکس نیز همانند فیلر نتیجه دائمی نداشته و حدود شش ماه ماندگاری خواهد داشت.

لیزر دور چشم

یکی از روش های موثر برای از بین بردن چروک های نازک، استفاده از لیزر می باشد که باید حتما تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد؛ چرا که استفاده طولانی مدت از این روش می تواند چین و چروک پوست را افزایش دهد اما لیزر چگونه چروک های اطراف چشم را از بین می برد؟  لیزر با استفاده از امواج الکترومغناطیس و بالا بردن دمای سطح پوست، منجر به تخریب برخی سلول ها شده که با از بین رفتن این سلول ها، سلول های تازه ای به وجود آمده و این سلول های تازه، توانایی بالایی در تولید کلاژن دارند، در نتیجه با افزایش کلاژن چین و چروک های اطراف چشم به طرز قابل توجهی کاهش میابند.

هایفوتراپی

هایفوتراپی

هایفوتراپی هم مانند لیزر، با امواج خود و حرارت دهی، بر بافت های زیرینِ پوستِ اطراف چشم اثر گذاشته و تولید کلاژن را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. یکی از مزیت های هایفوتراپی این است که احتمال افتادگی و پیری پوست را کاهش داده و برای تمامی انواع پوست مناسب است.

کلام پایانی

همان طور که در این مقاله خواندیم ژل آلوئه ورا به تنهایی یا در ترکیب ماسک و در کرم های دور چشم، برای بهبود خطوط اطراف چشم کاربرد داشته و به طرز قابل توجهی زیبایی وجوانی را به چشم ها باز می گرداند. البته علاوه بر آلوئه ورا، روش های پزشکی نیز برای از بین بردن خطوط عمیق اطراف چشم کاربرد دارد که در این مقاله به طور مختصر به توضیح برخی از این روش ها پرداختیم.