گلوکوم یا آب سیاه

کوری تدریجی (گلوکوم) | Forever glaucoma

گلوکوم دسته ای از بیماری های چشم است که با آسیب رساندن به عصب در پشت چشم (به نام عصب بینایی) می تواند باعث کاهش بینایی و کوری تدریجی شود.

کد کالا: 1050

کد محصول = ۱۰۵۰


کوری تدریجی (گلوکوم) یا آب سیاه چیست؟

گلوکوم یا آب سیاه چیست

گلوکوم دسته ای از بیماری های چشم است که با آسیب رساندن به عصب در پشت چشم (به نام عصب بینایی) می تواند باعث کاهش بینایی و کوری تدریجی شود. علائم این بیماری می تواند آنقدر آهسته شروع شود که ممکن است حتی متوجه آن نشوید. تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا مبتلا به گلوکوم هستید، انجام معاینه کامل چشم است. اقدام زود در مورد این بیماری میتواند چشم شما را به بهبود مناسب برساند.


انواع گلوکوم (آب سیاه)

  • گلوکوم زاویه باز (Open-angel)

شایع ترین مورد مشاهده شده از آب سیاه یا گلوکوم، گلوکوم زاویه باز است که حدود 90 درصد مواقع را تشکیل میدهد. یکی از عواملی که سبب ایجاد این نوع از کوری تدریجی میشود، افزایش فشار خون و بالطبع آن فشار وارده با کانال پشت چشم است. این بمیاری بین عنبیه و قرنیه زاویه ای باز میکند که دلیل نام گذاری آن هم همین است.

  • گلوکوم زاویه بسته (Angel-closure)

این بیماری به نسبت به گلوکوم باز از شیوع کمتری برخوردار است و ناشی از مسدود شدن کانال های تخلیه ای و در نتیجه افزایش فشار داخلی چشم میشود.

  • گلوکوم مادرزادی (Congenital)

این نوع گلوکوم در نوزادان، زمانی اتفاق می افتد که کانال های تخلیه چشم در دوره قبل از تولد، ناقص باشند. این یک بیماری نادر است که ممکن است ارثی و ژنتیکی باشد. در صورت عدم عارضه، جراحی می تواند اغلب نقایص ساختاری را اصلاح کند و سایر موارد با دارو و گذر زمان درمان، بهبود می یابند.


علائم بیماری گلوکوم

علائم بیماری گلوکوم چیست

گلوکوم عموما علائم خاصی ندارد، بطوری که اغلب افراد حتی نمیدانند که به این بیماری مبتلا هستند. با گذشت زمان، ممکن است به آرامی بینایی خود را از دست دهید و این مورد معمولاً با دید کناری (محیطی) شروع می شود. به ویژه بخشی از بینایی که به دماغ شما بسیار نزدیک است. بدون درمان، گلوکوم در نهایت سبب کوری و نابینایی میشود.

موارد افزایش دهنده احتمال ابتلا

هر فردی میتواند به این بیماری مبتلا شود اما موارد زیر ریسک ابتلا را افزایش میدهند:

  • سن بالای 60 سال
  • سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری آب سیاه
  • چشم درد سابقه دار و طولانی مدت
  • چشم های قرمز

بهبود بیماری گلوکوم با محصولات فوراور

همانطور که مطالعه کردید، بیماری گلوکوم مزمن بوده و نیاز به مراقبت و بهبود طولانی دارد، به همین دلیل استفاده از محصولات و مکمل های طبیعی فوراور برای بهبود این بیماری میتواند موثر باشد:


شما عزیزان میتوانید برای تهیه و مشاهده قیمت هر محصول این پکیج روی اسم هر محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول آن شوید. علاوه بر این، نحوه مصرف هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

کوری تدریجی (گلوکوم)